آخرین اخبار
کد خبر: ۴۳۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در گردهمایی دانشجویان بسیجی شیراز:
این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: غربی‌ها هیچ‌گاه حاضر نخواهند بود به صورت مساوی بر پشت میز مذاکره حاضر شوند و در هر صورت تلاش دارند گروه مقابل را تحقیر کنند.
به گزارش تنویر، گردهمایی «فرزندان روح‌الله» به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه در تالار سینا و صدرا به همت بسیج دانشجویی استان فارس برگزار شد.

در این برنامه سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران اظهار داشت: دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون به دنبال تضعیف و تخریب جمهوری اسلامی بوده و همواره با حربه‌ای این خواست خود را دنبال کرده است.
 
وی با اشاره به روند ترورها، ایجاد نفاق، جنگ سخت، تحریم اقتصادی و موارد دیگری از توطئه‌های دشمن در فرازهای مختلف انقلاب، افزود: دشمن زمانی گمان می‌کرد با حذف فیزیکی صاحبان اندیشه چرخ انقلاب زمین‌گیر می‌شود؛ اما این خیال خام با تفکر بسیج ناکام ماند.
 
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان اینکه استکبار هنوز هم در پس مذاکرات همان استیلاجویی خود را دنبال می‌کند، ادامه داد: در دولت آمریکا بی‌سابقه بوده که بخواهند با طرف مقابل نامه‌نگاری کنند، این نامه‌نگاری با چنین لحنی نشان‌دهنده کرنش ناخواسته به قدرت ایران است.
 
وی با اشاره به اینکه امروزه ایران به قدرت مستقیم سیاسی دست‌ یافته، اضافه کرد: ما از طریق مذاکرات توانسته‌ایم به سایر کشورها ثابت کنیم که هدف غربی‌ها صرفاً منزوی کردن ایران از عرصه سیاسی بود که محقق هم نشد.
 
این تحلیلگر مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: غربی‌ها هیچ‌گاه حاضر نخواهند بود به صورت مساوی بر پشت میز مذاکره حاضر شوند و در هر صورت تلاش دارند گروه مقابل را تحقیر کنند.

هدف دشمن استحاله نیروهای انقلاب از درون است
 
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران بیان کرد: سیاست مذاکره از زمان دولت نهم با هدف برطرف کردن تحریم‌ها و نشان دادن اهداف صلح‌طلبانه ملت ایران آغاز شد.
 
وی تصریح کرد: همانگونه که تمام جهان در این مذاکرات دید، سیاسیون آمریکایی در مقابل رفتارهای دولتمردان ایرانی هیچ‌گاه تغییر رفتار از خود نشان ندادند و در طول تاریخ انقلاب شاهد چنین بداخلاقی‌هایی از سوی آمریکایی‌ها بوده‌ایم و آنان هیچ زمانی نسبت به تعهدات خود پایبند نبوده‌اند.
 
سلیمی نمین سپس عنوان داشت: هدف دشمن استحاله نیروهای انقلاب از درون است و در پس مذاکرات از طریق فشار اقتصادی و هجمه فرهنگی دشمن تخریب باورها را دنبال کرده است.
 
وی با بیان اینکه باید در مقابل هجمه‌های دشمن تولید فکر کنیم، افزود: آگاهی و بصیرت در این برهه از زمان برای تداوم یافتن اهداف انقلاب ضرورت دارد.
 
سلیمی نمین اضافه کرد: اگر انقلاب توانست در اداره جامعه توفیقات زیادی کسب کند، به این دلیل بود که توانست نیروی مدیریتی هم‌فکر با خود تربیت کند و اکنون نیز باید رویش نیروهای طراز انقلاب در صدر برنامه‌ها باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: