آخرین اخبار
کد خبر: ۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۳
مدیر مسئول روزنامه کیهان در برنامه «دیروز، امروز، فردا» به تحلیل بیانات تاریخی رهبر معظم انقلاب در خطبه های نمازجمعه تهران پرداخت.

حسین شریعتمداری در برنامه شنبه شب «دیروز، امروز، فردا» با اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران گفت: هر وقت آقا سخنانی از این دست دارند همه این احساس به آنها دست می دهد که این دیگر اوج نگاه حکیمانه و موشکافانه است ولی هر وقت صحبت های بعدی آقا پیش می آید احساس می کنند که باز هم فراز دیگری مطرح شده است.

در فرمایشات آقا حتی حروف اضافه هم اضافه نیست

وی ادامه داد: من معتقد هستم که در فرمایشات آقا حتی حروف اضافه هم اضافه نیست.

10 دقیقه بعد از شروع خطبه دوم، رویترز گزارش داد که قیمت نفت چند دلار افزایش پیدا کرد

مدیر مسئول روزنامه کیهان بیان داشت: سخنرانی رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تهران، بازتاب های بسیار گسترده ای داشت و خیلی از بازتاب ها در همان دقایق اول سخنرانی شروع شد؛ درست 10 دقیقه بعد از شروع خطبه دوم، رویترز گزارش داد که قیمت نفت چند دلار افزایش پیدا کرده است.

بیانات آقا در قدم اول شلیک به پاشنه آشیل آمریکا بود

شریعتمداری تصریح کرد: بیانات حضرت آقا در قدم اول شلیک به پاشنه آشیل آمریکا بود؛ یعنی آنجایی که فرمودند آمریکا وقتی تهدید می کند به ضررش است و وقتی دست به حمله بزند 10 برابر به ضررش است که همه این ها قابل تحلیل است و شواهد موجود و اعترافات  خود دشمنان هم همین را نشان می دهد.

وی ادامه داد: حضرت آقا در این سخنرانی نمونه هایی از موفقیت های ما را همراه با ویترینی از شکست های آمریکا ارائه کردند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان یادآور شدند: آقا فرمودند و اعلام کردند که ما در جنگ 33 روزه و 22 روزه از طرفین رژیم صهیونیستی حمایت کردیم و بعد فرموند که هیچ ابایی هم نداریم که بگوییم ما از همه کسانی که با اسرائیل در ستیز و جنگ هستند حمایت می کنیم.

شریعتمداری اظهار داشت: این نکته بسیار حساس و مهمی بود یعنی برای اولین بار بود که با این اقتدار مطرح شد.

وی ادامه داد: این برای اولین بار بود که به این شکل مطرح می شد؛ البته این به این معنی نیست که حضرت آقا پیش از این نظر دیگری ارائه کردند؛ رهبری همانطور که خودشان فرمودند چنان نیستد که در  پنهان چیزی بگویند که در بیرون مغایر با آن باشد؛ ممکن است برخی از مسائل را علنی نگویند که باید هم اینظور باشد ولی این طور نیست که آن چیزی که علنی می گویند با آن چیزی که اعلام نمی کنند در تضاد باشد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان اظهار داشت: این نکته بسیار حساس و مهمی بود یعنی برای اولین بار بود که با این اقتدار مطرح شد.

شریعتمداری گفت: من فکر می کنم مهمترین بخش در این قسمت این است که آقا ضمن اینکه خطاب به آمریکا گفتند که اگر جنگ بشود 10 برابر به ضررش است نمونه هایی از پیروزی های ما را بر روی میز گذاشتند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظام چالش هایی را که در این  چند ساله با موفقیت از آن گذشته است را  برای مردم تشریح کرده و جا انداخته است؟ گفت: اینکه ما در ارائه تابلویی از راهی که طی کرده ایم و عقبه های تند و نفس گیری را که با موفقیت از آن عبور کرده ایم، به مردم سنگ تمام نگذاشته ایم قابل تردید نیست ولی روند انقلاب به گونه ای بوده است که همه نسل ها با آن همراه و هم صدا بوده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های انقلاب ما با توجه به فرمایشات آقا این است که ما از ابتدا با نظام سلطه درگیر بوده ایم.

شریعتمداری افزود: درگیری ما با نظام سلطه دقیقا از زمانی شروع شد که ما به همت امام راحل نسخه اسلام ناب را بر کرسی حاکمیت نشاندیم؛ درست است که اگر نسخه اسلام ناب بر کرسی حاکمیت نمی نشست باز هم نسخه بود و نسخه شفابخش بود ولی در اذهان و کتاب ها.

نسخه اسلام ناب به ویزا نیازی ندارد

وی عنوان داشت: وقتی که نسخه اسلام ناب بر کرسی حاکمیت می نشیند چند اتفاق حتما می افتد چرا که اسلام یک باور است و جای باور هم در درون انسان و قلب انسان هاست.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: اولین اتفاقی که می افتد این است که این نسخه به ویزا نیازی ندارد و مرزهای انقلاب فراتر از مرزهای جغرافیایی می شود و هر جا مسلمانی است و هر منطقه ای که مسلمان نشین است در معرض پیداش حرکت های مشابه قرار می گیرد که امروزه شاهد آن هستیم.

شریعتمداری بیان داشت: دومین اتفاق این است که چون اسلام ظلم ستیز است - و اساسا اسلامی که ظلم ستیز نباشد و به فقر محرومان در کنار پرخوری مرفهین بی درد تن بدهد و رضایت بدهد این اسلام نیست – بنابر این وقتی که بر کرسی حاکمیت می نشیند می خواهد که اجرا شود و در این صورت قطعا نظام سلطه در برابرش قد علم می کند که این کار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: چند روز بعد از 22 بهمن 57 نگذشته بود که درگیری شروع می شود و این درگیری تا به امروز ادامه دارد همانند؛ چندین کودتای کشف شده، روییدن صدها گروه قارچ گونه، ماجرای طبس، تحریم اقتصادی، جنگ هشت ساله، جنگ نفت کش ها، بمباران مناطق مسکونی، جنگ در خلیج فارس و امروز هم انرژی هسته ای که این هم به نظر من یکی از بهانه هاست که این هم تمام بشود یک چیز دیگری شروع می شود.

درگیری ما با نظام سلطه درگیری ماهوی است

مدیر مسئول روزنامه کیهان در ادامه گفت: در ذیل فرمایشات َآقا باید ذکر شود که علت این دشمنی ها این است که درگیری ما با نظام سلطه درگیری ماهوی است یعنی ما به دلیل ماهیت مان با هم درگیر هستیم.

شریعتمداری ادامه داد: مادامی که ما در حاکمیت بر اسلام ظلم ستیز تاکید داریم و نظام سلطه هم بر خوی غارتگری خودش تاکید دارد این درگیری است مگر اینکه یکی از این دو طرف از ماهیت خودش دست بردارد یا ما باید از مبارزه با نظام سلطه دست برداریم یا به قول امام آمریکا باید از خر شیطان پایین بیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه ما رسانه های مان را در اختیار کسانی قرار داده ایم که آنها با ما هم دل نبوده اند؛ حکایت ما با آنها حکایت شتر مجنون بوده است.

مدیر مسئول روزنامه کیهان افزود: چند سال قبل آقا فرمودند که من در بعضی از مطبوعات پایگاه های دشمن را می بینم از همان موقع هم وزیر دوره اصلاحات اعلام کرد که ما این پایگاه های دشمن را شناسایی کرده ایم و بزودی معرفی می کنیم ولی هیچ اتفاقی نیافتاد یا قبلا حضرت امام در این خصوص می فرمودند که قلم ها را بشکنید؛ ولی موج انقلاب به گونه ای بوده است که همه اینها را زیر می گرفته است و از آن رد می شده است.

هاشمی و موسوی گفتند که اگر به عقب بر می گشتیم بعد از فتح خرمشهر جنگ را تمام می کردیم

شریعمتداری در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: مثلا در جنگ هشت ساله امام فرمودند که ما حتی از یک لحظه جنگ پشیمان نیست ولی درست زمانی که جنگ تمام شد یک عده ای آمدند و با تعدادی از مسئولان مصاحبه کردند و از آنها پرسیدند اگر شما به دوران بعد از فتح خرمشهر بر می گشتید چه می کردید؟ مصاحبه ای که کاملا حساب شده بود.

فقط آقا بودند که همانند امام فرمودند که یک لحظه از جنگ پشیمان نیستند

وی افزود: پاسخ آن زمان مسئولان همانند هاشمی رفسنجانی و موسوی و همه و همه این بود که اگر برمی گشتیم به آن زمان یک محاسبه ای می کردیم و جنگ را تمام می کردیم؛ فقط آقا بودند که فرمودند که اگر بر می گشتیم به آن موقع دقیقا همان کاری می کردیم که انجام دادیم؛ بعد از این حرکت حضرت امام در سخنانی فرمودند که من از خانواده شهدا و مردم به خاطر تحلیل های غلط این روزها عذر می خواهم.

یکی از ویژگی های اساسی انقلاب غلبه بر چالش هاست

مدیر مسئول روزنامه کیهان تاکید کرد: ماجرای برخورد رسانه ای دشمن با انقلاب و نظام از همان ابتدا بوده است منتها آنقدر انقلاب و این موج  عظیم است که همه اینها را در نوردیده است چون یکی از ویژگی های اساسی انقلاب غلبه بر چالش هاست.

شریعتمداری گفت: وقتی اسلام ناب بر کرسی حاکمیت می نشیند از یک سو مرزهای جغرافیایی را در می نوردد و نظام سلطه به شکل ماهوی با ما درگیر می شود و از سوی دیگر محرمان و مستضعفان جهان به ما دل می بندند.

وی بیان داشت: برداشت من این است که آقا در صحبت های خود در خطبه های نماز جمعه اصرار داشتند که یک تابلو را ترسیم کنند یعنی اول باید بدانیم که در کدام نقطه ایستاده ایم.

دشمن اصرار دارد که ما متوجه نشویم که در چه نقطه درخشانی ایستاده ایم

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه داد: یکی دو ماه قبل آقا فرمودند که این دوره درخشان ترین دوره حیات ایران است و همه شواهد هم همین را نشان می دهد ولی دشمن اصرار دارد که ما متوجه نشویم که در چه نقطه ای ایستاده ایم؛ اگر   جایگاه خودمان را همانگونه که هست ببینیم نه  آنگونه که برای ما ترسیم می کنند، بسیاری از مسائل حل می شود.

تحلیل دویچه وله از بوسیدن دست رهبرانقلاب توسط نصرالله

شریعتمداری یادآور شد: در جنگ 33 روزه و در روز بیستم جنگ دویچه وله یک تحلیلی داشت و می گفت که وقتی سید حسن نصرالله در کنفرانس سران دست رهبر ایران را می بوسد باور نکنیم که بدون پشتوانه ایران هیچ اقدامی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که ما امروزه در بلندا ایستاده ایم که آقا هم به آن اشاره کردند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان یادآور شد: هاآرتص در سال 2009 در مورد جنگ های 33 روزه و 22 روزه می نویسد؛ در 33 روز یک فاجعه ای اتفاق افتاد در 22 روزه یک فاجعه دیگر، اگر همین فرمول را به کار ببریم بعدا 11 روزه است و من نگرانم که این اعداد صفر و صفر شود.

نباید گول اخم ها و خنده های دشمنان را بخوریم

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان گفت: همان طور که آقا اشاره کردند ما نباید گول اخم ها و خنده های دشمنان را بخوریم.

وی افزود: با توجه به این موضوع می توان به دو نوع دیپلماسی اشاره کرد، اولین دیپلماسی، دیپلماسی کلاسیک هست که برای خودش پروتوکل های خاصی دارد، یعنی ما با طرف مقابل در حال مذاکره هستیم و وی می گوید و می خندد در همان حال یک یادداشت به دستش می رسد و وی بلافاصله به شما اخم می کند یعنی نه خنده وی و نه اخم وی از اعماق دلش بر نخواسته است؛ این ها اقتضای دیپلماسی عمومی است.

جمهوری اسلامی دیپلماسی عمومی را جایگزین دیپلماسی کلاسیک کرد

مدیر مسئول روزنامه کیهان بیان داشت: کاری که جمهوری اسلامی کرد این بود که به جای آن دیپلماسی، به سوی دیپلماسی عمومی آمد یعنی به جای این که با دیپلمات ها حرف بزند با مردم  حرف زد البته این طرح حضرت امام بود.

واشنگتن پست: ملت های منطقه در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارند

شریعتمداری در ادامه گفت: واشنگتن پست تحلیل دقیقی کرده و می گوید مشکل ما در منطقه این است که همه ارتباط مان با دولت ها و حاکمان بوده و تا به امروز با مردم سرکار نداشتیم؛ جمهوری اسلامی برعکس ما با مردم سر کار داشت حالا اتفاقی که افتاده این است که این دولت ها نیستند که در خاورمیانه حرف اول را می زنند بلکه این مردم هستند؛ برای همین در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

وی افزود: برداشت من از صحبت های آقا در خطبه های نماز جمعه این است که نباید در پیچ و خم دیپلماسی کلاسیک محصور بمانیم بلکه باید با توده های مردم ارتباط بگیریم؛ همان طور که حضرت امام می فرمودند که دنیا تشنه اسلام ناب محمدی است.

آمریکایی ها در پیام خود تقلب می کنند

مدیر مسئول روزنامه کیهان تاکید کرد: فرق ما با آمریکایی ها و دشمنان این است که ما پیامی داریم که مخاطبان زیادی دارد آنها چون پیام شان مخاطبی ندارد در پیام خود تقلب می کنند.

سوال چالش برانگیز هانتینگتون از اوباما

شریعتمداری در پایان سخنان خود یادآور شد: هانتینگتون خطاب به اوباما گفت؛ اگر در جنگ نرم که جنگ پیام هاست ما پیشرفت داشته و جلوتر از ایران هستیم پس چرا در خاورمیانه همه علیه ما شوریده و همه نگاه شان به ایران است؟ این اساسی ترین نکته است که باید به آن توجه داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: