کد خبر: ۴۲۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
معاون آموزش و پروش فارس عنوان کرد:
معاون آموزش و پروش فارس گفت: طرح مدیریت آموزشگاهی در 500 مدرسه استان از ابتدای سال تحصیلی جاري به‌شكل آزمايشي اجرايي شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس ناصر قجری در گفت و گو با خبرنگار  ایسنا ، بیان کرد: مدیریت اموزشگاهی طرحی در ارتباط با ارتقاء و اعتلاي کیفیت مدیریت آموزشگاهی است.

وی افزود: این طرح به عنوان یکی از راهبردهای اصلی مقام عالی وزارت بوده و ناظر بر این معنا است که باید تمام برنامه‌هایی که در آموزش و پرورش طراحی و تولید می‌شود در مکانی به نام مدرسه و توسط مدیر مدرسه علمیاتی و اجرایی شوند.

قجري با بیان اینکه کلید موفقیت برنامه‌ها در آموزش و پرورش در دستان مدیران مدارس است، خاطرنشان کرد: این طرح در قالب تعالی مدیریت آموزشگاهی به صورت آزمایشی امسال در میان 5700 مدرسه کشور در حال اجرا است تا با شناسايي و رفع نواقض، از سال آينده در تمام مدارس كشور اجرايي شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پروش فارس عنوان کرد: این طرح بر اساس مدرسه‌محوری و مدیرمحوری تعریف شده و به مدیران مدارس قدرت عمل و تفویض احتیار بیشتری می‌دهد.

وی گفت: اجرای این طرح از تمرکز و سلسله مراتب دیوان‌سالاری در آموزش و پرورش کاسته و موجب بهبود فرآیندها می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پروش فارس همچنین در خصوص مدارسي كه در مسير ثبت‌نام دانش‌آموزان در سال جاري تحصيلي تخلف كرده‌اند نيزعنوان کرد: مشارکت‌ها و ثبت‌نام، برابر قانون اساسی باید انجام شود.

قجری ادامه داد: برخوردهای لازم با مدیران مدارس متخلف استان انجام شده و در صورت گزارش دوباره از این نوع مدارس، برابر با قانون با آنان رفتار می‌کنیم.

وی با بیان این مطلب که کیفیت در مدارس به تأمین منابع مالی بستگی دارد، تصریح کرد: گرفتن پول با زور و اجبار خلاف وجدان و قانون است، باید در امور ثبت‌نام‌ها به گونه‌ای پیش رویم که اولیاء در این رابطه دچار مشکل نشوند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه با اهرم‌های قانونی تلاش می‌کنیم این کار را بهبود دهیم، تأکید کرد: در شهر شیراز به عنوان یک کلانشهر بیش از دو دهه است که در موضوع ثبت‌نام با مشکل و تنگناهای زیادی رو به رو هستیم که بخشی از این مشکلات هم به نبود فضاهای خوب و مناسب بر می‌گردد.

قجری ادامه داد: باید به سمت افزایش مدراس در مناطقي كه از محيط آموزشي مناسب كمتر برخوردار هستند، حركت كرده و مدارسی که امکانات کمی دارند را تجهیز کنیم.

قجری به تجهیز گرمایشی مدارس فارس در زمستان جاری اشاره و تصریح کرد: تاکنون اعتباری خاصی برای طرح تجهیز سیستم گرمایشی مدارس در نظر گرفته نشده اما خارج از این طرح، مدیران موظف به تأمین سیستم گرمایشی مدارس خود هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: