کد خبر: ۴۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
فرمانده سپاه فجر فارس خبر داد:
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: بالغ بر 2 هزار و 780 برنامه به مناسبت هفته بسیج در رده‌های 20 گانه سپاه استان اجرا می‌‌شود.
به گزارش بسیج مداحان فارس به نقل از ایسنا ، فرمانده سپاه فجر فارس گفت: بالغ بر 2 هزار و 780 برنامه به مناسبت هفته بسیج در رده‌های 20 گانه سپاه استان اجرا می‌‌شود.

سردار سرتیپ دکتر غلامحسین غیب‌پرور سه‌شنبه 27 آبانماه در کنفرانس خبری تشریح برنامه‌های هفته بسیج در استان فارس، خاطرنشان كرد: فارس با داشتن 20 رده سازماني گسترده‌ترين سپاه كشور را با بيش از يك ميليون و 500 هزار بسيجي دارد.

فرمانده سپاه فجر فارس به تفاوت در برگزاری مراسم امسال هفته بسیج نسبت به سال‌های ماقبل اشاره و اضافه كرد: برپایی ایستگاه‌های سلامت در سراسر استان، افتتاح 63 سالن ورزشی، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم به صورت رایگان و افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی مانند: خانه عالم، مسجد، راه‌های روستایی و خانه بهداشت از جمله این برنامه‌ها است.

سردار غیب‌پرور، برگزاری همایش بسیج و رسانه، یادواره شهدای بهداری رزمی فارس برای نخستین بار در استان، همایش مشترک ائمه جمعه، هیأت امنا و فرماندهان حوزه‌ها مقاومت، برنامه گسترده میقات صالحین قبل از برگزاری نماز جمعه به همراه تجلیل از حافظین برتر قرآنی بسیج، دیدار و سرکشی از جانبازان بسیجی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا را از دیگر برنامه‌های شاخص هفته بسیج برشمرد.

وی همچنین برگزاری نشست سراسری نخبگان و آغاز طرج جوانه‌های امید ویژه دانش‌آموزان نخبه استان را از برنامه‌های مهم و شاخص هفته بسیج در فارس ذکر و خاطرنشان کرد: پنجم آذرماه جاری اجتماع بزرگ بسیجیان تحت عنوان شکوه مقاومت در سراسر استان برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه فجر فارس به برگزاری رزمایش بسیج استان در منطقه خنج در روزهای شش و هفت آذرماه جاری خبر داد و گفت: در این رزمایش 50 گردان از نیروهای بسیجی حضور دارند.

سردار غیب‌پرور برگزاری مجمع بسیج شهرستان‌های فارس را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج اعلام و تصریح کرد: یادواره شهدای بهداری رزمی با محوریت شهید فقیهی برگزار خواهد و این یادواره آغازی خواهد بود که این شهید بزرگوار را به عنوان شهید شاخص ملی معرفی کنیم.

به گفته وی، مردم‌یاری مهمترین مؤلفه برنامه‌های امسال هفته بسیج و تمام برنامه‌های قابل اجرا نیز با محوریت شعار سال برگزار خواهد شد.

سردار غيب‌پرور با تصريح اينكه بسیج نیرویی مخلص و براي دفاع از انقلاب اسلامی در هر عرصه‌ای آماده و حاضر است، پیروزی ايران اسلامي در دوران دفاع مقدس را مديون حضور بسيجيان دانست و گفت: بسیج به معنای حضور انسان‌‌های بصیر در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب است.

فرمانده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: شگفت‌انگیزترین حرکت‌های علمی کشور توسط بسیجیان انجام شده و این تنها یک ادعا نیست که در عرصه‌های هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، صنایع پیچیده و ساخت قطعات ریز توانمندی خود را نشان داده‌اند.

سردار غیب‌پرور به سنگینی هیمنه دشمن در جهاد فرهنگی اشاره و تصریح کرد: امپراطور خبری و تبلیغی دشمن علي‌رغم آنكه تمام نقاط دنیا را مدیریت کرده است، نتوانسته یک تسلط قاطع و پیروزی مسلم در ایران اسلامی كسب کند.

وی همچنین حضور مجاهدان بسیجی در فضای مجازی کشور و انقلاب را امری مثال‌زدنی و بی‌نظیر ذکر و اظهار کرد: اقدامات علمی بسیجیان در موضوع اقتصاد مقاومتی که توسط رهبرمعظم انقلاب مطرح شده یکی دیگر از عرصه‌های افتخارآفرین بسیج در فارس بوده است.

فرمانده سپاه فجر فارس تشکیل دفاع‌الوطنی سوریه را برگرفته از مدل بسیجی ایرانی دانست و گفت: در عراق پس از آغاز حرکت‌های ددمنشانه گروه‌های تکفیری، با اشاره مرجعیت در کوتاه‌ترین زمان ممکن دو میلیون نفر از جمعیت عراق در قالب رده‌های بسیج سازماندهی شده‌اند.

سردار غیب‌پررو در ادامه بسیج را اوج افتخار انقلاب اسلامی و ملت ایران دانست و تاكيد کرد: در صحنه امنیت کشور نیز به خصوص در ماجرای سال 88 بسیجیان حضوری گسترده داشتند.

فرمانده سپاه فجر فارس در بخش دیگری از سخنان خود به هزنیه‌ای بالغ بر 96 میلیاردتومان در طرح‌های عمرانی توسط این نهاد در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: امسال نیز 40 میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی از جمله بازسازی سینماهای استهبان، لار و جهرم پیش‌بینی شده است.

سردار غیب‌پرور همچنین به ساخت مجتمع عظیم امام مهدی(عج) اشاره و گفت: جهت اتمام این پروژه که هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی 20 ردصدی رو به رو است، به اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان نیاز است که در صورت تزریق اعتبار به موقع تا 1.5 سال آینده به بهر‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص شبکه‌های اجتماعی در ایران نیز بیان کرد: در همه دنیا آزادی و دموکراسی معنی و مفهوم دارد، اما آزادی بی‌حد و حصر آزادی نیست، بلکه ولنگاری است.

فرمانده سپاه فجر فارس به مسئله فوت خواننده ایرانی، مرتضی پاشایی، و حوادث ناشی از آن خصوصا رخ‌دادهاي حادث شده در شبکه‌های اجتماعی اشاره و تصريح كرد: برخی افراد فرصت‌طلب در فضای مجازی به‌گونه‌ای رفتار کردند که فریاد پدر و مادر این مرحوم بلند شد.

سردار غیب پرور ادامه داد: این وظیفه دولت و حکومت است که فضای مجازی را مدیریت و تحت عنوان کنترل یا فیلترینگ هدایت کنند.

وی با ابراز امیدواری از هدایت هر چه سریعتر این شبکه‌ها گفت: برخی به گونه‌ای در این فضا در حال تاخت و تاز هستند که حتی در قلب اروپا و در فرانسه اینگونه رفتار را نمی‌بینیم.

فرمانده سپاه فجر فارس اضافه کرد: فضای فعلی این شبکه‌ها به طوری برنامه‌ریزی شده که قرار است نظام و انقلاب را دوباره دچار مشکل کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: