آخرین اخبار
کد خبر: ۴۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
سردار مینایی فر خبر داد:
رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان فارس گفت: اسفندماه سال جاري و همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) يادواره شهدای سادات برگزار می شود.
به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه بقیه الله، سردار مجتبي مينايي‌فرد، رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: بحث روز استان فارس، جايگاه سومين حرم اهل بيت(ع) بودن است لذا ايده‌اي به ذهنمان آمد تا ساداتي كه در استان فارس مدفون و بخش اعظمي از آن‌ها شهيد هستند را تكريم كنيم.

رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان فارس ابراز كرد: بيش از يك هزار بقعه متبركه امامزادگان در استان فارس وجود دارد كه بيش از 800 نفر از آنان شهيد هستند و در همان كاروان ورود اهل بيت(ع) در زمان ولايتعهدي امام رضا(ع) از دو محور وارد ايران مي‌شوند؛ يك محور به سمت دزفول و قم مي‌روند و يك محور به سمت شيراز مي‌روند كه توسط حاكم وقت شيراز به شهادت مي‌رسند به طوري كه در اين شهر محله‌هايي فراواني مانند چهل تنان، پنج تن، هفت تن و غيره كه محل دفن آنان بوده، فراوان است و اين مطلب ادامه پيدا مي‌كند تا طلوع انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي كه از 15 هزار شهيد استان فارس در بعد از انقلاب، بیش از800 نفر از آنان شهيد سادات هستند.

وي با بيان اينكه در اين راستا برگزاري يادواره شهداي سادات فارس را در دستور كار خود قرار داديم، گفت: تلاش داريم تا در مقابل تلاش‌هاي رژيم طاغوت كه تلاش داشت به وسيله برگزاري جشن‌هاي فرهنگ و هنر نام شيراز را بدنام كند، ثابت كنيم كه مردم شيراز و فارس، مردمي فوق‌العاده ديندار و از سلاله خاندان نبي و نبوت هستند كه يكي از مصاديق آن وجود بیش از 800 شهيد سادات در استان فارس است.

مينايي‌‌فرد با اشاره به اينكه آيت‌الله سيدعلي اصغر دستغيب، توليت آستان مقدس احمدي و محمدي(ع) به عنوان ناظر عالي اين يادواره حضور دارند ادامه داد: ستاد اجرايي اين يادواره نيز به دبيري جواد قناعتي، فرمانده سپاه ناحيه بقيةالله(عج) شيراز تشكيل شد كه براي آن كميته‌ها ی مختلفي در نظر گرفته شده است .

رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان فارس افزود: جهت برگزاري اين يادواره و تشكيل كميته‌ها هماهنگي‌هايي با سازمان‌هاي مختلف انجام شده است كه طي هفته آينده جلسات مختلفي با سازمان‌هاي مختلف خواهيم داشت تا بتوانيم در اسفندماه سال جاري و همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) اين يادواره را برگزار كنيم.

وي با يادآوري اينكه در حاشيه اين يادواره، اقدامات ديگري نيز صورت مي‌گيرد، افزود: از جمله اين انتخابات مي‌توان به رونمايي ماكت كتاب شهداي سادات فارس اشاره كرد كه نويسنده آن انتخاب شده است و در مرحله عقد قرارداد هستيم تا بتوانيم ماكت كار را تا روز يادواره آماده كنيم و احتمالاً نوشتن اين كتاب يك الي دو سال به طول بيانجامد .

به گفته وي، افتتاح باشگاه و سالن ورزشي، برگزاري مسابقات ورزشي با نام شهداي سادات، رونمايي از تمبر شهداي سادات، فضاسازي شهري متناسب با جايگاه اين شهدا با توجه به اينكه در زمان برگزاري اين يادواره در آستانه نوروز و حضور مسافران قرار خواهيم داشت، از ديگر اقدامات جانبي يادواره شهداي سادات فارس هستند.

مينايي‌فرد در ادامه سخنان خود بر لزوم ايجاد موج رسانه‌اي جهت برگزاري اين يادواره تأكيد كرد و گفت: قطعاً پايه اوليه و محكم هر فعاليتي بحث رسانه‌‌اي است، اما انتظار داريم با جلساتي كه با رسانه ملي داشتيم بتوانيم در بخش صوت و تصويري به خصوص در ايام دهه فجر پيشرفت داشته باشيم ضمن اينكه نشستي نيز با خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف نيز خواهيم داشت.

رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان فارس با بيان اينكه تاكنون نزدیک به 10 پيش يادواره شهداي سادات فارس در نقاط مختلف اين استان برگزار شده است، گفت: در شهرستان‌هايي كه داراي تعداد شهداي سادات بيشتري بودند، اين پيش يادواره‌ها برگزار شده است.

وي تأكيد كرد: انتظار ما از رسانه‌هاي استان فارس به عنوان سومين حرم اهل بيت(ع) اين است كه برگزاري يادواره و همچنين اقدامات را به خوبي پوشش دهند.

مينايي‌فرد با بيان اينكه تعدادي از شهداي سادات فارس از شهداي شاخص جنگ هستند و بايد تمام تلاش خود را براي معرفي هر چه بهتر و بيشتر اين شهدا به اقشار مختلف مردم به كار گيريم، گفت: اين يادواره با محوريت شهيد آيت‌الله سيدعبدالحسين دستغيب كه به عنوان سيدالشهداي فارس لقب گرفته‌اند، برگزار مي‌شود.

رئيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه و بسیج استان فارسدر پايان با اشاره به شخصيت حضرت احمدبن موسي شاهچراغ(ع) گفت: در شهري كه منور به نور بارگاه احمدبن موسي(ع) كه هم شهيد و هم امين ولايت و ولايتمدار است، زمينه‌ها و سوژه‌هاي مختلفي براي رسانه‌ها وجود دارد كه مي‌توانند در اين دو بعد فعاليت‌هاي زيادي انجام دهند.

نام:
ایمیل:
* نظر: