جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۵۰:۳۵
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۴۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۰
حواشي برگزار نشدن يك جلسه ماهانه بسيار مهم؛
چند وقتي است كه پيوند ها در شوراي عالي فضاي مجازي كمرنگ شده و جلسات اين شورا كه هر يك ماه يك بار قرار بود فضاي مجازي كشور را تحكيم و تقويت كند برگزار نمي شود. چرا مجلس، قوه قضاييه و دولت ديگر به بهانه فضاي مجازي دور هم جمع نمي شوند؟
به گزارش بسیج مهندسین استان فارس به نقل از  دريچه فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ 17 اسفند ماه سال 90 رهبر معظم انقلاب اسلامي دستور تشکیل شورایی را دادند که وظیفه آن نظارت بر فضای مجازی و ارتباطات و  نوین بود.



بسم الله الرحمن الرحیم
گسترش فزاینده‌ فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی بویژه شبکه‌ی جهانی اینترنت و آثار چشمگیر آن در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، و لزوم سرمایه‌گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های ناشی از آن در جهت پیشرفت همه جانبه کشور و ارائه خدمات گسترده و مفید به اقشار گوناگون مردم و همچنین ضرورت برنامه‌ریزی و هماهنگی مستمر به منظور صیانت از آسیب‌های ناشی از آن اقتضا می کند که نقطه‌ی کانونی متمرکزی برای سیاستگذاری، تصمیم‌گیری و هماهنگی در فضای مجازی کشور بوجود آید. به این مناسبت شورای عالی فضای مجازی کشور با اختیارات کافی به ریاستِ رئیس جمهور تشکیل می‌گردد و لازم است به کلیه‌ی مصوبات آن ترتیب آثار قانونی داده شود.
اعضای حقوقی این شورا عبارتند از:
رئیس جمهور(رئیس شورای عالی)،
 رئیس مجلس شورای اسلامی،
 رئیس قوه قضائیه،
 رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران،
دبیر شورای عالی و رئیس مرکز،
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،
وزیر علوم،تحقیقات و فناوری،
 وزیر اطلاعات،
 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی،
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

و همچنین اعضای حقیقی: حجج اسلام و آقایان:
دکتر حمید شهریاری،
 دکتر سیّدجواد مظلومی،
مهندس مسعود ابوطالبی،
دکتر کامیار ثقفی،
دکتر رسول جلیلی،
دکتر محمد سرافراز
 مهندس علیرضا شاه‌میرزایی می باشند
که برای مدت "سه سال" تعیین می‌شوند.

وظيفه شوراي عالي فضای مجازي:
این شورا وظیفه دارد مرکزی به نام مرکز ملّی فضای مجازی کشور ایجاد نماید تا اشراف کامل و به روز نسبت به فضای مجازی در سطح داخلی و جهانی و تصمیم‌گیری نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه کشور با این موضوع از حیث سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و محتوایی در چارچوب مصوّبات شورای عالی و نظارت بر اجرای دقیق تصمیمات در همه سطوح تحقق یابد. نکات اساسی در مورد وظایف شورای عالی و مرکز فضای ملّی مجازی با تأکید بر توجه جدّی به آن، در پیوست این حکم ابلاغ می‌گردد.

در پایان انتظار دارم، ضمن تسریع در تشکیل مرکز ملّی فضای مجازی، رئیس و اعضای محترم شورا تلاش بایسته را در جهت دستیابی این مرکز به اهداف تعیین شده به کار برند. کلیه دستگاههای کشور موظف به همکاری همه جانبه با این مرکز می‌باشند.

سیّدعلی خامنه‌ای
17/اسفند ماه/1390

همانطور كه خوانديد در حکم تشکیل این شورا بر گسترش روز افزون فناوری های نوین در بین مردم جامعه و لزوم امنیت فضای مجازی تاکید شده است.

اعضای اصلی این شورا، سران سه قوه هستند از سال 90 كار خود را جدي شروع كردند و جلسات هم که قرار شد ماهی یکبار دور هم جمع شوند و درباره فضای مجازی کشور تصمیم گیری کنند تا اردیبهشت ماه امسال (5ماه پيش) هر ماه برگزار مي شد.

5 ماه است كه جلسات ماهانه شوراي عالي فضاي مجازي برگزار نمي شود!!!



اعضا خواستار برگزاری جلسه هستند
  • ابراهيم رييسي دادستان کل کشور گفته است: قوه قضاییه خواستار تشکیل این شورا در اسرع وقت است.قرار بوده که جلسات این شورا ماهی یکبار تشکیل شود اما چند ماهی است که تشکیل این جلسات به تعویق افتاده است. از زمانی که مسئولیت دادستانی را بر عهده گرفته ام چندین بار از آقای روحانی خواسته ام که این جلسه هر چه زودتر تشکیل شود.
وي همچنين در حاشیه مراسم ختم دختر حجت‌الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه که در مسجد نور میدان فاطمی برگزار شد، درباره عدم تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی گفت: ما چندین بار خواستار تشکیل جلسه شورا شده‌ایم.

  • رئیس کمیته هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس نیز گفته است: در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی فقط دو جلسه از این شورا تشکیل شده است و باید هر چه زودتر تشکیل جلسات این شورا پس از وقفه ای طولانی از سر گرفته شود.
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر می گوید: مجلس شورای اسلامی پیگیر تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی است و در این راستا اقداماتی را نیز از مجاری قانونی انجام داده ‌اما متاسفانه جواب صحیحی دریافت نشده است.

اما قوه ی مجریه يا همان دولت که اصلی ترین عضو این شورا است و وظیفه هماهنگی و برگزاری این شورا را دارد نیز خود مشتاق برگزاری این شورا است.
  • وزیر ارتباطات درباره تشکیل جلسه می گوید: این جلسه قطعا تشکیل می شود اما زمان برگزاری آن بستگی به اعلام رییس جمهور دارد. رییس جمهور هم منتظر دستورالعمل شورا است. این دستورالعمل قرار است توسط دبیر شورا ( آقاي انتظاري) تنظیم شود و به رییس جهور اعلام گردد که این امر هنوز محقق نشده است. البته وزر در جايي ديگر نييز تاكيد كرده است : آقای روحانی برای تشکیل شورای عالی فضای مجازی منتظر دستورالعمل مورد نظرش است. این دستورالعمل توسط دبیر شورای عالی فضای مجازی تهیه و به رئیس‌جمهور اعلام می‌شود.
پس تا اينجا مقصر آقاي محمد حسن انتظاري پنداشته مي شود.


  • اما دبیرخانه شورا میگوید: قرار بود که محتوای تغییری دستورالعمل، توسط وزارت ارتباطات به دبیرخانه ارسال گردد و تاریخ برگزاری نیز معین گردد.
محمد حسن انتظاری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: هنوز وزارت ارتباطات تغییرات پیشنهادی را که طبق نظر رییس جمهور قرار است در دستورالعمل شورا اعمال شود را به دبیر خانه شورا نداده است تا دبیرخانه برای تدوین دستورالعمل جدید وارد عمل شود. هم چنین دفتر ریاست جمهوری نیز در مورد تاریخ برگزاری ویا محتوای ارسالی به این دفتر از سوی وزارت ارتباطات به دبیرخانه شورا خبری نداده است.



اما با همه ی این اوصاف خبری بر روی خروجی خبرگزاری ها مبنی بر تشکیل جلسه شورا قرار گرفت که حکایت از برگزاری جلسه در روز شنبه 26 مهر ماه داشت.

اما این خبر چندان دوامی نداشت و خیلی زود خبر تعلیق این جلسه منتشر شد.
مطالب مرتبط
برچسب ها: فیلتر ، فضا ، مجازی ، شورا ، بسیج ، مهندسین ، فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: