آخرین اخبار
کد خبر: ۴۲۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
توسط فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی فارس؛
فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس برنامه های هفته بسیج در دانشگاه های سراسر این استان را تشریح کرد.

اسماعیل قزل سفلی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج و دوم آذر سالروز فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه با اشاره به اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی سال 67، سال پر فراز و نشیبی بود، گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله با پشتیبانی قدرت‌های بزرگ جهان با پذیرش قطعنامه به پایان رسیده بود و تفکر بسیجی از دل این هشت سال بیرون آمده و دچار تحولاتی شده بود.

 

عدهای به دنبال جمع کردن بسیج بعد از جنگ بودند

 

مسئول بسیج دانشجویی فارس با بیان اینکه پایان جنگ آغاز تحولات بود و عده‌ای معتقد بودند جنگ تمام شده است و دیگر به تفکر بسیجی که برای جبهه‌های جنگ بوده نیازی نیست و باید دوران سازندگی را شروع کنیم، افزود: برخی عنوان می کردند که بسیج باید از صحنه کشور جمع شود و نقشه‌های دشمن و صحنه نبرد دارد، تمام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه پایان جنگ، پایان استراتژی جنگ سخت و شروع استراتژی جنگ نرم بود، بیان داشت: دشمنی آن‌ها با انقلاب اسلامی دشمنی ذاتی است و این جنگ، جنگ بین حق و باطل است؛ این را در اندیشه امام می‌شود به خوبی حس کرد و طلیعه این اندیشه در پیام تشکیل بسیج دانشجو و طلبه امام راحل بود.

 

تشکیل بسیج دانشجو و طلبه عمق دید راهبردی و دور اندیشی امام راحل بود

 

قزلسفلی با اشاره به اینکه این عمق دید دوراندیشی و راهبردی امام راحل را نشان می‌دهد، گفت: وقتی تهاجم فرهنگی از مراکز فرهنگی، مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شروع شد و پیام امام را مرور می‌کنیم، می‌فهمیم با چه آینده نگری بسیج دانشجویی و طلبه به دستور خود امام تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه این تشکل از مرحله تکوین، تقویت و تثبیت عبور کرده است و در مرحله بالندگی قرار دارد، گفت: بسیج دانشجویی با این راهبرد که نیروی متعهد و همطراز انقلاب اسلامی تربیت کند، نقش آفرینی کرده است.

 

مسئول بسیج دانشجویی فارس با اشاره به چالش‌های بزرگی که در این 35 سال در مسیر انقلاب بوده است، بیان داشت: هر کجا که بسیج دانشجویی توانسته در چالش‌ها نقش‌آفرینی کند، کمک موثری در عرصه‌های مختلف کرده است و از نمونه‌های آن می توان تربیت نیرو در عرصه‌های مختلف نام برد.

 

قزلسفلی با اشاره به مسئله هسته‌ای، تصریح کرد: وقتی دانشجویان بسیجی نقش خود را در حمایت و مطالبه خود در راستای رعایت خطوط قرمز انجام می‌دهند، در نگاه کارشناسان مذاکراه کنندگان غربی دور نمی ماند و باعث تقویت روحیه و پشتوانه تیم مذاکره کننده کشورمان می‌شود.

 

بسیج دانشجویی متعلق به هیچ گروه و جناح سیاسی نیست

 

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی متعلق به هیچ گروه، جناح و طیف سیاسی نیست، ادامه داد: بسیج دانشجویی به عنوان فراگیر ترین تشکل دانشجویی در کشور متعلق به همه کسانی که در چهارچوب نظام اسلامی هستند، است و این تشکل در استان فارس 245 پایگاه فعال در 175 دانشگاه، دانشکده و مراکز آموزش عالی و غیرانتفاعی با فعالیت‌های سیاسی، علمی، فرهنگی، تربیتی، آموزشی و جهادی دارد.

 

مسئول بسیج دانشجویی فارس به 26 مین سالگرد تشکیل این تشکل توسط امام اشاره کرد و گفت: نقش‌آفرینی بسیج دانشجویی در عرصه‌های مختلف نظام، از نگاه دشمنان بسیار منفی بوده؛ اما از دید دوستان این نقش آفرینی بسیار موثر و به جا بوده است.

 

قزلسفلی با بیان اینکه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در موارد مختلف و عرصه‌های مختلف موضع خود را به جامعه انتقال می‌دهد، گفت: بسیج دانشجویی از بدو شروع به کار دولت جدید، رویکرد کمک در عرصه‌های علمی و فرهنگی را در دانشگاه‌ها در دستور کار خود قرار داده است؛ چرا که دولت درون نظام تعریف می‌شود و ما باید در راستای نظام و انقلاب به دولت کمک کنیم و اگر انتقادی توسط دانشجویان دلسوز می‌شود، در راستای پویایی دولت است.

 

مقابله با فتنه 88 رویکرد و خط قرمز بسیج دانشجویی است

 

مسئول بسیج دانشجویی فارس با اشاره مقابله با جریان فتنه در دانشگاه‌ها رویکرد بسیج دانشجویی است و این یک خط قرمز است، گفت: برخی فکر می‌کنند باید گذر کنیم و مسائل گذشته و سال 88 را فراموش کنیم؛ کسانی که به دنبال این هدف هستند، همان کسانی هستند که می‌خواستند در قائله سال 78 و فتنه 88 نظام را به کرنش وادارند.


قزلسفلی با بیان اینکه دانشجویان انقلابی برخورد با این ها را وظیفه انقلابی خود می دانند و در هر سطحی که باشد با آن ها مقابله خواهند کرد، بیان داشت: آن چیزی که ما را نگران می کند این است که وزارت خانه مهمی چون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات که باید قطار علمی کشور را به پیش ببرد، متعلق به جناحی خاص باشد؛ در صورتی که این گونه وزارتخانه مهم و حساسی نباید به هیچ جناحی تعلق داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: ما از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم با رعایت خطوط قرمز، این بار نیز به وظیفه انقلابی خود عمل کنند.

 

اجرای 270 برنامه مختلف در 171 دانشگاه استان به مناسبت هفته بسیج

 

مسئول بسیج دانشجویی با بیان اینکه در دوم آذرماه همزمان با سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، اندیشه‌های امام را با برنامه‌های گسترده در بیش از 171 دانشگاه و مرکز آموزش عالی تبیین کنیم، گفت: بسیج دانشجویی در قالب‌های مختلف از پخش گل و شرینی تا برگزاری همایش‌ها خود را به دانشجویان و اساتید معرفی می‌کند.

 

وی با اشاره به برگزاری بیش از 270 برنامه در حوزه‌های مختلف در سطح دانشگاه‌های استان، بیان داشت: فضا سازی، چاپ نشریه، بازدید از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، نمایشگاه عکس و دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی، نشست‌های سیاسی و بصیرتی، کرسی آزاداندیشی، جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی، حلقه‌های صالحین، شب‌های خاطره، کارگاه‌های علمی و آموزشی، اردوهای علمی بازدید از مراکز صنعتی و علمی، تریبون آزاد دانشجویی و تجلیلی از بسیجیان نمونه از جمله برنامه‌های هفته بسیج در دانشگاه‌های استان است.

 

قزلسفلی به برگزاری اولین کنگره استانی شهدای دانشجو فارس در روز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه شیراز اشاره کرد و بیان داشت: به مناسبت هفته بسیج و پیش از برگزاری کنگره اصلی، هشت پیش یادوراه شهدای دانشجو دانشگاه‌ها در شهرستان‌های استهبان، ارسنجان، اقلید، بوانات، فیروزآباد، فراشبند و سپیدان برگزار می‌شود.

 

وی هدف از برگزاری این یادواره‌ها را جمع آوری آثار گران بهای این عزیزان در جهت ماندگار کردن راه و هدف شهدا عنوان کرد و گفت: برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی در چهار رشته تیراندازی، تکواندو، فوتسال و تنیس روی میز، گردهمایی فرزندان روح الله در دوم آذر با سخنران عباس سلیمی نمین، راه‌اندازی قرارگاه شهید عقیقی با هدف پیگیری شجره صالحین و دوره های تداوم طرح‌های آموزشی بسیج دانشجویی، نشست هم‌اندیشی مسئولان گروه‌های جهادی، میزگرد تلوزیونی تبیین اندیشه امام در پیام 2 آذر 67، نمایشگاه جاهلیت مدرن در راستای بررسی آسیب‌های ماهواره، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در موضوعات مختلف سیاسی و فرهنگی، 20 شبی با شهدا در 20 خوابگاه دخترانه دانشگاه‌های شیراز و گردهمایی سر حلقه‌های صالحین در حرم مطهر شاهچراغ(ع) از جمله برنامه‌های هفته بسیج در دانشگاه‌های استان فارس است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: