جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۳۲:۲۳
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۳۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۹
تهران- ایرنا- نهم مهر یادآور شهادت محمد الدوره، نوجوان 12 ساله ی فلسطینی در تقویم ایران اسلامی، روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نام گرفت تا بیانگر مظلومیت مردمان سرزمینی باشد که رژیم صهیونیستی، موطن مادری و سرزمین امن شان را به زور غصب کرده است.
نهم مهر 1379 هجری خورشیدی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در منطقه ی نتساریم نوار غزه نوجوان 12 ساله ی فلسطینی را هدف تیر کین خویش قرار دادند و او را به شهادت رساندند. 

تصویر شهادت مظلومانه ی محمد الدوره که در پناه پدرش بود، سبب برانگیختن خشم جهانیان نسبت به اعمال رژیم صهیونسیتی شد و مردم این گیتی پهناور در اعتراض به کشتار مردم بی دفاع فلسطین رفتارهای این رژیم را محکوم کردند.

اشغالگران صهیونیست هنگامه یی طولانی است که با تجاوز به فلسطین و با کشتار مردمان این کشور می خواهند سرزمین آنها را از آن خویش سازند. 

این رژیم در بیست و چهارم اردیبهشت 1327 هجری خورشیدی فلسطین را به اشغال نظامی درآورد و ملک های ساکنان آن دیار را مصادره کرد و زمینه ساز اخراج 800 هزار فلسطینی از کشورشان شد.

کودکان و نوجوانان فلسطینی در سال های اشغال کشورشان، همیشه قربانی جنایت ها و نسل کشی رژیم اشغالگر صهیونیست بوده اند. کودکانی که برخلاف تمامی همسالان خویش خاطراتی همچون جنگ، کشتار و خونریزی را در ذهن های خویش به یادگار سپرده اند و دردهای ناشی از این اشغال، هر لحظه دل های کوچکشان را به درد می آورد.

دشمنان فلسطین آنها را از ابتدایی ترین امکانات اجتماعی، بهداشتی، تحصیلی و فرهنگی محروم کرده اند و از اجرای حقوق اولیه و حقوق بشر در فلسطین خودداری می کنند.

کودکان و نوجوانان فلسطینی در موطن خود احساس امنیت و آرامش ندارند و نیروهای رژیم اشغالگر این انسان های بی گناه را به روش های گوناگون مورد آزار، اذیت و شکنجه قرار می دهند و انسانیت را به زیر سوال می برند. خشونت صهیونیست ها بی سابقه ترین و ناگوارترین رفتارهایی که در طول زندگی بشر رخ داده است.

رژیم صهیونیستی کودکان و نوجوان فلسطینی را پس از بازداشت برای بازجویی به مرکزهای همچون پادگان عوفر، بیت ایل، عتصیون، قدومیم، حواره و ... منتقل می ‏کنند و فرزندان فلسطین در طول مدت زندان به دلیل ضربه ها و شکنجه های گوناگون دچار بیماری‏های معده، پوست، چشم و گوش شده اند که در برخی موارد به عفونت هایی منجر شده است.

مدافعان حقوق بشر به منظور بهبود شرایط اسیران فلسطینی تلاش و کوشش های فراوانی را انجام داده اند و از وضعیت نامناسب زندان های رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده اند.

روزنامه ی اماراتی البیان درباره ی نیروهای اشغالگر صهیونیستی نوشت: در سال های انتفاضه ی الاقصی بیش از 350 کودک فلسطینی 13 الی 18 ساله بازداشت شده اند و رژیم صهیونیستی از آغاز و در طول مدت بازداشت نیز از هیچ اهانت، شکنجه، رفتار خشونت‏ آمیز و ... در زندان ها و مرکزهای بازجویی کوتاهی نکرده است.

این رژیم در حالی این جنایت ها را اجرا می کند که برپایه کنوانسیون ژنو، باید حقوق زنان و کودکان را در زمان جنگ و اشغال یک کشور حفظ کنند اما آنها این قوانین بین المللی را زیر پا می گذارند و آن را نادیده می گیرند. 

اشغالگران فلسطین با آگاهی کامل از این که کودکان و نوجوانان فلسطینی آینده سازان انتفاضه و مقاومت در سرزمین شان هستند، این افراد بی دفاع را آماج حمله های خویش قرار می دهند تا بتوانند به اهداف خود دست یابند و نگذارند که انتفاضه به پیروزی نهایی و آرمان والایش برسد. آنچه آشکار است، این موضوع به شمار می رود که آینده ی سیاسی فلسطین و انتفاضه در دستان کودکان و نوجوانان این سرزمین است و آنها رهبران آزادی و استقلال سرزمین زیتون خواهند بود.

ایران اسلامی به منظور اتحاد و یاری مردم فلسطین، نهم مهر سالروز شهادت محمد الدوره نوجوان این کشور را به پیشنهاد جمعیت دفاع از ملت فلسطین، روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در تقویم ایران ثبت کرد تا همگان دریابند که ایرانیان محکم و استوار در کنار مردمان مظلوم فلسطین خواهند ماند. 
نام:
ایمیل:
* نظر: