آخرین اخبار
کد خبر: ۵۲۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
آیت الله حسینی بوشهری در یادواره شهدای سادات:
آیت الله بوشهری گفت: ما دشمنانی داریم که هر روز چهره عوض می‌کنند و اساساً می‌خواهند محوریت دین و باورهای اعتقادی را از ما بگیرند البته اگر بتوانند که نمی‌توانند.
به گزارش تنویر، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه قم در نخستین یادواره شهدای استان فارس که در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) شیراز برگزار شد، با بیان اینکه تکریم از شهیدان به دلیل تأسی به خدا و رسولش است، گفت: اولین کسی که از شهدا تجلیل و یادواره برگزار کرده، خود خداست آنجا که فرمود «هرگز کسانى را که در راه خدا کشته شده‏اند مرده مپندار بلکه زنده‏اند که نزد پروردگارشان روزى داده مى‏شوند» و این سخن زیبا و دلنشین در حقیقت بیان یک یادواره‌ای است که از سوی خداوند برای شهیدان برگزار شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی در یمن، لبنان، سوریه و جاهای مختلف حرف اول میزند، به برکت خون پاک شهیدان و حمایتی است که خداوند از شهیدان و خون آن‌ها کرده است لذا یادواره‌ای از این زیباتر و تکریمی از این بالاتر نیست و ما باید چقدر یادواره برگزار کنیم تا به پای بیان شیوای خداوند درباره شهدا برسد.

وی با بیان اینکه یادواره شهدا با حضور علما، مسئولان و خانواده‌های شهدا را به‌منظور انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان خود برگزار می‌کنیم، گفت: بسیاری از جوانان ما صحنه‌های جنگ، و جانبازی جانبازان و شهدای را ندیده‌اند لذا ما این یادواره‌ها را برگزار می‌کنیم تا فرهنگ ایثار، گذشت، فداکاری، اخلاص، حقیقت‌جویی و نه منفعت‌طلبی را به نسل جوانمان انتقال دهیم.

آیت الله بوشهری افزود: ما دشمنانی داریم که هر روز چهره عوض می‌کنند و اساساً می‌خواهند محوریت دین و باورهای اعتقادی را از ما بگیرند البته اگر بتوانند که نمی‌توانند.

وی اظهار کرد: یادواره شهدا را برگزار می‌کنیم که اگر دشمن بخواهد روزی ما را تهدید کند که همه گزینه‌ها بر روی میز است،‌ ما نیز گزینه‌های ما بر روی میز باشد و بالاترین گزینه ما، جان، آبرو و عزتمندی در مقابل دشمنان است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه شهدای ما اهداف بلند و متعالی داشتند و همیشه آرزو می کردند که ای کاش به جای یک جان هزاران جان داشتیم و تقدیم اسلام، دین و رهبری و انقلاب می‌کردیم، افزود: این‌ها نمونه‌های زمان ما از حادثه کربلای مسلم‌بن عوسج‌ها و حبیب بن مظاهرها هستند و این شهدا از جان گذشتند تا دین و ارزش‌ها بمانند.

رونمایی از تابلو ندیم دل و کتاب نسل کوثر در یادواره شهدای سادات+ عکس

وی با بیان اینکه شهدای ما اهل ایثار بودند نه استیثار عنوان کرد: استیثار نوعی خودخواهی است به این معنا که من بمانم و دیگران بروند اما ایثار یعنی من بروم تا دیگران بمانند.

آیت‌الله حسینی بوشهری، شهیدان را تکلیف‌گرا و مسئولیت‌گرا دانست و افزود: شهدا میثم‌وار در صحنه ماندند  و اهل بصیرت بودند و این‌گونه نبود که کورکورانه بروند و به شهادت برسند بلکه تمام مسیر آینده را رصد می‌کردند و این ویژگی شهیدان ما بوده است که با حساب و کتاب جلو روند و به کم قانع نباشند لذا کارشان را بزرگ جلوه نمی‌دادند.

وی خاطرنشان کرد:‌ شهید دستغیب یک عمر در مسجد عتیق شیراز تفسیر، اخلاق و معرفت را به مردم یاد داد و از جملات به یاد ماندنی مانند بی عشق خمینی نتوان عاشق مهدی(عج) شد از زیبایی‌های کلام این شهید است.

عضو خبرگان رهبری با یادآوری اینکه یادواره شهدای سادات، همایش نسل کوثر است، به سوره کوثر اشاره کرد و گفت: کوثر به معنی خیر کثیر و فراوان و علامه طباطبایی در تفسیر کوثر فرمود باید صدر و ذیل آیه را با هم نگاه کرد و مراد از کوثر در اینجا حضرت زهرا(س) است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه با طرح این سئوال که ما در مقابل عظمت این شهیدان چه کنیم؟ گفت: نخست وزیر رژیم صهیونسیتی با دستپاچگی به کنگره آمریکا پناه می‌برد و می‌گوید ایران همه جا را گرفته است و چرا ساکت نشسته‌اید و ایران ما را محاصره کرده است. یعنی کسانی که همیشه دیگران را تهدید می‌کردند، اکنون خود احساس خطر می‌کنند و این‌ها همگی به برکت تدابیر رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه حتی در مذاکرات، ایران اسلامی دست جلو را دارد و آمریکایی‌ها عقب نشینی می‌کنند، گفت: این اعترافات دشمنان ماست و تمام این‌ها به برکت رهبری‌های امام، خون شهدا و حضور مسئولان و مردم در صحنه است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه دشمنان ما بیکار ننشسته‌اند، گفت: ثابت شده است که مردم با ما هستند و هر گاه از مردم خواستیم که در صحنه حضور پیدا کنند، این کار را کردند و 22 بهمن، روز قدس و یادواره شهدا شاهد ماجراست و هرجا به سوی مردم دست محبت دراز کرده‌ایم و از مردم چیزی خواسته‌ایم، مردم از ما چیزی دریغ نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز به ظاهر جنگی نیست و مرزهای ما آرام است اما دشمنان ما دست از توطئه برنداشته‌اند و تحریم اقتصادی و هجمه فرهنگی می‌کنند، گفت:‌ امروز جمهوری اسلامی یک نعمت بزرگ است و همگی ما بر سر سفره امام زمان(عج) و شهدای انقلاب نشسته‌ایم پس نباید ارزش‌ها را کمرنگ کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: