آخرین اخبار
کد خبر: ۴۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۳
سردار غیب پرور در نشست خبری هفته ی بسیج اعلام کرد:
فرمانده سپاه فجر با اشاره به برنامه های سپاه استان در هفته ی بسیج گفت: امسال دو هزار 870 برنامه در استان اجرا خواهد شد و تلاش شده است که چند شاخصه مد نظر قرار گیرد.

به گزارش تنویر، سردار غیب پرور صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته ی بسیج برگزار شده اظهار داشت: بسیج نیروی مخلصی که در دفاع از انقلاب اسلامی در هر عرصه ای آماده و حاضر است.

فرمانده سپاه فجر با اشاره به اینکه بسیج باقیات، صالحاتی است از امام بزرگوار گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس بدون تردید مدیون حضور آحاد بسیجیان است. بسیج یک لشکر بی هیاهو و بدون ادعا در خدمت انقلاب اسلامی است که تاکنون اخلاص، عزم و فداکاری خود را نشان داده است.

سردار غیب پرور با بیان اینکه بسیج به معنای حضور انسان‌‌های بصیر در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب است افزود: شگفت‌انگیزترین حرکت‌های علمی کشور توسط بسیجیان انجام شده و این تنها یک ادعا نیست که در عرصه‌های هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، صنایع پیچیده و ساخت قطعات ریز توانمندی خود را نشان داده‌اند.

وی با اشاره به عرصه حساس فرهنگ گفت: در عرصه ی جهاد فرهنگی هیمنه دشمن فوق العاده سنگین است و  امپراطور خبری و تبلیغی دشمن علي‌رغم آنكه تمام نقاط دنیا را مدیریت کرده است، نتوانسته یک تسلط قاطع و پیروزی در ایران اسلامی كسب کند.

برگزاری بیش از 2800 برنامه/ رزمایش بسیجیان فارس در خنج

وی با اشاره به اینکه بسیجیان بعد از دوران دفاع مقدس در صحنه های مختلف حضور پیدا کردند افزود: حضور مجاهدان بسیجی در فضای مجازی مثال زدنی و بی نظیر است. در عرصه های اقتصاد مقاومتی هم از زمانی که بحث اقتصاد مقاومتی توسط رهبری مطرح شد. بسیجیان بودند که به بطور آشکار اقدام عملی انجام داده اند.

سردار غیب پرور اضافه کرد: اگر بگوییم که بسیج بهترین مدافع انقلاب اسلامی است گزاف نگفتیم.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه امروز بسیج تبدیل به یک الگو و یک اسوه در سراسر جهان شده است افزود: دفاع مردم غزه، دفاع مردمی سوریه با عنوان  دفاع الوطنی برگرفته از الگوی بسیج است. 

وی ادامه داد: در عراق بعد از اینکه گروه های تکفیری حرکت های غیر انسانی را شروع کردند با اشاره مرجع بزرگوار دو میلیون از جوانان عراق در قالب رده های بسیج سازماندهی شدند و در لبنان نیز سالیان متمادی است که حزب الله با الگو قرار دادن از بسیج رژیم صهیونیستی را از صحنه های لبنان بیرون کرده است.

سردار غلامحسین غیب پرور با اشاره به موفقیت های بسیجیان در عرصه های مختلف افزود: در عرصه ی ورزش از همین خطه ی فارس پهلوانی بسیجی با نام امید نوروزی با وضو روی دشک می رود و مدال جهانی را کسب می کند.

وی با بیان اینکه هر صحنه ای که افتخار و مباهاتی است آنجا بسیج حضور دارد به حوادث فتنه ی 88 اشاره کرد و تصریح کرد: در فتنه ی سال 88 این بسیجیان بودند که کنترل تهاجم دشمن را بدست گرفتند و توانستند چشم فتنه را در بیاورند.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه استان فارس با یک میلیون و پانصد هزار بسیجی در قالب 20 سازمان قشری جزء استان هایی است که بیشترین بسیجی را دارد گفت: هفته بسیج ذکر انسان هایی است که عبد صالح خدا هستند. هفته ی بسیج هفته ای است که می توان آن را ایام الله نامید و ذکر بسیج که ذکر ارزش های انقلاب اسلامی است ذکر الله گفت.

سردار غیب پرور با اشاره به حضور پزشکان بسیجی در مناطق محروم گفت: سپاه فارس خیلی زودتر به استقبال هفته ی بسیج رفت. 80 پزشک حدود هفت هزار نفر را مدتی پیش در شهرستان استهبان ویزیت کردند. پزشکانی که اگر در شیراز بیمار مراجعه کند باید ماه ها در نوبت انتظار بماند. همچنین در شهرستان خنج که عمدتا از اهل سنت هستند بسیج به شایستگی و حداکثر طرازی که می توانست وارد شد و خدمات درمانی ارائه کرد و در هفته های آینده نیز همین خدمات را در منطقه گویم ارائه خواهد کرد و یا در جزیره هنگام پزشکان بدون هیچ چشم داشتی، حضور یافتند.

فرمانده سپاه فجر از دیگر اقدامات مقدماتی هفته بسیج، حضور دو مرجع تقلید طی روز های گذشته بر شمرد و افزود: حضور آیت الله نوری همدانی و آیت الله مکاری شیرازی در استان با دعوت بسیج، تاثیرات مهم و ارزشمندی را به جا گذاشت.

فرمانده سپاه فارس به حضور بسیجیان استان در مرزهای جنوب شرقی کشور اشاره کرد و گفت: حدود دو ماه قبل گروهی که خودشان را جیش العدل می خواندند که البته باید گفت جیش الظلم به منطقه سروان حمله کردند که با مقاومت چهار ساعته نیروهای بسیجی فارس مواجه می شوند. این گروه معمولا یا شهید میگیرند یا چند نفر را اسیر می کردند که در این حمله به هیچ کدام از خواسته هایشان دست پیدا نکردند.

وی وجود چنین نیروهای بسیجی را ارزشمند دانست و افزود: حقیقتا مجاهدان در راه خدا را تنها در صدر اسلام و دوران دفاع مقدس نباید جستجو کرد.

برگزاری بیش دو هزار 870 برنامه در هفته بسیج در فارس

فرمانده سپاه فجر با اشاره به برنامه های سپاه استان در هفته ی بسیج گفت: امسال دو هزار  870 برنامه با شعار «بسیج مظهر عزم ملی و مدیریت جهادی» در استان اجرا خواهد شد و تلاش شده است که چند شاخصه مد نظر قرار گیرد.

وی اولین شاخصه را مردم یاری عنوان کرد و افزود: مردم ما صاحبان اصلی انقلاب هستند و یکی از شئونات مهم بسیج خدمتگزار بودن برای مردم است. در همین راستا ایستگاههای سلامت در سراسر استان راه اندازی خواهد شد و 163 سالن ورزشی نیز افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم به شکل رایگان، افتتاح تعدادی از پروژه های محرومیت زدایی از جمله راه روستایی، خانه عالم، خانه بهداشت، مسجد از دیگر برنامه های هفته ی بسیج است.

برگزاری بیش از 2800 برنامه/ رزمایش بسیجیان فارس در خنج

سردار غیب پرور به برگزاری همایش بسیج و رسانه در روز چهارشنبه 28 آبان اشاره و تصریح کرد: رسانه فریاد بلند انقلاب اسلامی است. رسانه ها می توانند از ارکان انقلاب اسلامی به شایستگی دفاع و مروج ارزش های انقلاب اسلامی در جامعه باشند.

فرمانده سپاه فجر از دیگر برنامه های هفته بسیج را برگزاری یادواره شهدای بهداری رزمی در حسینیه عاشقان ثار الله عنوان کرد و افزود: این یادواره به پاس خدمات پیراپزشکان و با محوریت شهید فقیه که شهید شاخص در عرصه درمان و جز شهدای ترور می باشد روز پنج شنبه برگزار می شود.

فرمانده ارشد سپاه در فارس از برگزاری همایش مشترک ائمه جماعات و هیئت امنا، با فرمانده هان حوزه ها و پایگاههای مقاومت، تشکیل مجمع بسیج شهرستان ها و حضور حلقه های صالحین در نماز جمعه در هفته بسیج خبر داد.

سردار غیب پرور از نشست سراسری نخبگان استان در دوم آذر خبر داد و افزود: دیدار و سرکشی از جانبازان، عطر افشانی و گلباران مزار شهدا و آغاز طرح جوانه‌های امید ویژه دانش‌آموزان نخبه استان از برنامه های هفته بسیج می باشد.

فرمانده سپاه فجر ضمن اشاره به برگزاری اجتماع بزرگ بسیجیان در هفته بسیج گفت: این رزمایش با عنوان «شکوه مقاومت» با استعداد 50 گردان از نیروهای بسیجی پنج شنبه هفته آینده به مدت دو روز در منطقه عمومی خنج برگزار خواهد شد.

برگزاری بیش از 2800 برنامه/ رزمایش بسیجیان فارس در خنج


برخی ها در شبکه های اجتماعی امنیت مردم را هدف گرفتند

سردار غیب پرور در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: در همه دنیا آزادی، دموکراسی معنا و مفهوم خاصی دارد، آزادی بی حد و مرز بی بندباری است هیچ کس حق ندارد ضرری به دیگران بزند. بعضی ها در شبکه های اجتماعی امنیت مردم را هدف گرفتند. برای نمونه فوت آقای پاشایی، افراد فرصت طلب فریاد پدر و مادر این مرحوم را درآوردند.

وی ادامه داد: این وظیفه حکومت، دولت و مسئولین است که امنیت را بوجود آورند. و حال اسمش را هرچه می خواهند بگذارند. یکی می گوید فیلترینگ و دیگری کنترل و من هم اسمش را مدیریت فضای مجازی، و بنده با این کار موافقم و دعا می کنم زودتر انجام شود.

فرمانده سپاه فجر گفت: در هر جای دنیا حتی قلب اروپا و ایالات متحده ورود به فضای مجازی حساب کتاب دارد و ما شک نداریم این فضا برنامه ریزی شده تا انقلاب و نظام را دچار مشکل کنند و مردم به فضل خدا از آن عبور خواهند کرد.

طرح های فرهنگی سپاه فجر طرح های درون سازمانی نیست

سردارغیب پرور در رابطه با مجتمع فرهنگی عظیم مهدی موعود گفت: طرح های فرهنگی سپاه فجر طرح های درون سازمانی نیست و این طرح ها هرجا اجرا شده در اختیار مردم قرار داده شده است.

وی افزود: در مجتمع امام مهدی (عج) سعی شده هر آنچه که یک مجتمع فرهنگی ورزشی نظیر کتابخانه، آمفی تئاتر، مرکز مهدی شناسی، سالن جلسان، امکانات ورزشی فردی و تیمی قرار گیرد. ما این مجتمع را بعد از 40 روز ساخت به استاندار محترم فارس نشان دادیم که آقای احمدی از پیشرفت مجتمع متحری ماند. هزینه ساخت این مجتمع بخشی از سپاه، بخشی از دولت و بخش دیگر از خیرین تهیه می شود.

با شهید حسینی مشاعره می کردم

به گزارش تنویر فرمانده سپاه فجر در جواب سوال خبرنگاری که پرسید دلتان برای کدام شهید تنگ شده است گفت: من در مقاطع مختلف جنگ با شهدای زیادی مانوس بودم. خیلی اوقات در فکر شهید عقیقی می روم وی در شیراز نفت میخرید و می گفت: تا نفت را در بخاری نریزم خیالم راحت نمی شود.

وی ادامه داد: با شهید "غلام علی دست بالا" و "سید وحید حسینی" توی جبهه ها تا آخر شب مشاعره می کردیم. سید وحید خیلی بدخط بود و می گفت: می خواهم دکتر شوم یا "شهید حسن ریختگران" اهل اصفهان بود ما سرمان روی یک بالشت می گذاشتیم یا شهید مجید سپاسی روزهای قبل از شهادتش خیلی سردمون شده بود و خیلی شلوغ بود، پشت یک آمبولانس یک جای دنج پیدا کردیم و بغل دست هم دو سه ساعتی خوابیدیم. خدا کند آنها هم به یاد ما باشند و هرچه زودتر مرا با خود ببرند.


انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: