آخرین اخبار
کد خبر: ۴۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
دبیر ستاد احیاء فارس اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر خود یک معروف است که این معروف باید در همه هیأت مذهبی زنده شود.
به گزاررش تنویر به نقل از روابط عمومی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر فارس، سلیمان  مهدوی ضمن  تبریک دهه ولایت و عید غدیر در جمع روسای هیات مذهبی استان فارس  گفت: امر به معروف و نهی از منکر یقه گیری و مچ گیری نیست بلکه امر به معروف و نهی از منکر فریضه مترقی اجتماعی است که نهایت دوست داشتن بندگان خدا و نهایت نفرت از گناه در آن مستتر است و نباید جای این دو در جامعه عوض شود.
 
وی اظهار داشت حفظ شعائر دینی بزرگترین امر به معروف و نهی از منکراست و بیشترین مسئولیت برای نگه داشتن شعائر دینی برای هیئات مذهبی می باشد و مسئولین  هیئات مذهبی باید بهترین الگوی رفتاری برای مردم باشند.
 
 مهدوی افزود :امر به معروف و نهی از منکر مختص بدحجابی درپوشش آقایان و خانم­ها نیست، بلکه بد حجابی گناه است که دیگر ناهنجاری اجتماعی را دامن می زند و بایستی مقابله شود، امر به معروف و نهی از منکر تکلیفی است که پایه­ های دین را محکم می­سازد و عملی است که ظلم را ریشه کن می­کند، امر به معروف و نهی از منکر تمامی فروع دین را تقویت می کند.
 
وی با تأکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر از دیدگاه حضرت علی(ع) افزود: تمامی کارهای نیک حتی جهاد در راه خدا  در برابر امر به معروف و نهی از منکر همانند قطره­ای در مقابل دریای پهناور و عمیق است.
 
دبیر ستاد احیاء فارس اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر خود یک معروف است که این معروف باید در  همه هیأت مذهبی زنده شود.
 
ایشان اضافه کردند اگر کسی منکری را انجام می­دهد باز هم بر او واجب است که دیگران را از انجام دادن همان منکر باز دارد و امر به معروف و نهی از منکر در تمام مراحل زندگی مثل نماز بر همه مردم واجب است.
 
مهدوی تأکید کرد: چرا ما قرآن،نماز و ... در بچگی به فرزندانمان یاد می­دهیم اما به این واجب الهی اهمیت نمی دهیم و امر به معروف و نهی از منکر به فرزندانمان آموزش نمی دهیم که هم خود مصون باشند هم دیگران را راهنمایی کنند ودر کودکی مسئولیت اجتماعی بپزیرند.
 
وی گفت: ما باید در صورت مشاهده هر منکر به هم تذکر بدهیم و با انجام ندادن این فریضه پایه های دین را سست میکنیم.وی افزود: مقام معظم رهبری می­فرمایند: در اجرای امر به معروف و نهی از منکر بگویید و بروید و به دنبال نتیجه نباشید. اگر چند نفر به یک کننده منکر تذکر بدهند،بی شک تأثیر خواهد گذاشت.
 
دبیر ستاد احیاء فارس ضمن تشکر از ریاست شورای هیئات مذهبی فارس اظهار داشت: انشاا.. باهمکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان در تمامی هیئات های مذهبی سراسر استان فارس  شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می­شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: