آخرین اخبار
کد خبر: ۵۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۴
فرمانده سپاه فجر:
غیب پرور با بیان اینکه مردم ما هرچند برخی از مکان‌ها با هم اختلاف نظر دارند اما وقتی نوبت به شهدا می‌رسد، همه به زانو در می‌آیند، گفت: شهدا حلقه وصل تمام اقشار مختلف مردم از هر سلیقه و گروهی هستند.
غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر فارس در مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در محله معالی‌آباد شیراز که به‌همت سپاه ناحیه ثارالله(ع) برگزار شده بود، گفت: وقتی که پای ارزش‌های اسلامی و شهدا به میان می‌آید مردم جنوب و شمال شهر یکی می‌شوند و نمونه آن امروز است.

وی با یادآوری اینکه روز گذشته مردم جنوب شهر به یاد شهدا مجلس گرفتند و تمام اقشار مختلف مردم اعم از زن و مرد و پیر و جوان آمده بودند، افزود: مردم ما هرچند برخی از مکان‌ها با هم اختلاف نظر دارند اما وقتی نوبت به شهدا می‌رسد، همه به زانو در می‌آیند لذا شهدا حلقه وصل تمام اقشار مختلف مردم از هر سلیقه و گروهی هستند.

غیب‌پرور با بیان اینکه این دو شهید بزرگوار گمنام در جزیره مجنون و منطقه زبیدات تفحص شده‌اند، به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: منطقه زبیدات در دوران دفاع مقدس دست رزمندگان استان فارس بود و رزمندگان این استان ماه‌های متمادی در آنجا جنگیدند و جزیزه مجنون نیز که همه می‌شناسند چه شرایط سخت و دشواری داشت.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: بحث این نیست که بگوییم زبیدات، جزیره مجنون و یا شلمچه کجاست بلکه غرض این است که رزمندگان ما پشت سر امام حرکت کردند و از اقصی نقاط این مملکت از اکناف دین اسلام به ندای امام خود لبیک گفتند و رفتند مظلومانه دفاع کردند تا اسلام بماند.

وی با تأکید بر اینکه شهدای ما رفتند تا اسلام بماند، گفت: با نگاهی به وصیت‌نامه شهدا به خوبی می‌توانیم مشاهده کنیم که در تمام آن‌ها سخن از امام حسین(ع)، نماز، حجاب و حمایت از رهبر آمده است و تمام وصیت‌نامه‌های شهدای ما این‌گونه است.

غیب‌پرور خطاب به مردمی که به پاسداشت شهیدان در این مراسم حضور یافته بودند را دعوت به تفکر و اندیشه کرد و گفت:‌ این شهدا و جوانان 17، 20 و یا 25 ساله چرا رفتند؟ مگر این‌ها آرزو نداشتند و دلشان نمی‌خواست در این دنیا بمانند و از لذایذ دنیا بهره‌مند شوند، مسلماً می‌خواستند اما یک چیز بزرگتر را ترجیح دادند و آن اسلام بود.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه امروز خداوند دو امامزاده عشق را به مردم معالی‌آباد عطا کرد، گفت: مردم این منطقه می‌توانند به وسیله توسل و تمسک به این شهدا، مشکلات خود را حل کنند و اولین دعای ما باید این باشد که به اسلام خود پایبند باشیم که بحمد الهی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه باید شهادی خود عهد ببندیم که به پای این اسلام و انقلاب باقی بمانیم، گفت: مخصوصاً ایامی که متعلق به دختر پیامبر(ص) و نخستین بانوی ولایت علوی است که رزمندگان ما به آن‌ها اقتدا کردند زیرا آنان اسلام و امام زمان خود را انتخاب کردند و در این راه به جایی رسیدند که بذل جان کردند.

غیب‌پرور عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس، دفاع منحصر به یک قشر نبود گرچه عمده مطلب دفاع متوجه مردم و آحاد بسیجیان بود اما چه کسی می‌تواند نقش ارتش قهرمان ما را نادیده بگیرد و پاسداران قهرمان سبزپوش ما که هنوز در صحنه و پا در رکاب ولایتند. کدام پاسدار است که آرزوی شهادت نداشته باشد و اصلاً لباس پاسداری، لباس انتظار حضرت مهدی(عج) است و قبل از این‌ها کسانی که ملبس به لباس روحانیت هستند در حقیقت ارزش جامعه اسلامی ما می‌باشند.

فرمانده سپاه فجر فارس تأکید کرد: امروز باید قصد نیت کنیم و از شهدا بخواهیم تا شفاعت کنند و خداوند فرج امام عصر(عج) و سربلندی اقدام  و وحدت بیش از پیش مسئولان و خنثی شدن توطئه‌های دشمن را به ما عنایت کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه امروزه به یمن وجود شهدا آوازه انقلاب اسلامی به سرتاسر دنیا رفته است، گفت:‌ امروز سوریه، لبنان، یمن، افغانستان تا شرق آسیا و قلب آمریکا همه و همه انقلاب ما را می‌شناسند و افتخار می‌کنند و البته نعمت عظمای این انقلاب ولایت فقیه است و خدا را شاکریم که ما در زیر این خیمه‌گاه زندگی می‌کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: