آخرین اخبار
کد خبر: ۴۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
در مسابقات کشتی آزاد پیشکسوتان جهان رقم خورد؛
رستگار از بسیجیان پالایشگاه شیراز توانست در کشور صربستان قهرمان مسابقات کشتی آزاد پیشکسوتان جهان شود.
به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری، عبدالرضا رستگار از بسیجیان پالایشگاه شیراز قهرمان مسابقات کشتی آزاد پیشکسوتان جهان شد.

رستگار مدال طلای خود را که در کشور صربستان بدست آورده بود به آستان مقدس شاهزاده فرج اله در شهرستان علامرودشت (از توابع لامرد فارس ) که زادگاه خویش می باشد اهداء نمود.

پهلوان بسیجی عبدالرضا رستگار متولد سال ۱۳۵۷ کشتی را در سن ۱۳ سالگی در باشگاه شرکت نفت شروع و مدت ۲۲ سال است که در این رشته فعالیت دارد.

در طول این مدت از تجربیات مربیان بزرگی چون احمدزاده، منوچهری و تولایی بهره مند بوده و قبلاً عضو تیم ملی نوجوانان و جوانان کشتی آزاد کشور بوده است.

مقام های کسب شده در این مدت شامل کسب مدال نقره ارتشهای جهان، مدال نقره جام زیلکوفسکی لهستان، مدال برنز جام مدوید روسیه، مدال برنز جام رومانی و اخیراً هم مدال طلای پیشکسوتان جهان درکشور صربستان در گروه سنی A.

در این دوره از مسابقات ۵۳ تیم از ۵۳ کشور جهان شرکت کرده بودند. کشورهای آمریکا، روسیه و ترکیه برای کسب مقام قهرمانی آمده بودند اما پهلوان رستگار با تلاش خود ۵ دور کشتی گرفت که کشتی اول ژاپن را ۵ بر ۰ و کشتی دوم ترکیه را با ضربه فنی شکست داده و کشتی سوم، کشتی گیر روسیه که عنوان دار بود را ۴ بر ۱ شکست داد و با یک استراحت به فینال مسابقات جهانی رسیده و فینال با کشتی گیر آمریکایی هنسون کلمن که عنوان دار مقام برتر را یدک می کشید و مدال طلای جوانان جهان را که در کارنامه خود داشت ، با نتیجه ۸ بر ۱ شکست داد.

پهلوان رستگار  علاوه برمدال طلای جهان به عنوان فنی ترین کشتی گیر جهان هم شناخته شد.

قابل توجه اینکه کشتی گرفتن در گروه A پیشکسوتان واقعاً سخت و دشوار است چون همه جوان هستند و در رده بزرگسالان هم کشتی می گیرند. امید آن داریم که پهلوان رستگار انشاءا… در سالهای آینده هم در مسابقات داخلی و جهانی شرکت کرده و بتواند دوباره پرچم پرافتخار کشور جمهوری اسلامی ایران را به احتزاز درآورد.
نام:
ایمیل:
* نظر: