کد خبر: ۴۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
دشمن مانند بسیاری از اقدامات دشمنانه‌اش «سپاه‌هراسی و سپاه‌ستیزی» را از خارج شروع کرد و با زدن پل‌هایی آن را به داخل کشور هم کشاند.

1- همزمان با پایان دوران دفاع مقدس، نگاه بسیاری از مراکز مطالعاتی نظامی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جلب شده بود. نوپا بودن سپاه، عامل جلب نگاه‌ها نبود. نوپا بودن و پدیده شدن سپاه که در کنار سایر نیروهای مسلح ایران توانست با سلحشوری و ابتکار و خلاقیت‌های نظامی دشمن بعثی حمایت شده و تقویت شده با انواع کمک‌های استکبار را شکست دهد، عامل این توجه بود. با اینکه در اساسنامه سپاه به وظیفه و کارکرد آن دقیقاً اشاره شده و وجه نظامی یکی از وجوه سازمانی سپاه محسوب گردیده، دشمنان نظام که در آن زمان مبهوت کارکرد خارق‌العاده نظامی سپاه بودند تا سال‌ها به این وجه توجه داشتند و آن را مطالعه و بررسی می‌کردند. پس از گذشت زمان و دور شدن از دوران دفاع مقدس و وقوع پاره‌ای رخدادها در داخل کشور و منطقه و مأموریت ذاتی داشتن سپاه برای نقش‌آفرینی در آن رخدادها، توجه دشمنان به سایر وجوه کارکردی سپاه نیز توسعه یافت و دشمن خوب درک کرد که سپاه دیوار محافظتی و مراقبتی نظام در تمامی عرصه‌ها است. این مهم زمانی آشکارتر شد که دشمن پس از روی‌آوردن به جنگ نرم نیز، سپاه را در آرایشی به اقتضای جنگ نرم در مقابل خودش دید. پس از آن بود که «حیثیت و موجودیت» سپاه نیز از اهداف جنگ نرم دشمن قرار گرفت و دشمن به تبع قواعد جنگ نرم زمانی حمله به سپاه را شدت بخشید که از نقش تعیین‌کننده سپاه در مهار فتنه 88 و خنثی کردن توطئه پیچیده استکبار و مزدوران خارجی و داخلی‌اش آگاه شد. کلید خوردن موضوع «سپاه‌هراسی وسپاه‌ستیزی» محصول چنین مقدمه طولانی و پر فراز و فرود است. دشمن مانند بسیاری از اقدامات دشمنانه‌اش «سپاه‌هراسی و سپاه‌ستیزی» را از خارج شروع کرد و با زدن پل‌هایی آن را به داخل کشور هم کشاند. انجام اقدامات سپاه‌هراسی و سپاه‌ستیزی در داخل به راحتی و کم‌هزینگی این اقدامات در خارج نیست،‌ از این‌رو، کسانی که ننگ نوکری دشمن در قضیه «سپاه‌هراسی و سپاه‌ستیزی» را خریدند و وارد این جرگه شدند کاری سخت و خطرناک را به عهده گرفتند. سختی و خطرناکی این کار به سبب نظامی بودن سپاه نیست که به علت جایگاه سپاه در بین مردم است. مردم ایران درباره عملکرد سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن که تمامی توان و امکاناتش را در خدمت بازسازی ویرانی‌های برجای مانده از جنگ و پیشرفت کشور گذاشت و نیز خنثی‌کردن انواع توطئه‌های دشمن، آن‌قدر اطلاع دارند که در هر وضعیتی بین سپاه و هر آنچه که دشمن تبلیغ می‌کند و می‌گوید، سپاه را انتخاب کنند؛ پنجه کشیدن بر چهره چنین نهادی از سوی هر کس کاری بس سخت و خطرناک است. این سختی و خطرناکی سبب گردیده بود که مزدوران بیگانه در اقدامات سپاه‌هراسانه و سپاه‌ستیزانه با احتیاط و دست‌به‌عصا و غیرمستقیم عمل کنند.

2- قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) اوایل دی‌ماه سال جاری یازدهمین همایش فرماندهان و مدیرانش را برگزار کرد. تعدادی از افراد بلندپایه دولتی برای حضور و سخنرانی به این همایش دعوت شده بودند که با صراحت درباره نگاه دولت به قرارگاه و توانایی‌ها و خدماتش صحبت کردند از جمله:

- دکتر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور: کسانی که ندانند و یا مغرض باشند و تصور کنند پتانسیل بزرگ قرارگاه که پس از دوران دفاع مقدس در خدمت توسعه کشور قرار گرفت رقیب بخش خصوصی است، یا ناآگاهند یا مغرض و می‌خواهند تحریک کنند و بنده به‌عنوان مسئول برنامه‌ریزی کشور با آگاهی عرض می‌کنم به هیچ‌وجه قرارگاه، رقیب بخش خصوصی نیست. ما معتقد نیستیم که قرارگاه با پیشینه و ریشه و ظرفیت فوق‌العاده‌ای که دارد در تقابل با بخش خصوصی به عرصه بیاید، کدام بخش خصوصی است که بیش از دو میلیارد دلار از دولت مطالبه داشته باشد و همچنان پای کار بایستد؛ این مسئله چیزی جز روحیه و عرق رزمندگی و دلاوری نیست. قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) رویکرد اقتصادی و انتفاعی به طرح‌ها نداشته و با نجابت درصدد یاری رساندن به دولت است. امروز دولت و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) پیمان مجددی با یکدیگر خواهند داشت؛ کار بزرگی پیش رو داریم به دلیل آنکه قرار نیست در برابر دشمن کوتاه بیاییم و می‌خواهیم پیشرفت کنیم.

- مهندس چیت‌چیان، وزیر نیرو: خوشبختانه امروز ثمرات حضور فعال قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در کشور آن را به کانونی برای جذب، ساماندهی و سازماندهی نیروهای متخصص، کاردان و خدوم تبدیل کرده است. این استدلال از پایه نادرست است که از ظرفیت قرارگاه به‌عنوان رقیب بخش خصوصی نام ببریم؛ در صورتی‌که این قرارگاه می‌تواند به یک ارگانیسم کشور تبدیل شود و تلاشگران آن در راستای رشد و توسعه در بخش‌های خصوصی گام بردارند.

- دکتر سیف، رئیس کل بانک مرکزی: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) پتانسیلی قوی در زمینه سازندگی و رشد اقتصادی دارد و می‌تواند در کشور منشأ اثر باشد و باید از ظرفیت‌های آن استفاده بهینه شود.

- مهندس زنگنه، وزیر نفت: اندازه و کیفیت قرارگاه فراتر از حد بخش خصوصی است و باید وارد سطحی از کارها شود که کیفیت بالاتری را می‌طلبد. به عبارت بهتر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) هیچ‌گاه رقیب بخش خصوصی نیست.

3- ایرنا چندی پیش با فرمانده سپاه مصاحبه کرد و سرلشکر جعفری درباره گمانه‌زنی رسانه‌های خارجی مبنی‌بر اینکه منظور رئیس‌جمهور در اظهارات اخیرش در یکی از همایش‌ها سپاه بوده است، گفت: آن‌طور که در این خصوص از رئیس‌جمهوری محترم سؤال شد، گفته‌اند که منظور من سپاه نبوده و اظهارات مطرح شده معطوف به یک توصیه و تحلیل کلی بوده است. آقای رئیس‌جمهور به سپاه اعتماد کامل دارد و رابطه سپاه با ایشان نیز بسیار خوب و بر اساس حسن اعتماد متقابل است و دشمنان نظام و انقلاب به ویژه ضدانقلاب خارج‌نشین نمی‌توانند این رابطه را که از زمان جنگ تحمیلی برقرار شده، تخریب کنند.

4- هفته گذشته خبرگزاری با هویت معلوم، با انتشار یادداشتی با عنوان «رمزگشایی از فساد ابوذر و سلمان در کلام رئیس‌جمهور» فرصت‌طلبانه و کینه‌ورزانه به رزمندگانی که همه داشته‌های خود را برای حفظ انقلاب و سرزمین ایران اسلامی در برابر دشمن متجاوز به میدان نبرد آوردند، اهانت کاملاً مزدورانه‌ای کرد و پس از مدتی آن را حذف و عذرخواهی کرد.

چینش واژگان و ترکیب‌بندی عبارات این یادداشت از نیت خبیثانه و مجرمانه نویسنده و کسانی که در نگارش و درج مطلب به نحوی با وی همراهی داشته‌اند، خبر می‌دهد. نویسنده یادداشت در پایان آورده است: «اگر چرخ‌های اقتصاد به دست اقتصاددانان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نچرخد، باید منتظر باشیم که سلمان‌ها و ابوذرهای فاسد، دیر یا زود کشور را به ورطه سقوط رهنمون کنند.»

اگر ذکر فرازهایی از خزعبلات و اباطیل این یادداشت، پاره‌ای از اذهان را مسموم و خاطرهایی را نمی‌آزرد و مصداق تشویش اذهان عمومی نبود، به مواردی اشاره می‌شد تا بر همگان مسلم شود که احتمالاً جمع اندکی و یا دست‌کم فردی کاملاً آگاهانه با پنهان شدن در پس فرازی از سخنان رئیس‌جمهور محترم که منظورش به‌نقل از سردار جعفری از بیان جمله‌اش بیان شد، چگونه متجاسرانه کوشیده تا در اجرای فرمان اجنبی اولین کسی باشد که مستقیم و بی‌محابا وارد عرصه «سپاه‌هراسی و سپاه‌ستیزی» شود تا به‌زعم خود بتواند به این دیوار مستحکم حفاظت از انقلاب و نظام خدشه‌ای وارد کند. غافل از اینکه مسئولان بلندپایه دولت و همکاران نزدیک رئیس‌جمهور در همایش قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) درباره این قرارگاه سپاه، توانایی‌ها و خدماتش به دولت و نظام چه گفتند و چگونه مشتاقانه ادامه همکاری آن را طلب کرده‌اند. با وجود تبری خبرگزاری مذکور از این مطلب سخیف و مجرمانه و عذرخواهی بابت درج آن که باید در جای خود به آن رسیدگی شود و نیز نگاه مسئولان دولتی به سپاه، از رئیس‌جمهور گرفته تا وزیران و بالارفتن پرده‌ای که نویسنده پشت آن پنهان شده بود، حال وی باید به روشنی به ملت ایران پاسخ دهد که راه «سپاه‌هراسی و سپاه‌ستیزی» مستقیم را به سفارش چه کسانی و با همراهی چه کسانی و چگونه طی کرده تا به این دنائت و فضاحت رسیده است.

آنانی که در آرزوی قهرمانی در قضیه «سپاه‌هراسی و سپاه‌ستیزی» بودند و این‌چنین ناشیانه عمل کردند، اندکی دیر متوجه شدند، عرصه سیمرغ، جولانگاه مگس نیست و مردم دشمن‌شناس و دشمن‌ستیز ایران هیچ‌گاه فریب دغل‌بازی دشمنان و مزدوران‌شان را نمی‌خورند و همیشه حامی فرزندان‌شان در نهادهایی هستند که خودشان با هزینه‌های کلان مادی و معنوی آن را بنیان گذاشتند و حفظ کردند. ان‌شاءالله

منبع: بصیرت

نام:
ایمیل:
* نظر: