آخرین اخبار
کد خبر: ۵۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی فارس صورت گرفت؛
نخستین جشنواره تفکر خلاق منطقه جنوب کشور به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی فارس در دانشگاه شیراز برگزار شد.

نخستین جشنواره علمی، پژوهشی تفکر خلاق منطقه جنوب کشور به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی سپاه فجر استان فارس در دانشگاه شیراز  برگزار شد.

در این مراسم سید محمدحسین جزایری ابنوی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با بیان اینکه امید و آینده کشور به دستان نخبگان جوان و نوجوان است اظهار داشت: با پرورش فکر و اندیشه این گروه از جوانان و نوجوانان می توان آینده کشور را تضمین کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب امیدزیادی به آینده سازی نخبگان جوان و نوجوان کشور دارند و ما باید جزئی از اصحاب و یاران رهبری در آینده سازی کشور باشیم.

جزایری ابنوی برگزاری این جشنواره ها را جایگزین مناسبی برای ابزارهای غیر فرهنگی در سطح کشور دانست و تصریح کرد: در راستای اهداف پژوهشی و ظهور خلاقیت‌ها و ارتقای توان ذهنی و مهارتی و همچنین باهدف ایجاد رقابتی مفید و سالم در میان دانش‌آموزان، نخستین جشنواره منطقه‌ای جنوب کشور با عنوان تفکر خلاق در استان فارس توسط سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه فجر برگزار شد.

در ادامه این همایش ماریا سعیدی منش دبیر جشنواره  با بیان اینکه جشنواره علمی، پژوهشی تفکر خلاق با هدف ترویج تفکر،ایده پردازی و کارگروهی برگزار شد گفت: در این جشنواره بیش از 800 نفر در گروه ها و رشته های مختلف به صورت تیمی و انفرادی شرکت، و با هم رقابت کردند و پس از جمع بندی امتیازات بر اساس ملاک های عنوان شده از قبل، برگزیدگان انتخاب شدند.

وی بیان داشت: رشته های روبیک، دمینو، سازه های ماکارونی، موشک آبی، نجات تخم مرغ و ایده پردازی از جمله رشته های این جشنواره بود.

سعیدی منش اضافه کرد: این مسابقات با فراهم آوردن شرایطی مناسب برای عملی کردن دروس تئوری، علاقه افراد را مضاعف و آگاهی آنان را نسبت به کاربرد این دروس افزایش می‌دهد.

در ادامه این مراسم احسان الله خرمی مسئول کانون فرهنگی و خانواده سپاه فجرفارس با تاکید بر ظهور هرچه بیشترمسائل تربیتی و معنویت در خانواده های ایرانی، ماهواره و تهاجم فکری، فرهنگی را از مهمترین دشمنان حال حاضر جوانان، نوجوانان و خانواده ها عنوان و خاطرنشان کرد:  والدین به موضوع تفریح و سرگرمی سالم برای فرزندانشان بیشتر توجه کنند.

در این همایش دشتیان معاون تحلیل وبررسی امور آموزشی آموزش و پرورش فارس و پورمنتصری جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیةالله شیراز سخنرانی کردند.

در پایان این مراسم با اهدای جوایز و لوح یادبود از برگزیدگان جشنواره تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: