آخرین اخبار
کد خبر: ۴۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
اي دوستان و اي عزيزان در پشت جبهه و اي رفيقان در کلاس درس از شما مي خواهم که از رفتن و کشته شدن في سبيل الله ناراحت نباشيد و گريه نکنيد تا دشمنان خوشحالي کنند واز شما مي خواهم که اين سنگرها را خالي نگذاريد و اين راه خط سرخ را ادامه بدهيد
به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهدای فارس، رمضان خورشيدي فرزند حسن در فروردين ماه سال 1347 در خانواده اي متدين و دامدار در روستاي مشكان بدنيا آمد.

تحصيلات دوران ابتدائي را در دبستان شهيد آيت ( ششم بهمن سابق ) مشكان با موفقيت گذارند و دوره راهنمايي را در مدرسه راهنمايي ابوريحان شروع نمود . به همكلاسيها و معلمان خود بسيار احترام مي گذاشت و از نظر اخلاق و رفتار و درس خواندن در منزل و مدرسه نمونه بود . در مسابقات قرآن و احكام و غيره كه از طرف مدارس برگزار مي گرديد شركت مي كرد و هميشه جزو برگزيدگان بود و در كنار درس خواندن كار كردن رابسيار دوست داشت و لحظه اي بيكار نمي ماند. 

ايشان از آنجائيكه زياد به جبهه و جنگ علاقه داشت در سال دوم راهنمايي بود كه جهت اعزام به جبهه خود را آماده نمود و دوبار به جبهه رفت ، بار اول به مدت چهار ماه و بار دوم بعنوان آر.پي.جي زن به مدت دو ماه و نه روز در گردان كميل حضور يافت . همسنگرانش نقل مي كنند در جبهه نيز علاقه زيادي به قرآن خواندن داشت و پيوسته سعي مي نمود جلسات قرآن و احكام تشكيل دهد و به كلاسهاي آموزشي خصوصا"آموزش اسلحه شناسي  بسيار اهميت مي داد. 

سرانجام روز بيست و يكم بهمن ماه سال 1364 در جبهه فاو هنگام نبرد با دشمنان بعثي در عمليات پيروزمندانه والفجر 8 به درجه رفيع شهادت نائل گرديد و در گلزار شهداي مشكان به خاك سپرده شد.

وصيت نامه شهيد

بنده رمضان خورشيدي ساکن ني ريز فارس بخش پشت کوه مشکان مورد شهادتم اگر نصيبم بشود. با شما چند کلمه گفتگو دارم اميدوارم که اين عراقي ها را به درک واصل کنم وبعد شهيد بشوم  من نمي توانم ببينم که برادرانم در جبهه هاي سوسنگرد و جنوب کشور بجنگند شهيد و مجروح بشوند ولي من در اين جا بنشينم و کار دگري انجام دهم هدفم استقرار آزادي جمهوري اسلامي ايران ومحکم شدن انقلاب اسلامي است و رفتن اين انقلاب به اقصي نقاط جهان است من از شما تقاضايي مي کنم که بعد از شهادتم يارو ياور امام باشيد وامام را تنها نگذاريد من شهادت را يک نوع انتخاب مي دانم اين راه را سرورم حسين بن علي(ع) به من آموخته است مي خواهم مثل ايشان شهيد بشوم نمي خواهم بعد از شهادتم پدرم و والدينم و برادرانم وخواهرانم براي من گريه وزاري کنند نبايد ناراحت شوند چون اين دنيا براي ما ارزشي ندارد و کوشش ما فقط براي رضاي خداست مي خواهم بروم بجنگم وچنان جنگ کنم که دل عراقي ها را به وحشت بيندازم و مانند بهشتي شهيد شوم مي خواهم بروم بجنگم نا انتقام خون اين هفتاد و دو تن را بگيرم و مي خواهم بجنگم تا اسلام در سراسر جهان پايدار بماند اي دوستان و اي عزيزان در پشت جبهه و اي رفيقان در کلاس درس از شما مي خواهم که از رفتن و کشته شدن في سبيل الله ناراحت نباشيد و گريه نکنيد تا دشمنان خوشحالي کنند واز شما مي خواهم که اين سنگرها را خالي نگذاريد و اين راه خط سرخ را ادامه بدهيد در همين جا با شما خداحافظي مي کنم. خدايا خدايا تا انقلاب مهدي خميني را نگهدار. دعا براي امام و رزمندگان يادتان نرود. 

مرگ برآمريکا- مرگ بر صدام - مرگ بر شوروي. اي صدام کور خوانديد اسلام شکست ندارد.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: