جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۲۳:۳۱
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
بدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
اعترافات تکان‌دهنده یک فرمانده ارتش آزاد؛
boletبدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
کادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
تلاش برای بازسازی سازمان نفاق؛
boletکادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
کد خبر: ۴۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷
فرمانده سپاه ارسنجان:
حقیقت این است که هر دو به یک خدای واحد، یک قبله و پیامبری مشترک وهمچنین ارزشهای والای دین مبین اسلام معتقدند.
سرهنگ پاسدار عبدالعظیم زارع نژاد در گفت و گو با خبرنگارتنویر ارسنجان اظهار کرد: شاید جالب باشد که بدانیم ایده‌ ی نام‌ گذاری هفته‌ای به‌نام «وحدت»، مربوط به دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیست، این نام‌گذاری پیش از انقلاب نیز در سیستان و بلوچستان اجرا شده است؛ زمانی‌که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ایرانشهر روزگار تبعید خود را سپری می‌کردند؛ روایت این نام‌گذاری را از سخنان رهبر انقلاب اسلامی بخوانیم.

فرمانده سپاه ارسنجان گفت: یکی از ابزارهای همیشه مورد استفاده‌ی دشمنان ملتهای مسلمان برای اختلاف، مسئله‌ی اختلافات مذهبی، شیعه و سنی و از این قبیل بوده. دعوا درست کنند، اختلاف ایجاد کنند، برادران را به جان هم بیندازند، اختلافات را بزرگ کنند، برجسته کنند، موارد اشتراک و اتحاد را ضعیف کنند، کمرنگ کنند، این همه نقاط اشتراک را که بین برادران سنی و شیعه هست، کوچک کنند، ضعیف کنند، این کاری است که دائم انجام گرفته است، الان هم دارد انجام میگیرد.

عبدالعظیم زارع نژاد خاطرنشان کرد: سنی برای خود سنی است و شیعه نیز برای خود شیعه است هرکدام عقاید و مناسکی دارند و هیچکدام دیگری را مجبور نمی کند که اعمال مذهب وی را انجام دهد.

فرمانده سپاه ارسنجان تصریح کرد: حقیقت این است که هر دو به یک خدای واحد، یک قبله و پیامبری مشترک وهمچنین ارزشهای والای دین مبین اسلام معتقدند.

زارع نژاد اظهار کرد: امروزه میبینیم در کشورهای همسایه ایران دستهای در حال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند و آنان را تحریک می کنند تا برادران مسلمان در این کشورها هم دیگر را کافر و فاسق و فلان بدانند و به جان هم بیفتند و یک دیگر را بکشند.

وی گفت: هم اکنون بیش از یک میلیارد نفر مسلمان در نقاط مختلف عالم زندگی می کنند که نقطه تراکم آنها همین منطقه بین شرق و غرب یعنی خاورمیانه است که از لحاظ استراتژیکی و موقعیت جغرافیایی و وضعیت اقلیمی و آب و هوایی جزحساس ترین مناطق دنیا است که دست مسلمانان است.

وی خاطرنشان کرد: قدیمی ترین تمدن ها و عمیق ترین فرهنگ ها درهمین منطقه ای بوده که مسلمانان در آن زندگی می کنند پس لازم است مسلمانان با اتحاد خود قدر این نعمت خدادادی را بداند.

زارع نژاد گفت: نظام جمهوری اسلامی می گوید ای مسلمانان عالم درهر جای از دنیا که هستید اگر با هم دشمنی نکنید علیه هم مبارزه و جنگ نکنید و دشمنان و دوستانتان را بشناسید، وضع زندگی شما با آنچه که امروز است، تفاوت خواهد کرد.

فرمانده سپاه ارسنجان افزود: نمی گوییم که سنی های عالم بیایند و شیعه شوند یا شیعه های عالم دست از عقیده شان بر دارند البته اگر یک فردی یا هر کسی تحقیق و تفحص کرد و عقیده اش هر چه شود باید بر طبق و عقیده تحقیق خود عمل کند زیرا تکلیف او با خدایش است.

عبدالعظیم زارع نژاد اظهار کرد: حرف ما در هفته وحدت و به عنوان پیام وحدت این است که مسلمانان بیایند، با هم متحد شوند و با یک دیگر دشمنی نکنند و همه محور کتاب خدا و سنت نبی اکرم و شریعت اسلامی گام بردارند.

وی در پایان عنوان کرد: یکی از پیام های عمده انقلاب ما وحدت مسلمین است و لازم است هفته وحدت را که به مناسبت میلاد نبی اکرم (ص) از روز 12 تا 17 ربیع الاول ادامه دارد، آحاد مردم، مخصوصا علما و فضلا و گویندگان و دانشمندان و افراد صاحب نفوذ گرامی بدارند و این مسئله را به عنوان یک شعار نهادینه شده در جمهوری اسلامی همیشه نگه دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: