آخرین اخبار
کد خبر: ۴۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰
آیت الله ایمانی مطرح کرد:
وی افزود: بسیج تشکیل مجموعه‌ای در راستای حرکت یک ملت مجاهد برای حضور در دفاع، علم، هنر، فناوری، سازندگی، سیاست، فرهنگ، کمک به مستضعفین، تولید، ورزش، درخشش‌های بین‌المللی و در همه فعالیت‌های خیر است.
به گزارش تنویر، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز اظهار داشت: دنیای اسلام اگر می‌خواهد در مقابل استکبار بایستد و موفق باشد باید به سمت بسیج روی آورد.

وی با اشاره به تجربه‌های موفق در مقابله با دشمنان در ایران، سوریه و عراق توسط بسیج، افزود: اگر در مملکتی تفکر بسیجی حاکم شد، چشم طمع دشمن از آن برچیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به موفقیت‌هایی که از مسیر بسیج مردمی در برخی کشورهای اسلامی از جمله ایران، عراق و سوریه به‌ دست آمده است، اضافه کرد: دنیای اسلام اگر می‌‌خواهد در مقابل استکبار بایستد و موفق باشد باید به بسیج روی آورد و حرکت بسیجی آغاز کند.

آیت‌الله ایمانی خاطر نشان کرد: دولت سوریه زمانی که حرکت بسیجی را شروع کرد به پیروزی دست یافت و در عراق نیز زمانی که مرجعیت فرمان داد و بسیج مردمی آمد، کمر داعش شکسته شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس ابراز داشت: بر این اساس سازمان بسیج مستضعفین با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در همه عرصه‌هایی که رهبر به آن اشاره کرده‌اند، حضور پیدا کرد و امروز سازمان بسیج مستضعفین، سازمانی فراگیری است که تمام اهداف بلند ملت ایران را در بر گرفته است.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: امروز سازمان بسیج مستضعفین برای رسیدن به اهداف بلند ملت ایران در حال تلاش و کوشش است و یکی از اقدامات مهم و اثرگذاری بسیج نیز که هم اثرگذار و پایدار بوده، تشکیل حلقه‌های صالحین است.

وی خاطر نشان کرد: امروز سازمان بسیج مستضعفین توانسته است 250 هزار حلقه صالحین در کشور ایجاد کند که بیش از 20 هزار روحانی با این حلقات صالحین در ارتباط هستند و نخبگان جامعه، شخصیت‌های اثرگذار در عرصه فرهنگ، ادب، دین و مذهب با این مجموعه در تماس دائم هستند.

تفکربسیج عامل شکست استکبار/تشکیل250هزارحلقه صالحین درکشور

آیت‌الله ایمانی با اشاره به فعالیت گسترده حلقه صالحین در استان فارس، گفت: در استان فارس بیش از 20 هزار حلقه از حلقه‌های صالحین شکل گرفته و این عنایت و لطف پروردگار عالم و دعای خیر امام زمان و تلاش مسئولان در سطح کشور و سطح استان است.

بسیج یک نیروی نظامی صرف نیست

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با الهام از منویات امام راحل که بسیج یک نیروی نظامی صرف نیست و بسیج باید در همه صحنه‌ها حضور داشته باشد، جمله پر معنایی بیان کردند که بسیج جمع فداکاری از مردم برای مردم است.

وی افزود: بسیج تشکیل مجموعه‌ای در راستای حرکت یک ملت مجاهد برای حضور در دفاع، علم، هنر، فناوری، سازندگی، سیاست، فرهنگ، کمک به مستضعفین، تولید، ورزش، درخشش‌های بین‌المللی و در همه فعالیت‌های خیر است.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: بسیج بدنه فعال جامعه در همه عرصه‌هاست و بر همین اساس سازمان بسیج مستضعفین با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در همه عرصه‌هایی که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند حضور پیدا کرد و امروز سازمان بسیج مستضعفین، سازمان فراگیری است که تمام اهداف ملت ایران را در برگرفته و برای رسیدن به آن در حال تلاش است.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به این که یکی از اقدامات مهم و اثرگذار و پایدار بسیج تشکیل حلقات صالحین است، اضافه کرد: در میان استان‌های کشور فارس در این زمینه گوی سبقت را از دگران ربوده و پیشاپیش استان‌های دیگر به سمت تربیت چهره به چهره گام برداشته و می‌دارد که خدای متعال به آنان جزای خیر عنایت بدارد.

وی بیان کرد: نکته دیگر در فعالیت‌های بسیج، اقتصاد مقاومتی است که اقتصاد مقاومتی کمکی به دولت و کشور بوده و در راستای اطاعت از رهبر معظم انقلاب حرکتی ضروری محسوب می‌شود.

ایجاد 22 هزار شغل در عرصه اقتصاد مقاومتی


آیت‌الله ایمانی سپس ابراز داشت: در عرصه اقتصاد مقاومتی با همان سرمایه اندکی که در اختیار بسیج بوده سال گذشته بیش از 22 هزار واحد شغلی ایجاد کرده‌اند و امسال بیش از 39 هزار واحد شغلی در دستور کار دارند که بیش از 20 هزار واحد آن محقق شده و در استان فارس نیز این کار با جدیت در حال پیگیری است.

به گفته وی، با ایجاد این مشاغل هم زندگی خانواده‌ها تغییر پیدا کرده و هم سطح تولید و اشتغال در استان بالا رفته و این حرکتی است که دولت باید با همه توان آن را تقویت کند و پرورش دهد و به سامان برساند.

ارتش 20 میلیونی محقق شده است

خطیب نماز جمعه شیراز اظهار داشت: امروز آنچه امام ما فرمود که مملکت ما باید 20 میلیون بسیجی داشته باشد محقق شده و امروز بیش از 22 میلیون بسیجی در عرصه‌های مختلف و در اقشار 19 گانه حضور فعال دارند.

وی یادآور شد: اگر بر مملکتی تفکر بسیجی حاکم شد چشم طمع دشمنان از آن مملکت برچیده می‌شود.

شرایط کشور به مذاکرات گره ‌زده نشود

به گزارش فارس امام‌جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: سوم آذرماه پایان دور دوم مذاکرات هسته‌ای است و چند نکته در این زمینه قابل اشاره به نظر می‌رسد.

وی افزود: توافق جامع حاصل بشود یا نشود مذاکرات تمدید شود یا خیر، هر کدام که اتفاق بیفتد ما نباید شرایط کشور را به آن گره بزنیم، یعنی نگوییم اگر مذاکرات موفق شد کشور ما بهشت برین می‌شود و اگر موفق نشد ما در مشکلات بیشتری گرفتار می‌شویم.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: این مسائل برای کشور ما که 35 سال است با مشکلات و سختی‌هایی که استکبار جهانی برای ما ایجاد کرده، مقابله می‌کند مسئله تازه‌ای نیست.

خطیب نماز جمعه شیراز اضافه کرد: مذاکرات هسته‌ای همانند دیگر مذاکرات یک گفتمان سیاسی و دیپلماسی است و ادبیات و عرف خود را دارد و یک مبارزه محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: ممکن است در این مبارزه این کشور یا آن کشور پیروز شود اما اینکه ما بخواهیم فضاسازی کنیم و بگوییم همه چیز کشور تحت تأثیر مذاکره قرار داشته و موفقیت و عدم موفقیت، محرومیت و عدم محرومیت، خوبی و بدی و... همه به این امر وابسته کنیم، ایده و خواسته دشمن است.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به خیال خام دشمن مبنی بر اینکه اگر تحریم نبود ایران پای میز مذاکره نمی‌آمد، خاطر نشان کرد: دشمن می‌خواهد بگوید سرنوشت شما مردم به این مذاکره بسته است در حالی که اینگونه نیست.

به گفته وی، بعضی رسانه‌های داخلی وابستگی خود را دارند نشان می‌دهند و به بلندگویی برای القای این طرز تفکر بدل شده‌اند.

پایان تحریم به نفع غرب نیز هست

امام‌جمعه شیراز سپس بیان کرد: اگر این مذاکرات تمام شد و ما توفیق پیدا کردیم برای ما نفع است چون تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر ضد ما گذاشته بودند برداشته می‌شود و به نفع دشمنان نیز هست چراکه آن‌ها در شرایط بحرانی اقتصادی و سیاسی هستند و به ایران اسلامی نیاز دارند.

وی اظهار داشت: اگر مذاکرات به نتیجه نرسید دنیا پی می‌برد که ایران اسلامی با واقع‌بینی و رعایت انصاف و عدل صادقانه در این توافق سهم خود را انجام داد اما استکبار حاضر نشد تمکین لازم را داشته باشد و از زیاده‌خواهی دست بردارد.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده با اجازه رهبری و موردحمایت رهبری و دولت و مجلس و قوه قضائیه و همه نخبگان است، مذاکره‌کنندگان فرزندان انقلاب‌اند آن‌ها در صف مقدم مبارزه با دشمن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و ما حمایت خود را از آنان اعلام می‌کنیم و برد آن‌ها را برد نظام و ملت می‌دانیم اما اگر موفق نشدند ما گروه ویژه‌ای را مقصر نمی‌دانیم.

خطیب نماز جمعه شیراز با تأکید بر این‌که تیم مذاکره‌کننده موفق باشد و چه نباشد، مورد حمایت خواهد بود، ابراز داشت: هدف اصلی استکبار این است که از طریق مذاکره هسته‌ای بر مردم ما اثر بگذارد و از عناصر داخلی استفاده کند و فضای دوقطبی بودن را در کشور مطرح به وجود آورد و ما باید با هوشیاری به این ترفند دشمن جواب منفی بدهیم و همانند گذشته که توطئه‌های دشمن را خنثی کردیم این بار نیز اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها و مطبوعات و فضاهای مجازی مواظب باشند فضای کشور را به سمتی که آنان دوست دارند، نبرند.

نام:
ایمیل:
* نظر: