آخرین اخبار
کد خبر: ۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۱
سرتیپ باقری با اشاره به اینکه توانمندی سایبری ایران در بالاترین سطوح فناوری جهانی قرار دارد، گفت: در حوزه فضای سایبری، نیروهای بسیجی توانمندی فعالیت می کنند که می توانند به خوبی در مقابل حملات سایبری دفاع کنند.

سردار سرتیپ باقری، رییس سازمان سایبری نیروهای مسلح در حاشیه همایش تخصصی دفاع سایبری در دانشگاه عالی دفاع ملی در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه فضای سایبری، نیروهای بسیجی بسیار توانمندی فعالیت می کنند که می توانند به خوبی در مقابل حملات سایبری دفاع کنند و با عوامل بازدارندگی به گونه ای پاسخ دهند تا هیچ قدرتی جرأت حمله سایبری نداشته باشد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بخش آفندی در فضای سایبر به دنبال سیاست های تخریبی نیست گفت: با توان برتر نرم افزاری دانشمندان ایران، تا کنون پاسخ های مناسبی به حملات سایبری داده شده و وجود این دانشمندان نقطه قوت ایران است.
سردار باقری با بیان اینکه حملات سایبری دولت، مردم و خانواده ها را در ابعاد گوناگون هدف قرار می دهد افزود: به همین منظور باید امنیت در این حوزه به حداکثر برسد زیرا دشمن از این ابزار برای تهدید علیه کشورمان استفاده می کند بنابراین طبیعی است که ما نیز در این حوزه هر تهدیدی را با تهدید محکم پاسخ دهیم و فعالیت دانشمندان ما در حوزه سایبری، بازدارندگی در برابر حملات سایبری است.
وی گفت: رییس جمهور آمریکا نیز اخیراً اعلام کرده است که نیروهای زمینی این کشور را کاهش خواهد داد و تمرکز بیشتری بر فضای سایبر به ویژه علیه ایران و برخی کشورهای دیگر خواهد داشت، به همین منظور جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به اینکه تحقق برنامه پنجم را بر اساس توسعه الکترونیک تعریف کرده است در فضای سایبری، امنیت کاربران را به حداکثر خواهد رساند.

نام:
ایمیل:
* نظر: