کد خبر: ۵۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
سرهنگ حسینی خبر داد :
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) شیراز از برگزاری یادواره شهید آیت‌الله ربانی شیرازی ، نخستین نماینده ولی فقیه در استان فارس و همچنین نخستین فقیه شورای نگهبان ، در حرم شاهچراغ (ع) خبر داد .
سرهنگ سید حسین حسینی ، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) شیراز در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از برگزاری یادواره شهید آیت‌الله ربانی شیرازی خبر داد و گفت : این یادواره در روز 30 بهمن‌ماه جاری در حرم مطهر حضرت احمد بن‌موسی (ع) برگزار خواهد شد .

سخنرانی آیت‌الله خاتمی در یادواره

وی با بیان اینکه در این یادواره آیت‌الله سیداحمد خاتمی ، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری سخنرانی خواهند کرد ، افزود : حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشا میزبان مشتاقان راه شهدا خواهد بود .

حسینی با اشاره به برنامه‌های جنبی این یادواره عنوان کرد : در این یادواره از تمبر ، پیش‌کتاب شهید بزرگوار و تابلوفرش تصویر شهید آیت‌الله ربانی شیرازی رونمایی خواهد شد .

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) شیراز در ادامه سخنان خود بیان کرد : شهید آیت‌الله عبدالرحیم ربانی شیرازی متولد 1301 هجری شمسی است که در سن 12 سالگی به تحصیل علوم دینی در مدرسه آقاخان پرداخت .

وی با یادآوری اینکه تاریخ شهادت ایشان 17 اسفند سال 60 است ، گفت : آن عالم ربانی چندین مرحله توسط رژیم سابق به زندان محکوم می‌شوند زیرا از مبارزان و نزدیکان امام راحل(ره) بودند .

حسینی اظهار کرد : شهید آیت‌الله ربانی شیرازی، اولین اعلام کننده مرجعیت امام (ره) ، اولین نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، اولین کسی که تشکیل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و اساسنامه آن را مطرح کردند ، اولین فقیه منصوب امام(ره) در شورای نگهبان و اولین نماینده ولی فقیه در استان فارس بودند .

تشریح فعالیت‌های ستاد یادواره شهید آیت‌الله ربانی شیرازی

دبیر یادواره شهید آیت‌الله ربانی شیرازی در ادامه سخنان خود به تشریح اقدامات انجام شده در این یادواره پرداخت و گفت :‌ جهت برگزاری این یادواره کمیته‌های مختلفی تشکیل شد که هر کدام به انجام وظایف خود پرداختند .

وی با اشاره به اقدامات کمیته پژوهشی اظهار کرد : ذخیره کردن 10 هزار رکود اینترنتی توسط دو نفر از اعضای تیم پژوهشی از موتورهای جستجوی ایرانی و خارجی ، شناسایی 175 جلد کتاب درباره این شهید بزرگوار ، جمع‌آوری کتاب‌ها و اسناد شهید از موزه عبرت تهران ، جمع‌آوری اسناد مربوط به شهید از حوزه هنری تهران، بررسی 200 کتاب موجود در مخزن سازمان اسناد استان ، بررسی 60 جلد کتاب از مخزن سازمان اسناد و کتابخانه‌ها، بررسی کتاب حرکت در طبیعت توسط 2 تن از اعضای تیم پژوهشی به صورت مباحثه از جمله اقدامات این کمیته است .

همچنین ، آماده کردن پیش کتاب شهید جهت رونمایی در مراسم، دریافت اسناد موجود در مر کز اسناد انقلاب اسلامی پیرامون شهید آیت‌الله ربانی ، بررسی لیست اعلام چهارصد جلد از کتاب‌های مرکز بررسی اسناد تاریخی و مرکز اسناد انقلاب اسلامی و نشر سوره مهر به صورت خاص ، همچنین مصاحبه‌های مختلفی با آیت‌الله خاتمی ، آیت‌الله یزدی ، آیت‌الله حائری شیرازی ، آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) و غیره از دیگر اقداماتی بود که وی از آن‌ها نام برد .

وی همچنین ، به اقدامات کمیته فرهنگی یادواره اشاره کرد و گفت : آماده کردن فراخوان جهت جمع‌آوری مقاله ، عکس ، فیلم ،‌ آماده کردن تیزر جهت استفاده در تلویزیون‌های شهری ، هماهنگی با فرهنگی سپاه فجر و چاپخانه اعتصام جهت چاپ بنرها، طراحی و ساخت لوگو یادواره ، طراحی پوستر فراخوان ، طراحی بنرهای بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی طراحی تابلو فرش و غیره  از جمله اقدامات این کمیته است .

سرهنگ حسینی همچنین اظهار کرد : در فضای مجازی نیز اقدام به طراحی و ساخت سایت شهید آیت‌الله ربانی شیرازی و طراحی و ساخت وبلاگ شهید ، پست الکترونیک و غیره کردیم .

نام:
ایمیل:
* نظر: