شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۱۹:۲۸
آخرین اخبار
کد خبر: ۴۴۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۹
با حضور جانشین سپاه فجر استان فارس
مراسم تودیع و معارفه فرماندهی سپاه لارستان صبح امروز با حضور فرماندهان نظامی استان بسیجیان و مسئولین شهرستان در تالار وحدت برگزار شد .

به گزارش خبرنگار تنویر از لارستان در این مراسم که به پاس زحمات چند ساله ی فرمانده ی سابق سپاه لارستان غلامحسین جاوید و فرمانده ی سپاه لارستان امیر جاهدی تدارک دیده شده بود، سردار گزنی جانشین سپاه فجر فارس طی سخنانی به داشتن روحیه ی بسیجی در همه ی عرصه ها اشاره داشت و گفت: امام خمینی می فرمایند به آمریکا اعتماد نکنید و هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید.

وی تکفیری ها را نطفه ی ناپاک دانست که با پشتیبانی غرب و عربستان دست به شیطنت های در منطقه می زنند.

سردار گزنی خود بیان داشت: رشد کشور حاصل نمی شود جز اینکه تفکر بسیجی بر کل کشور حاکم شود که امروز به اینگونه است و باید تقویت شود.

همچنین وی در سخنانی با برشمردن جایگاه لارستان در پرورش علماء برجسته، اظهار داشت: نام لارستان بزرگ، به عنوان نخستین خاستگاه حکومت اسلامی در ایران و با داشتن مردمی متدین، مبارز، شجاع و بابصیرت، در قبل و بعد از انقلاب، همیشه در استان و کشور زبانزده خاص و عام بوده است.

اهدای حکم فرماندهی سپاه لارستان به امیر جاهدی از دستان مسئولین شهرستان پس از ایراد سخن جانشین فرماندهی سپاه فجر در مراسم صورت گرفت.

سپس علی اکبر نجیب زاده فرماندار ویژه ی لارستان با بیان و لحن همیشگی و صمیمی خود گفت: بدون اغراق بگویم امروز یکی از روزهای خیلی سخت برایم بود و مراسم خداحافظی با دوست و رفیقم سرهنگ جاوید.

نجیب زاده در ادامه صحبت های کوتاه خود به سخنان رهبر انقلاب در خصوص بسیج اشاره نمود و برای جاهدی آرزوی موفقیت کرد.

دکتر جعفرپور نیز به پشت تریبون رفت و گفت: سپاه و بسیج در برهه ای در کِسوت دفاع از مرزهای آبی، خاکی و هوائی و در دوران پس از جنگ در اجرای کارهای بزرگ و حیاتی کشور نقش آفرینی کرده و در زمان کنونی نیز به عنوان پشتیبان و نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران در حال نقش آفرینی است.

وی با تأکید بر جایگاه ویژه سپاه گفت: امروز بحمدا... نیروهای توانمندی در نظام وجود دارند، اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی ویژه و بازوی قدرتمند دفاعی است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان ستون فقرات کشور تعبیر می‌کند و لذا از منظر امنیت این جایگاه را باید حفظ کرد تا خدای ناکرده آسیبی به آن وارد نشود.


نماینده مردم شهرستانهای لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، با اشاره بر نقش موثر سپاه و بسیج در امور سیاسی کشور، تصریح کرد: در آوردگاه سیاسی بجای آنکه قوتِ منطق حاکم باشد، منطقِ قوت حاکم است و این بدان معنی است که اگر کشور ما به لحاظ نظامی تجهیز شود و بتواند دست بالایی در لبنان، سوریه و عراق داشته باشد، خواهیم توانست در پشت میز ژنو و مسقط چانه زنی داشته باشیم.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با استناد به آیات قرآن کریم به بیان ویژگی‌های دو جبهه حق و باطل و تقابل این دو جبهه پرداخت و افزود: پایه حزب خدا و جبهه حق، ایمان است و بدون تردید امنیت حاکم در جامعه به برکت نیروهای مومن است.

وی تصریح کرد: دشمن در تلاش است با ایجاد تفرقه در بین مسلمانان آنها را به جان یکدیگر بیندازند اما همانطور که قرآن کریم می فرماید اعتصام به حبل‌الله و کمک به قرآن و اهل بیت موجب وحدت و پیروزی جبهه حق خواهد شد.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی و به خصوص سپاه، پشتوانه های عمده سفیران سیاسی و دیپلماسی کشورمان در مذاکرات هستند، تصریح کرد: مردم و مجلس نیز، به واسطه فرموده مقام معظم رهبری، گروه مذاکره کننده ایرانی، فرزندان این ملت و کشور هستند و به همین دلیل می بایست از گروه مذاکره کننده در چارچوب های تببین شده حمایت کرد.

امیر جاهدی فرمانده ی جوان سپاه پاسداران لارستان در پایان مراسم تودیع و معارفه به توفیق ۱۱ سال خدمت خود در وزارت کشور اشاره نمود و بیان داشت: برای من حلاوت و شیرینی خاصی را داشت که فضایی باز شد و به سپاه وارد شدم و خداوند را شاکرم که اولین روز در دهه ولایت و امامت لباس سبز پاسداری را پوشیدم.

وی اظهار داشت: من از مجموعه اداری شهرستان تقاضامندم ما را همیاری نمایند و امیدواریم با استفاده از ظرفیت های پیشکسوتان جهاد و شهادت بتوانیم در این مسیر حرکت نمائیم.

در پایان مراسم تودیع و معارفه پیام بیت شریف آیت الله آیت اللهی قرائت شد و پس از آن هر یک از مسئولین شهرستان با جاوید خداحافظی و طلب حلالیت می نمودند و برای جاهدی آرزوی موفقیت و سلامت در مسئولیت جدید را خواستار شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر: