شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۵۵:۱۶
کد خبر: ۴۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه بسیاری از مردم جهان با دیدن فجایع داعش شیعه شده‌اند، گفت: کسانی که از پیشروی فرهنگ اسلامی در دنیای امروز واهمه دارند سعی می‌کنند با قلم و قدم خود مسئله ظهور را خدشه دار و اراده منتظران را تضعیف کنند.

"علی‌اکبر رائفی‌پور"در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به "نقش مهدویت در تحولات منطقه" گفت: باید در بحث مهدویت نگاه سایر کشورهای غیرمسلمان را نیز مد نظر قرار دهیم. چرا که امروز مردم دنیا با مهدویت ارتباط خاصی برقرار کرده است.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه امروز آگاهی جهان نسبت به مسئله ظهور بیشتر شده است، اظهارداشت: ۳۰ سال پیش کسی در دنیا امام حسین (ع) را نمی‌شناخت و آگاهی‌ای که امروز در غرب از اسلام بوجود آمده، نبود. لذا داعش سعی دارد با سربریدن‌ مردم، واقعه عاشورا را آن طور که‌ می‌پسندد عنوان کند.

وی با بیان اینکه تحولات امروز منطقه ثابت کرده که دیگر قرآن محجور نیست، تاکید کرد: امروز قرآن جزئی از فرهنگ مسلمانان آمریکای لاتین شده است و مفسران قرآن را در کشورهای غربی داریم.

رائفی‌پور تصریح کرد: در آمریکای لاتین ۵۰ سال پیش یک یا دو مسجد بیشتر وجود نداشت، ولی خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب تبدیل به ۱۰۰ مسجد شده است و مراکز اعتقادی و فرهنگی رشد چشم‌گیری پیدا کرده است.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه اعتراض به وضعیت حکومت‌ها نشان‌ از بیداری اسلامی در بین مردم است، اضافه کرد: اخیرا در یک نظر سنجی در دنیا شاهد بودیم که اقبال مردم برای پیگیری مسئله انتظار دو برابر شده، لذا صهیونیست و آمریکا امروز تمام قد مقابل اسلام ایستاده‌اند تا مگر بتوانند جلوی آگاهی مردم از اسلام را بگیرند.

رائفی‌پور با بیان اینکه امروز حوادث منطقه آخرالزمانی شده است، گفت: شیعیان باید شرایط ظهور را با آماده سازی زمینه آن فراهم کنند.

وی با اشاره به دستگیری شیخ نمر در عربستان و شیخ علی‌سلمان در بحرین ، خاطرنشان کرد: داعش شاخه‌ای از القاعده است که با پرچم‌های سیاه در حال رواج ظلم در جهان اسلامی است.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با تاکید بر اینکه جهان هر روز برای ظهور حضرت آماده‌تر می‌شود، گفت: اتفاقات در دنیای امروز نشان‌ می‌دهد که شیعیان عقلانی‌ترین نگاه را دارند، چرا که وحدت را حفظ و از طرفی با دشمنان مبارزه می‌کنند.

رائفی‌پور با بیان اینکه بسیاری از مردم جهان با دیدن فجایع داعش شیعه شده‌اند، اظهارداشت: تروریست‌های داعش امروز سرهای انسان‌ها را می‌برند و آنها را به صلیب می‌کشند.

وی به مقالاتی که علیه مسلمانان نوشته می‌شود، اشاره کرد و گفت: کسانی که از پیشروی فرهنگ اسلامی در دنیای امروز واهمه دارند سعی می‌کنند با قلم و قدم خود مسئله ظهور را خدشه دار و اراده منتظران را تضعیف کنند.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: ما نباید بگذاریم برخی با قمه زنی آبروی شیعیان را ببرند و چهره شیعیان را خراب کنند و اسلام را دین وحشی‌گری نمایش دهند. لذا صبح عاشورا اولین خبری که از سایت‌های یهودی منتشر می‌شود، قمه زنی در کربلاست. که این لزوم هوشیاری مسلمانان برای شناساندن دین اسلام را تبیین می‌کند که باید با ساخت کلیپ و ترجمه مقالات اسلامی کاری کنند که در سرچ گوگل مطالب و کلیپ‌های صحیح اسلامی در دسترس علاقمندان قرار گیرد.

انتهای مطلب/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: