آخرین اخبار
کد خبر: ۴۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۲
سردار وحیدی:
وزیر سابق دفاع گفت: آمریکا زمانی وقتی حرفی می‌زد در تمام دنیا حرفش جاری و ساری بود اما امروز در وضعیتی قرار داریم که دائماً مجبور است استراتژیش را عوض کند و این عصر پایان استراتژی‌های آمریکا است.

به گزارش تنویر به نقل از فارس، اولین یادواره شهیدان حوزه علوم دفاعی سپاه و سومین سالگرد احمد سیاف‌زاده با حضور سردار احمد وحیدی وزیر سابق دفاع، سردار احمد غلامپور، سردار مرتضی قربانی، خانواده این شهید و جمعی همرزمان و دوستان سردار سیاف‌زاده در تالار ایوان شمس برگزار شد.

سردار احمد وحیدی در مراسم بزرگداشت سردار سیاف‌زاده گفت: ما چگونه می‌توانیم در وصف شهدا صحبت کنیم در حالی که خداوند با آن عظمتش می‌گوید پاداش شهدا اجری عظیم است.

وی گفت: سردار سیاف‌زاده یا همان حاج احمد که من توفیق داشتم در خدمتش باشم خلق حسنه در کنار قاطعیت و پشتکار بی‌نظیر داشت که از ایشان یک وجود بسیار ارزشمند می‌ساخت.

وزیر سابق دفاع افزود: اگر به مسئولیت‌های او توجه کنیم می‌فهمیم که چه فرد مهمی بوده است حضورش در قرارگاه کربلا زمان جنگ بسیار مهم بود. سیاف‌زاده از عناصر دائمی و مؤثر و تعیین‌کننده بود.

وحیدی گفت:‌ این سردار در قرارگاه‌هایی مسئولیت داشته که طرح و عملیاتش به عهده او بود که نشان‌دهنده جایگاه برجسته سیاف‌زاده است زیرا در طرح و عملیات باید از لحاظ دانش طوری می‌بود که با بهداری و مهندسی آشنایی داشت و در ثانی باید اینها را در طراحی‌هایش به کار می‌برد که استفاده از همه این دانش‌ها در یک طرح عملیاتی آن هم وقتی که او تنها بیست و چند سال سن داشت نشان‌دهنده رشد الهی این سردار بود.

وی گفت:‌سردار سوداگر هم عجیب بود او در جنگ فردی اطلاعاتی بود که باید از عمق دشمن اطلاعات می‌آورد در حالی که امکانات نبود و این کار مبتنی بر خلاقیت بچه‌ها بود. واقعاً امثال اینها در بدر و خیبر حماسه آفریدند.

وحیدی افزود: آقا فرمودند ما در یک پیچ تاریخی هستیم جنگ جهانی اول قسمتی از دنیای اسلام را که آزاد بود در سیطره خود گرفت. عده‌ای از کشورهای اسلامی در قیومت انگلیس بودند و عده‌ای فرانسه که رژیم صهیونیستی در وسط جهان اسلام با شرایطی که می‌دانیم تشکیل شد.

وی اظهار داشت: در جنگ دوم همین نظام ثبت شد و این مسیر جلو رفت تا اینکه به برکت شهدا مجاهدین و امام که سالار شهدای ما است مسیر تاریخ عوض شد.

وزیر سابق دفاع گفت:‌ ما وارد دورانی شدیم که عصر اندیشه‌های الهی است و پایان دین‌گریزی و دین‌ستیزی که مستکبرین در قلب و روح انسان‌ها کرده بودند.

وی افزود: در این دوران دو ویژگی برایش ذکر می‌شود اول افول آمریکا و دوم ارتقای جمهوری اسلامی.

وحیدی ادامه داد: آمریکا زمانی وقتی حرفی می‌زد در تمام دنیا حرفش جاری و ساری بود اما امروز در وضعیتی قرار داریم که دائماً مجبور است استراتژیش را عوض کند و این عصر پایان استراتژی‌های آمریکا است. همه اندیشمندان آمریکایی از اصول آن می‌گویند.

وی ادامه داد: قدرت‌ها گفتند ما جریان تروریسم را به عنوان یک جنگ بین تمدنی به داخل جهان اسلام می‌بریم اما تصمیم گرفتند جنگ شیعه و سنی راه بیندازند و جنگ را درون‌ تمدنی کنند. هنوز جلو نرفته‌اند که عمل‌شان نتیجه عکس داد و جریان مقاومت قوی‌تر و توانمندتر شد.

وحیدی افزود‌: دشمن داعش را علم کرد و 60 کشور ائتلاف کردند که داعش را شکست دهند ولی نتوانستند ولی حاج قاسم که برآمده از انقلاب بود داعش را شکست داد.

وی گفت: این کشورها می‌گفتند شکست داعش 2 تا 15 سال طول می‌کشد ولی دیدند ایران توانست در این مدت این کار را عملی کند.

وزیر دفاع سابق گفت: آمریکا که بزرگترین اقتصاد دنیا را دارد و بودجه نظامی‌اش در امسال 570 میلیارد دلار بود امروز دچار سرگشتگی و گمگشتگی است و اگر کسی بتواند تحلیل کند می‌داند که آمریکا دیگر حاضر به دادن استراتژی جدید نیست.

وحیدی گفت: اینها نمایش‌دهنده شجاعت شهدا و مجاهدین است که به عهد‌شان عمل کردند و امروز کشور ما در موقعیت عالی قرار دارد.

وی افزود: تحریم‌ها هم مانند مسئله تروریسم است آنها تروریسم را ساختند اما انقلاب قوی‌تر شد و این درسی بود که شهدا به ما دادند و امروز دشمن فکر می‌کند با تحریم می‌تواند برای ایران مشکل ایجاد کند اما این در حالی است که ایران قوی‌تر از این حرف‌ها است و این حربه‌ها برای کسانی جواب می‌دهد که ریشه‌شان روی زمین است.

وزیر سابق دفاع گفت: بحث هسته‌ای فقط یک بحثی در مورد موضوع هسته‌ای نیست بلکه کشاکش بین دو قدرت است، قدرت ایران و آمریکا؛ که در این چالش عاقلان عالم متوجه می‌شوند که هدایت این موضوع با رهبر ایران است چون که ما و کشاکش در روند مقابله با دنیا ادامه دارد و ما پیروز خواهیم شد چون رهبری فرزانه داریم و برادرانی که عاشق ایشان هستند.

وی گفت: راهی که باید برویم راه بلندی است و کسانی که فکر بشریت هستند چشم امیدشان به ایران است و ان‌شاءالله در این پیچ تاریخی  نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی به جهان اسلام شکل‌دهنده است.

وحیدی در پایان اظهار داشت: کوته‌نظرانی که فکر می‌کنند جمهوری اسلامی در بعضی از کشورها دخالت می‌کند اشتباه می‌کنند چون جمهوری اسلامی نیازی به این کارها ندارد و جهان اسلام باید به نقطه قدرت برسد و این شدنی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: