آخرین اخبار
کد خبر: ۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۲
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما در همه جا هستیم برای اینکه امریکایی ها را بزنیم و در هیچ جایی نیستیم که آمریکایی ها بخواهند ما رو بزنند.
سردار علی فدوی در برنامه پنجشنبه شب «دیروز، امروز، فردا» که منوچهر متکی، وزیر سابق امور خارجه نیز در آن حضور داشت، در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسید با توجه به صحبت های امیر سیاری، فرمانده نیروی دریای ارتش که «ما به راحتی آب خوردن می توانیم تنگه هرمز را ببندیم»، آیا واقعا این امر امکان پذیر است؟ گفت: مطلبی که امیر سیاری فرمودند یک اعتقاد قدیمی است که بارها در گذشته تجربه شده است.

وی ادامه داد: در سال های آخر جنگ، امریکایی ها که از جنگ ایران و عراق ناامید شده بودند، در زمستان 65 به طور مستقیم وارد جنگ با ایران شدند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ناوهای آمریکا در خلیج فارس در آن زمان از 12 ناو به بیش از 86 ناو جنگی رسید.

فدوی بیان داشت: در سال 66 و با شرایط بوجود آمده دریادلان سپاه وارد عرصه شدند و اتفاقاتی رقم خود که هنوز هم آمریکایی ها از آن به عنوان کابوس یاد می کنند زیرا آمریکایی ها در خلیج فارس و تنگه هرمز به هیچ یک از اهداف خود نتوانستند دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ورود آمریکایی ها به خلیج فارس با آن تعداد زیاد ناو، کوچک ترین امنیتی که ادعا کرده بودند برای خلیج فارس تامین نشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان داشت: ایران طبق حقوق بین الملل که نسبت به تنگه هرمز داشت، از این حقوق در خصوص کنترل تنگه، بستن تنگه و مورد اصابت قرار دادن تعداد زیادی از اهداف دشمن در تنگه هرمز و حتی غرق کردن کشتی های متجاوز استفاده کرد.

فدوی با بیان اینکه این کارها را ما در سال های 66 و 67 به مرحله اجرا در آوردیم، گفت: شاید مقامات فعلی آمریکا در آن زمان در کلاس دانشگاه ها نشسته بودند ولی مقامات فعلی آمریکا یادشان هست که چه حوادثی در تنگه هرمز و خلیج فارس برای آمریکایی ها اتفاق افتاد.

وی افزود: در خلیج فارس و در سال 67 ناو یک میلیاردی آمریکا منهدم شد، در خلیج فارس بالگردهای آمریکایی سقوط کردند و اتفاقات دیگر که قطعا آمریکایی ها نمی توانند آنرا فراموش کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآور شد: یک مقام پنتاگون اوایل تابستان 66 جمله ای گفت که خود گویای این حقیقت است، عین جمله وی این بود؛ «ناوهای اعزامی آمریکا به خلیج فارس نه تنها قادر نیستند ماموریت های محوله را انجام دهند بلکه حتی قادر نیستند از خود در مقابل قایق های تندرو سپاه دفاع کنند.

فدوی گفت: آمریکایی ها بعضا استیصال خود را در برابر ایران به صورت رسمی اعلام کرده اند.

وی بیان داشت: الان 24 سال از آن موقع گذشته است و ما حتی 24 ساعت از این 24 سال را از دست نداده ایم و استطاعت خود را بسیار بالا برده ایم و توانایی ها فعلی ایران در زمان فعلی اصلا با توانایی های زمان جنگ قابل مقایسه نیست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکایی ها این را به خوبی می دانند و نیروی دریایی سپاه قسمتی از این توانایی ها را در رزمایش های پیامبر اعظم ارائه داد.

فدوی تصریح کرد: مسلما آن چیزی که دنیا و آمریکایی ها و حتی مردم خودمان از ما می دانند خیلی خیلی کمتر از آن چیزی است که نمی دانند، این دانستن زمانی اتفاق می افتد که آمریکایی ها بخواهند دست به شرارتی بزنند تا امنیت ما و منطقه را در ازای بدست آوردن مطامع خودشان از بین ببرند.

وی گفت: ما در همه جا هستیم برای اینکه امریکایی ها را بزنیم و در هیچ جایی نیستیم که آمریکایی ها بخواهند ما رو بزنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: این اطمینان را می دهم که رزمندگان جمهوری اسلامی آنچنان توانمند هستند که بتوانند تنگه هرمز را که بسیار کوچک است تحت کنترل خود در آورند.

فدوی بیان داشت: ما در شرق، شمال و غرب تنگه هرمز بوده و سلطه کاملی به این تنگه داریم و کوچک ترین حرکت در تنگه هرمزخارج از کنترل ما نیست و این توانایی در ما وجود دارد ولی ما از توانمندی های خود در راستای ایجاد امنیت جمعی استفاده خواهیم کرد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: