کد خبر: ۵۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
12 دلیل که نشان می دهد دست ملت ایران در مسئله هسته ای بسته نیست
در آستانه‌ی آغاز دهه فجر امسال و سی‌وششمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، دیوید کوهن ، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده بود که تحریم‌های ضدایرانی باعث شده مذاکره‌کنندگان هسته‌ای «با دست‌های بسته» قدم به مذاکرات بگذارند .
در آستانه‌ی آغاز دهه فجر امسال و سی‌وششمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دیوید کوهن، معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده بود که تحریم‌های ضدایرانی باعث شده مذاکره‌کنندگان هسته‌ای «با دست‌های بسته» قدم به مذاکرات بگذارند.
پس از این، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار فرماندهان نیروی هوایی علت ناکامی‌های پی‌درپی آمریکایی‌ها را همین خطاهای محاسباتی دانستند و فرمودند: «این خطای محاسباتی است؛ حالا شما در ۲۲ بهمن ان‌شاءالله خواهید دید ملّت ایران چه خواهد کرد و چه حضوری خواهد داشت؛ آن‌وقت معلوم میشود که آیا دست ملّت ایران بسته است؟ دست ملّت ایران بسته نیست و این را در عمل نشان داده‌است»
به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR دوازده دلیل را که نشان می‌دهد دست ملت ایران بسته نیست، از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدارهای مختلف استخراج و منتشر می‌کند.
یک‌ مسئول آمریکایی میگوید ایرانی‌ها در قضایای هسته‌ای، با دستِ بسته پشت میز مذاکره حاضر میشوند.
این خطای محاسباتی است؛ دست ملّت ایران بسته نیست و این را در عمل نشان داده‌است
و بعد از این هم نشان خواهد داد. ۹۳/۱۱/۱۹
چرا ملت ایران دست‌بسته نیست؟
۱ تراکم تجربه‌ها و پیشرفت‌های ملت ایران علیرغم تحریم
۲ سنت الهی مبنی بر ناتوانی دشمن در توقف مسلمانان
۳ ملت ایران در شرایط سخت‌تر از این تسلیم نشده است
۴ افزایش انگیزه ملت ایران برای جوشش از درون در شرایط تحریم
۵ بی‌اثر شدن مانع‌تراشی دشمن با اصلاح عیوب خودمان از جمله اسراف
۶ امکان قطع وابستگی به نفت و بی‌اثر کردن تحریم‌ها
۷ حضور و همراهی ملت ایران با نظام اسلامی
۸ مشکلات ما از اراده و آرمانهای ملت ایران کوچکتر است
۹ خنثی‌شدن تحریم‌ها با طرح‌های اقتصاد مقاومتی و تلاش و ابتکار مسئولین
۱۰ اگر تحریم کارساز بود ما را به حمله نظامی تهدید نمی‌کردند
۱۱ مقرون به صرفه نبودن تداوم تحریم‌ها برای کشورها در بلندمدت
۱۲ فرصت‌های متعدد برای همکاری با کشورهای مستقل
دریافت جدول: PDF | عکس
چرا ملت ایران دست بسته نیست ؟

* تراکم تجربه‌ها و پیشرفت‌های ملت ایران علیرغم تحریم
آشکارترین دلیل بر بی‌نتیجه بودن تلاش‌های جبهه‌ی استکبار، ناکارآمدی بیش از سی سال تحریم و فشار اقتصادی بر نظام اسلامی و پیشرفت و قدرت روزافزون ایران است.
دیدار جمعی از مسئولان سه قوه با رهبر انقلاب ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
جمهوری اسلامی پیش رفته است. تراکم تجربه‌ها، تراکم کارها، پیشرفتهای فراوان، نفوذ عظیم منطقه‌ای، رسوخ مبانی انقلاب در اعماق دلهای جوانان این کشور؛ اینها چیزهای کوچکی است؟ این حوادث وجود دارد؛ اینها حقایقی است.در مورد مسائل گوناگون دچار همین خطای محاسباتی هستند. به فضل پروردگار، با همّت مردم، با همّت شما جوانها در همه جای کشور، در حال تحریم، آن هم درحالی‌که دشمنان تحریم کرده‌اند؛ تجربیات گوناگون، پی‌درپی برای جمهوری اسلامی یک ذخیره‌ی ارزشمند دارد به‌وجود می‌آورد. ما داریم جلو میرویم و پیشرفت میکنیم، علی‌رغم دشمن، به کوری چشم دشمن؛ آنها هستند که نتوانستند.
بیانات در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروى هوایى ۱۳۹۳/۱۱/۱۹

* سنت الهی مبنی بر ناتوانی دشمن در توقف مسلمانان
دشمنان ملت ایران... نتوانستند جلوی پیشرفت او را بگیرند. از هر کاری که در اختیارشان بود و میتوانستند، در این سی سال استفاده کردند؛ توطئه کردند، کودتا راه انداختند، تحریک نظامی کردند، حمله به هواپیما کردند، تحریمهای سخت و شدید کردند؛ روزبه‌روز تحریمها را زیاد کردند، به امید اینکه بتوانند ملت را از صحنه خارج کنند؛ بتوانند ملت را ناامید کنند؛ بتوانند ملت را نسبت به اسلام و جمهوری اسلامی بدبین کنند؛ اما ناکام ماندند. این کارنامه‌ی جمهوری اسلامی است
.
این روزها، روزهای دهه‌ی فجر، فرصت خوبی است که فرزانگان ما، آگاهان ما، جوانان ما، آحاد ملت ما به ارزیابیِ کاری که در این سی و چند سال کرده‌اند، بپردازند؛ ببینند پیشرفتهای خودشان را؛ ببینند تلاش موفق خودشان را؛ ببینند کمکهای الهی را؛ ببینند ضعفِ مکرِ دشمنان را؛ که «و مکروا و مکر الله و الله خیر الماکرین». این شد یک دستورالعملِ کلی برای ما که ببینیم راه آینده‌مان را چگونه باید انتخاب کنیم. ...البته دشمن اذیت میکند، آزار میکند، اما جز اذیت و آزار کاری از او برنمی‌آید. عرض کردم چند روزِ قبل از این، خدای متعال می‌فرماید: «لن یضرّوکم الّا اذی»؛ کار آنها این است که به شما آزار برسانند، اما نمیتوانند جلوی شما را سد کنند، نمیتوانند راه شما را ببندند.
بیانات در دیدار فرماندهان نیروی هوائی ارتش ۱۳۹۱/۱۱/۱۹

* ملت ایران در شرایط سخت‌تر از این تسلیم نشده است
امروز شما ملاحظه میکنید دشمنان ما - که البتّه همیشه ملّت ایران را بد شناختند و نشناختند، همیشه دچار این اشتباه بودند، الان هم همین اشتباه را دارند میکنند؛ ملّت ما را نمیشناسند، کشور ما را نمیشناسند - خیال میکنند که به‌خاطر فشار تحریم و محاصره‌ی اقتصادی، ملّت دستهایش را در مقابل آنها بالا برده و تسلیم شده؛ نه آقا، اشتباه میکنید. این ملّت، ملّتی که دستهایش را به علامت تسلیم بالا ببرد نیست. در شرایطی سخت‌تر از این [هم‌]، این ملّت تسلیم نشده است. یک نمونه‌ی واضحِ روشن غیرقابل انکار هشت سال جنگ تحمیلی است؛ شوخی است؟ هشت سال! همه‌ی قدرتهای بزرگ جهانی به یک مجرمی کمک کنند که علیه کشور و ملّت کار بکند و این ملّت بر همه‌ی آنها فائق بیاید؛ این کار کوچکی است؟

* افزایش انگیزه ملت ایران برای جوشش از درون در شرایط تحریم
اگر فشار اقتصادی نبود، تحریم اقتصادی نبود، تحریم علمی نبود، استعدادهای جوانهای ما مجال بروز پیدا نمیکردند؛ یعنی همه چیز حاضر بود، آماده بود، دنبالش نمیرفتند، به آن نمیرسیدند. تحریم کردند، استعداد درونی به جوش آمد، ملت بالا کشید، ملت رشد کرد، این پرچم هی برافراشته‌تر شد. بعد از این هم همین است. «یریدون لیطفؤا نور الله بأفواههم و اللَّه متمّ نوره و لو کره الکافرون»؛ میخواهند نور را خاموش کنند، اما خدا اراده کرده این نور کامل شود. و کامل خواهد شد.
بیانات در دیدار جمعی از مردم آذربایجان شرقی ۱۳۸۹/۱۱/۲۷

* بی‌اثر شدن مانع‌تراشی دشمن با اصلاح عیوب خودمان از جمله اسراف
اینکه می‌بینید بعضی از فضولهای خارجی، دولتهای خارجی، دائم و دم‌به‌ساعت، چندین سال است که ملت ما را تهدید میکنند که تحریم میکنیم، تحریم میکنیم، تحریم میکنیم - بارها هم تحریم کرده‌اند - به خاطر این است که چشم امیدشان به همین خصوصیت منفی ]اسراف[ ماست. ما اگر آدمهای اهل اسراف و ولنگاری در خرج باشیم، ممکن است تحریم برای آدم مسرف و ولنگار سخت تمام بشود؛ اما ملتی که نه، حساب کار خودش را دارد، حساب دخل و خرج خود را دارد، حساب مصلحت خود را دارد، زیاده‌روی نمیکند، اسراف نمیکند. خوب، تحریم کنند. بر یک چنین ملتی از تحریم ضرری وارد نمیشود.
بیانات در ‌خطبه‌‌های نماز عید سعید فطر۱۳۸۶/۰۷/۲۱

* امکان قطع وابستگی به نفت و بی‌اثر کردن تحریم‌ها
من این را بگویم ــ این را یک بار دیگر هم چند ماه قبل از این گفتم ــ که آمریکائی‌ها اظهار خوشحالی کردند و گفتند که فلانی اعتراف کرد که تحریمها اثر گذاشته. بله، تحریمها بی‌اثر نبود؛ میخواهند خوشحالی کنند، بکنند. تحریمها بالاخره اثر گذاشت؛ این هم یک اشکال اساسی در خود ما است. اقتصاد ما دچار این اشکال است که وابسته‌ی به نفت است. ما باید اقتصاد خودمان را از نفت جدا کنیم؛ دولتهای ما در برنامه‌های اساسیِ خودشان این را بگنجانند. من هفده هجده سال قبل به دولتی که در آن زمان سر کار بود و به مسئولان گفتم کاری کنید که ما هر وقت اراده کردیم، بتوانیم درِ چاههای نفت را ببندیم. آقایانِ به قول خودشان "تکنوکرات" لبخند انکار زدند که مگر میشود؟! بله، میشود؛ باید دنبال کرد، باید اقدام کرد، باید برنامه‌ریزی کرد. وقتی برنامه‌ی اقتصادی یک کشور به یک نقطه‌ی خاص متصل و وابسته باشد، دشمنان روی آن نقطه‌ی خاص تمرکز پیدا میکنند. بله، تحریمها اثر گذاشت، منتها نه آن اثری را که دشمن میخواست.
بیانات در حرم مطهر رضوی
۱۳۹۲/۰۱/۰۱

* حضور و همراهی ملت ایران با نظام اسلامی
باید بدانیم در کشور عزیز ما هم، آنها ]آمریکاییها[ بعد از سی سال تلاشی که علیه این انقلاب انجام دادند و علیه ملّت انقلابی ما انجام دادند، باز نتوانستند به نتایجی دست پیدا کنند؛ نشانه‌اش همین حضور مردم است. افراد مؤثّر در دولت آمریکا و نظام آمریکا این را صریحاً گفتند، گفتند ما تحریمها را به‌وجود آوردیم و تشدید کردیم که مردم را ضدّ نظام، بکشانیم به خیابانها؛ این را صریحاً گفتند که تحریم برای این است که انقلاب را ریشه‌کن کنند و مردم را در مقابل نظام اسلامی قرار بدهند. نتیجه چه شد؟ نتیجه این شد که عرض کردیم، در سال ۱۳۹۲ انتخاباتی انجام گرفت با نصاب بالا از مشارکت مردم، و در بیست‌ودوّم بهمن سال ۹۲، راهپیمایی‌ای انجام گرفت پرشورتر و وسیع‌تر و بزرگ‌تر از راهپیمایی‌های هرسال دیگر.
بیانات در حرم مطهر رضوی ۱۳۹۳/۰۱/۰۱

* مشکلات ما از اراده و آرمانهای ملت ایران کوچکتر است
فشارهای سیاسی، تحریم، غیر تحریم، فشارهای تبلیغاتی - اینها هست - لیکن در لابه‌‌‌لای این مشکلات، در وسط این خارها، گامهای استوار و همتها و تصمیمهائی هم وجود دارد که بناست از وسط این خارها عبور کند و خودش را به آن نقطه‌‌‌ی مورد نظر برساند؛ وضع کشور الان اینجوری است.
به هیچ وجه ما در بن‌‌‌بست نیستیم؛ به هیچ وجه با مشکلاتی که ما را از تصمیم به ادامه‌‌‌ی راه باز بدارد، مواجه نیستیم؛ چنین مشکلاتی وجود ندارد. بله، مشکلات هست؛ اما همه‌‌‌ی این مشکلات، کوچکتر از تصمیم و اراده و هدفها و آرمانهای این ملت و این کشور است. در بستر نرم و راحتی نمیخواهیم بخوابیم و تکیه بزنیم و استراحت کنیم؛ نه، وسط میدانیم؛ اما این میدان، یک میدان دشوار و در عین حال شوق‌‌‌آفرین است؛ مثل میدان ورزش و مسابقات ورزشی. در میدانهای مسابقات ورزشی خستگی هست، دلهره هم هست، اما شوق‌‌‌آفرین است. هیچ ورزشکاری از حضور در میدان مسابقه‌‌‌ی ورزشی امتناع نمیکند؛ بلکه با شوق میرود آنجا. این کار زحمت هم دارد - فشار جسمی، فشار عصبی - در عین حال ورزشکاران میروند. وضعیت ما اینجوری است.
بیانات در دیدار جمعی از پژوهشگران و مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان ۱۳۹۱/۰۵/۰۸

* خنثی شدن تحریم‌ها با طرح‌های اقتصاد مقاومتی و تلاش و ابتکار مسئولین
دست ملّت ایران بسته نیست و این را در عمل نشان داده‌است و بعد از این هم نشان خواهد داد؛ مسئولین هم همین‌جور؛ مسئولین کشور هم ان‌شاءالله با ابتکارات خودشان، با شجاعت خودشان نشان خواهند داد که دست ملّت ایران بسته نیست.
بیانات در دیدار جمعى از فرماندهان و کارکنان نیروى هوایى۱۳۹۳/۱۱/۱۹
به نظر ما طرحهای «اقتصاد مقاومتی» جواب میدهد. همین مسئله‌ی سهمیه‌بندی بنزین که اشاره کردند، جواب داد. اگر چنانچه بنزین سهمیه‌بندی نمیشد، امروز مصرف بنزین ما از صد میلیون لیتر در روز بالاتر میرفت. توانستند این را کنترل کنند؛ که خب، امروز در یک حد خیلی خوبی هست. حتّی باید جوری باشد که هیچ به بیرون نیازی نباشد، که الحمدللّه‌ نیست. تحریم بنزین را در برنامه داشتند؛ اقتصاد مقاومتی تحریم بنزین را خنثی کرد. و بقیه‌ی چیزهائی که مورد نیاز کشور است.
بیانات در دیدار کارگزاران نظام ۱۳۹۱/۰۵/۰۳

* اگر تحریم کارساز بود ما را به حمله نظامی تهدید نمی‌کردند
تحریم هم کارساز نیست برای آمریکا؛ این را هم بدانند و من گمان میکنم خودشان هم میدانند. دلیل اینکه ما میگوییم آنها خودشان میدانند که تحریم کارساز نیست این است که تهدید نظامی را هم چاشنی میکنند. خب اگر تحریم میتوانست مقصود شما را برآورده کند، دیگر چرا تهدید نظامی میکنید؟ این نشان میدهد که تحریم مقصود آنها را برآورده نمیکند، کارساز نیست؛ مجبورند تهدید نظامی هم بکنند.
بیانات در دیدار پنجاه هزار فرمانده بسیج سراسر کشور ۱۳۹۲/۰۸/۲۹

* مقرون به صرفه نبودن تداوم تحریم‌ها برای کشورها در بلندمدت
یک واقعیت دیگر هم این است که اگر کشور در مقابل فشارهای دشمن - از جمله در مقابل همین تحریمها و از این چیزها - مقاومت مدبرانه بکند، نه فقط این حربه کُند خواهد شد، بلکه در آینده هم امکان تکرار چنین چیزهائی دیگر وجود نخواهد داشت؛ چون این یک گذرگاه است، این یک برهه است؛ کشور از این برهه عبور خواهد کرد. این چیزهائی که الان آنها تهدید میکنند، تحریم میکنند، جز آمریکا و جز رژیم صهیونیستی، هیچ کس ذی‌نفع از این تحریمها نیست. دیگران را با زور و با فشار و با رودربایستی و با این چیزها وارد میدان کردند. خب، پیداست که زور و فشار و رودربایستی نمیتواند خیلی ادامه پیدا کند، یک مدتی است.
بیانات در دیدار کارگزاران نظام ۱۳۹۱/۰۵/۰۳

* فرصت‌های متعدد برای همکاری با کشورهای مستقل
اگر اعضای این جنبش، همکاری‌های گسترده‌ای را در چهارچوب جنبش عدم تعهد تدوین کنند، تلاش قدرت‌های زورگو برای تحریم و فشار بر کشورهای مستقل از بین خواهد رفت.
دیدار رئیس‌جمهور گینه‌ی بیسائو با رهبر انقلاب ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
نام:
ایمیل:
* نظر: