آخرین اخبار
کد خبر: ۴۶۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
معاون فرهنگی اجتماعی سپاه نی ریز گفت: مردم در نهم دی ماه نشان دادند که ممکن است تهمت و دروغ را تحمل کنند، ممکن است در برابر قانون شکنی سکوت کنند، اما این سکوت ابدی نیست و مردم حرمت شکنی و عبور از خط قرمزها را تحمل نخواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه نی ریز، در خصوص تبیین 9 دی، مصاحبه ای با علیرضا تقدیری معاون فرهنگی اجتماعی سپاه نی ریز ترتیب داده ایم که در زیر می آید:

9 دی از نظر شما چه روزی است؟

9 دی یوم الله است و روز پیروزی بصیرت بر سیاهی و گمراهی است. 9 دی روزی است که باز هم محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشت و 9 دی روز پیروزی حق بر باطل است. در این روز مردم بیدار شده و بعد از 8 ماه فتنه و آشوب، فتنه گران را محکوم و بار دیگر حمایت خود را از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی و اسلام فریاد زدند.

مردم در نهم دی ماه نشان دادند که ممکن است تهمت و دروغ را تحمل کنند، ممکن است در برابر قانون شکنی سکوت کنند، اما این سکوت ابدی نیست و مردم حرمت شکنی و عبور از خط قرمزها را تحمل نخواهند کرد.

شما 9 دی را با چه روزهایی در تاریخ انقلاب مقایسه می کنید؟

نهم دی ماه می تواند هم طراز با 22 بهمن قرار گیرد، چرا که در سال 88 بعد از حرکت عظیم ملت در 9 دی، رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم در 19 دی عنوان کردند: نهم دی امسال هم در تاریخ ماند و دشمنان این حرکت عظیم مردم را در 22 بهمن امسال هم مجددا خواهند دید. به نوعی رهبر معظم انقلاب اهمیت این روز را با اهمیت 22 بهمن در یک جهت و راستا قرار دادند.

از طرف دیگر ما 8 سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را داشتیم و در سال 88 هم 8 ماه دفاع جانانه رهبر معظم انقلاب از انقلاب را شاهد بودیم.

چه چیزی در 9 دی باعث شد مردم نی ریز و ایران به خیابان ها بریزند و حماسه 9 دی را رقم بزنند؟

قبل از اینکه این پرسش شما را پاسخ دهم، باید یادآور شوم که مردم نی ریز و استان فارس یک روز قبل از حرکت عظیم مردم در سراسر کشور به صحنه آمدند و حماسه مردم نی ریز و استان فارس، در 8 دی رقم خورد و این افتخار دیگری برای مردم این خطه است که همواره در دفاع از انقلاب و اسلام پیشرو بودند.

در پاسخ به سوال شما هم باید عرض کنم که بصیرت مهم ترین عنصر بود، بصیرتی که برگرفته از اهل بیت (علیه السلام) و قیام اباعبدالله الحسن(علیه السلام) بود و مردم با الگو برداری از سرور و سالار شهیدان تشخیص دادند که حق چیست و تشخیص دادند که باید در برابر ظلم و نیرنگ برخیزند. از طرف دیگر نباید از رهنمود های سکان دار انقلاب به سادگی گذشت، مطمئنا اگر مقام معظم رهبری نبودند، سرنوشتی غیر از گرجستان و دیگر کشورهای انقلاب رنگی، در ایران رخ نمی داد.

برنامه فرهنگی و اجتماعی سپاه نی ریز برای 9 دی چیست؟

در جهت بزرگداشت این روز عظیم ما نشست های بصیرتی را در سراسر شهرستان برگزار خواهیم کرد، نشست های کلی عبارتند از: در 7 دی ماه ساعت 9 صبح، نشست بصیرتی ویژه سرگروه های صالحین، مربیان و فرماندهان بسیج داریم و ساعت 15 عصر و بعد از نماز مغرب و عشا نشست هایی را با سخنران سیاسی آقای امیری به ترتیب در شهرهای قطرویه و مشکان برگزار خواهد شد.

دوشنبه 8 دی بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسن نی ریز با سخنرانی امام جمعه محترم نی ریز نشستی ویژه عموم مردم خواهیم داشت.

برنامه دیگری با سخنرانی دکتر هاجری روز سه شنبه 9 دی در مهدیه هیئت رزمندگان همزمان با نماز مغرب و عشا ویژه عموم مردم برگزار خواهد شد.

غیر از نشست های کلی، نشست های متعدد دیگری در سطح پایگاه ها جهت بالا بردن سطح بصیرت بسیجیان و مردم برگزار خواهد شد تا با برگزاری چنین برنامه هایی ان شاالله این روز بزرگ و پربرکت در ذهن مردم و تاریخ ماندگار شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: