آخرین اخبار
کد خبر: ۴۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸
رئیس سابق سازمان سیا با اعتراف به ضربه‌های سنگینی که از عملیات‌های نیروی قدس سپاه متحمل شده‌اند یکی از آرزوهای خود را دیدار با سردار قاسم سلیمانی عنوان کرد.

به گزارش تنویر به نقل از ابنا «لئون پانتا» رئیس سابق سازمان سیا و وزیر دفاع سابق ایالات متحده آمریکا در مصاحبه تلویزیونی با شبکه بلومبرگ آمریکا در مورد فعالیت‌های سپاه قدس ایران صحبت کرد.
 
وی در صحبت‌های خود از آرزوی دیدار با سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ایران خبر داد.

آرزوی رئیس سابق سازمان سیا برای دیدار با یک پاسدار
 
پانتا در پاسخ به «چارلی روسون» مجری و خبرنگار مشهور آمریکایی، که از وی پرسیده بود آیا دوست داشتید که از نزدیک با قاسم سلیمانی آشنا شوید گفت: صمیمانه باید بگویم که من بار‌ها شاهد عملیات‌های مخفی سپاه قدس ایران در جاهای مختلف بوده‌ام.
 
وی ادامه داد: باید بگویم یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای من این است که یک بار با قاسم سلیمانی از نزدیک روبرو شوم و بتوانم با او صحبت کنم.
 
گفتنی است طبق اعلام منابع غربی، سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی رژیم صدام و تغییر روند جنگ داخلی سوریه داشته است.
 
وی بار‌ها از جانب آمریکا متهم به دخالت در امور عراق شده ‌است. در غرب او به عنوان «دشمنی که هم مورد تنفر و هم مورد تحسین است» توصیف شده است. «جان مگوایر» افسر سابق سازمان سیا در عراق می‌گوید «او قوی‌ترین مأمور مخفی در خاورمیانه است... و هیچ‌کس او را نمی‌شناسد.»
 
مجله وایرد او را در نخستین جایگاه فهرست «خطرناک‌ترین مردم جهان» قرار داده و نشریه نیویورکر وی را تاثیرگذار‌ترین فرمانده نظامی جنگ داخلی سوریه لقب داده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: