جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۲۸:۱۶
کد خبر: ۴۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: برای رسیدن به هدف ترسیم شده، بودجه پژوهشی بخش دولتی هر ساله نسبت به بودجه سال گذشته 20 تا 25 درصد و بخش خصوصی باید 30 درصد رشد کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی پژوهشی فارس خبرنگار علمی ایرنا، نحوه اختصاص بودجه های پژوهشی در لایحه بودجه دولت در پنجاه وششمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بررسی شد.

دکتر منصور کبگانیان شامگاه سه شنبه در حاشیه پنجاه وششمین ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و در جمع خبرنگاران ایام پیش روی مجلس را روزهای مهمی در تدوین لایحه بودجه سال 94 عنوان کرد و گفت: از این رو جلسه امروز ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با حضور روسای کمیسیون های مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور از تهیه گزارشی با همکاری سازمان های مختلف کشور از جمله مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خبر داد و گفت: در جلسه امروز این گزارش بحث و بررسی شد.

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه بودجه پژوهشی گفت: این سیاست ها با لایحه تقدیمی مجلس شورای اسلامی مقایسه و بررسی و نحوه کشور به این هدف ترسیمی تحلیل شد.

کبگانیان از ارایه راهکارهایی از سوی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در لایحه بودجه دولت خبر داد و گفت: در این راهکارها علاوه بر استاندارد سازی وهماهنگی اطلاعات علم و فناوری، بودجه های پژوهشی در برخی از نهادهای دولتی از جمله بنیاد مستضعفان و جانبازان، شهرداری و برخی از نهادهای دفاعی و حوزه های علمیه که در لایحه دولت دیده نشده گنجانده شده است.

وی افزود: از دیگر دستورات این جلسه دستور نحوه ترمیم و اصلاح برخی از این نواقص در بودجه های پژوهشی بود.

وی خاطرنشان کرد: این افزایش بودجه برای بخش خصوصی نیز می بایست بیش از 30 درصد باشد که این بودجه باید با تمهیداتی مانند معافیت های مالیاتی و مشوق هایی برای ایجاد مراکز تحقیق و توسعه ایجاد کرد.

کبگانیان از دیگر دستورات بررسی شده را ماموریت های جهاد دانشگاهی در چارچوب نقشه جامع علمی کشور عنوان کرد و گفت: این ماموریت ها با اصلاحاتی به تصویب رسید که شامل مدیریت انتقال و توسعه فناوری در طرح های کلان توسعه ای و عمرانی و منتخب بزرگ کشور، ایجاد نهاد ملی پژوهش و فناوری برای برخی طرح های کلان ملی پژوهش و فناوری، مشارکت در توسعه آموزش های تخصصی نوین و مهارت های پیشرفته در سطح ملی و بین المللی، ارتقای فرهنگ کارآفرینی و روحیه خودباوری و ترویج الگوهای موفق علم و فناوری، ساماندهی نظام هدایت شغلی و توانمند سازی دانش آموختگان، مشارکت در تعمیق و گسترش فرهنگ اسلامی- ایرانی در دانشگاه ها است.
نام:
ایمیل:
* نظر: