آخرین اخبار
کد خبر: ۴۵۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
اردوی 600 نفره تشکیلاتی بصیرتی بسیج دانشجویی استان فارس در شهر مقدس قم برگزار شد.
به گزارش تنویر، اردوی تشکیلاتی بصیرتی ویژه مسئولان و اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های هدف استان فارس به مدت سه روز در مجتمع یاوران مهدی (عج) شهر مقدس قم برگزار شد.

مدیر تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به برنامه‌های این اردو اظهار داشت: این نشست سه‌روزه با حضور 600 نفر از مسئولان و اعضای شورای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان فارس و باهدف ارتقای سطح معرفت، بصیرت و مهارت تشکیلاتی این دانشجویان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مجتبی ایوب‌زاده افزود: در این نشست طرح تحول و تعالی بسیج دانشجویی استان فارس که قرار است از نیم‌سال دوم سال 93 در دانشگاه‌های این استان اجرایی و عملیاتی شود، تشریح و نظام‌نامه تربیتی صالحین دانشجویی با توجه به شرایط بومی فارس به بحث و تبادل‌نظر گذاشته شد.

مدیر تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اضافه کرد: این نظام‌نامه تربیتی صالحین دانشجویی که توسط قرارگاه تربیتی شهید محمدرضا عقیقی بسیج دانشجویی فارس آماده ‌شده است به چگونگی و روند اجرای صالحین دانشجویی در دانشگاه‌های این استان می‌پردازد.

ایوب‌زاده ادامه داد: در این نشست که از صاحب‌نظران سیاسی و فکری کشوری نیز استفاده ‌شده بود به تشریح چگونگی نقش‌آفرینی بسیج دانشجویی در حل چالش‌های اساسی نظام جمهوری اسلامی به‌عنوان یکی از راهبردهای کلان انقلاب اسلامی پرداخته شد.

وی بیان داشت: اخلاق تشکیلاتی، اصول و مدیریت کار تشکیلاتی در بسیج دانشجویی و روش‌های جذب در این تشکل دانشجویی نیز از سرفصل‌هایی بود که توسط کارشناسان و صاحب‌نظران مربوطه به بحث گذاشته شد.

مدیر تعلیم و تربیت ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس، عدالت و ولایت‌فقیه، بررسی و آسیب‌شناسی دولت‌های گذشته، نقد و بررسی رسانه‌های مجازی و مکتوب به‌ویژه آسیب‌شناسی ماهواره را از دیگر سرفصل‌های مطرح‌شده در این دوره برشمرد و تصریح کرد: در این نشست همچنین هفت گروه تخصصی مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، مسئولان کانون‌های بررسی و تحلیل، نشریات دانشجویی و فضای مجازی، تعلیم و تربیت، اردوهای جهادی، علمی و پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی شکل گرفت که با حضور اساتید کشوری و استانی، به‌صورت تخصصی به مباحث مرتبط با مأموریت و شرح وظایف این کانون‌ها پرداخته شد.

ایوب‌زاده بابیان اینکه زیارت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و شرکت در عزاداری حرم مطهر و مسجد جمکران و نشست‌های دوره‌ای دانشجویی و پرداختن به سبک زندگی امام روح‌الله از برنامه‌های جانبی این نشست سه‌روزه بود گفت: در این نشست تشکیلاتی، بصیرتی که به همت مجموعه تعلیم و تربیت بسیج دانشجویی استان فارس برگزارشده بود، هادی قاسمی مدیرعامل خبرگزاری دانشجو، برادر ریحانی معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی کشور، حجت‌الاسلام جلالی از حوزه علمیه قم، دکتر رفیعی عضو هیئت‌علمی دانشگاه و رئیس سابق دانشکده شهید محلاتی، دکتر حسین امان لو جانشین فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین، استاد نظرپور از هادیان سیاسی، حجت‌الاسلام دسمی از کارشناسان شجره طیبه صالحین، دکتر فیروزآبادی معاون علمی سازمان بسیج دانشجویی کشور و چند نفر از کارشناسان سازمان بسیج دانشجویی حضور داشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر: