کد خبر: ۴۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
باحضور معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش فارس :
معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش فارس گفت: برنامه ریزی برای ارتقای سطح کیفی آموزشهای مدرسه ای به ویژه در دوره ابتدایی از ضروریات تحقق طرح شناسایی و هدایت نخبگان است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، علی عسکر جمشیدی در اولین نشست کار گروه تخصصی استانی"طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتردانش آموزان که به صورت اختصار طرح(شهاب) نامیده می شود" با اعلام مطلب فوق گفت: استعداد درخشان و توانمندی های ذهنی بالا موهبتی الهی است که از طرف خداوند به بعضی از انسانها هدیه می شود.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و هدایت این استعدادهای بالقوه به عهده متولیان تربیتی و آموزش و پرورش است از دوره ابتدایی به عنوان دوره ای طلایی برای کشف استعدادهای خدادادی انسانها نام برد.

رئیس کارگروه تخصصی طرح شهاب با اشاره به پتانسیل های این طرح برای به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه دانش آموزان،پرورش استعدادهای برتر و سرآمد،شناسایی،هدایت و حمایت آموزشی و تربیتی ،تقویت و درونی کردن هویت دینی و ملی و حمایت تربیتی و معنوی از دانش آموزان دارای استعدادهای برتر را از اهداف اصلی این طرح برشمرد.

وی به همین منظور نظارت مستمر بر فرایندهای شناسایی،جذب و پشتیبانی دانش آموزان دارای استعدادهای برتر را خواستار شد.

علی عسکر جمشیدی ضمن تبیین سیاستهای کلی طرح شهاب گفت: آماده کردن کلاسهای درس برای دانش آموزان به گونه ای که استعدادهای آنان شناسایی و پرورش پیدا کنند از اولویت های کاری در دوره ابتدایی است.

وی همچنین بر برنامه ریزی دوره های ضمن خدمت برای آگاهی کامل مجریان این طرح از فلسفه وجودی واشراف بر جزئیات طرح تاکید کرد.

لازم به ذکر است این طرح درامسال در استان، صرفا" در پایه چهارم ابتدایی مدارس ناحیه 4 شیراز اجرا می گردد.

در این طرح علاوه بر معاون آموزش ابتدایی به عنوان رئیس کارگروه ،رئیس اداره استعدادهای رخشان ،معاون بنیاد نخبگان استان،رئیس اداره آموزش دبستانی ،رئیس گروه تکنولوژی و گروههای آموزشی ابتدایی ،رئیس اداره سمپاد ،رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه،رئیس اداره برنامه ریزیو آموزش نیروی انسانی، رئیس اداره مشاوره ،رئیس مرکز مشاوره، رئیس گروه انجمن و اولیا و سه تن از صاحب نظران تعلیم و تربیت به عنوان عضو کار گروه می باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: