آخرین اخبار
کد خبر: ۵۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
قسمت دوم:
سال 93 با همه ی تلخی ها و شیرین هاییش به پایان رسید. در ابتدای سال رهبر معظم انقلاب سال را به نام«اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند. همین امر باعث شد پاسدارن انقلاب اسلامی استان فارس که همواره منویات رهبری را دنبال می کنند وظیفه خود را سنگیتر بدانند و بر همت خود بیافزایند.
به گزارش تنویر، سال 93 با همه ی تلخی ها و شیرین ها به پایان نزدیک می شود. در ابتدای سال رهبر معظم انقلاب سال را به نام«اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند. همین امر باعث شد پاسدارن انقلاب اسلامی استان فارس که همواره منویات رهبری را دنبال می کنند وظیفه خود را سنگیتر بدانند و بر همت خود بیافزایند. در عرصه اقتصاد، به مدت دو سال است که قرارگاه جهاد اقتصادی در استان راه اندازی شده و بسیج سازندگی فارس در راستاي ايجاد و توسعه طرحهاي اقتصاد مقاومتي کارآفرینان را مورد حمایت قرار میدهد. به گفته مسئول سابق بسيج سازندگي استان فارس «این مجموعه با راه اندازي 1841 واحد توليدي اقتصاد مقاومتي در سال 93 توانسته 1936 نفر را به صورت مستقيم به اشتغال پايدار برساند» همچنین فرهنگ سازی در موضوع اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های بسیج سازندگی در فارس بود که در سال 93 با همت بیشتری انجام گرفت. در عرصه فرهنگ، سپاه فارس در سال 93 بیش از 800 یادوراه برگزار کرد. همچنین برپایی نمایشگاههای بررسی آسیب های دجالواره(ماهواره) و جمع آوری داوطلبانه آن از اقدامات تاثیر گذار سپاه استان بود که این ابتکار با استقبال رسانه های کشوری همراه شد. برگزاری ویژه برنامه های مناسبتی با حضور مردم از دیگر برنامه های فرهنگی سپاه فجر بود. همچنین پاسداری از مرزهای شرق کشور با تقدیم سه شهید و دفاع از حرم حضرت زینب(س) با تقدیم چند شهید از جمله شهید اسکندی از دیگر افتخارات سپاه استان به شمار می رود.

آنچه که در ادامه آمده  قسمت دوم بخشی از اخبار سپاه استان فارس است که از طریق پایگاه اطلاع رسانی سپاه فجر در سال 93 منتشر شد:

آغاز سفر سردار نقدی به استان فارس/ فیروزآباد اولین میزبان رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور سفر سه روز خود به استان فارس را از شهرستان فیروز آباد آغاز کرد.

حضور در مجمع بسیج عالی استان، بازدید از طرح‌های تولیدی بسیج سازندگی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا از برنامه‌های رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سفر به فارس است.

برگزاری بیش از 2800 برنامه/ رزمایش بسیجیان فارس در خنج

فرمانده سپاه فجر با اشاره به برنامه های سپاه استان در هفته ی بسیج گفت: امسال دو هزار 870 برنامه در استان اجرا خواهد شد و تلاش شده است که چند شاخصه مد نظر قرار گیرد.

سردار غیب پرور افزود: مردم ما صاحبان اصلی انقلاب هستند و یکی از شئونات مهم بسیج خدمتگزار بودن برای مردم است. در همین راستا ایستگاههای سلامت در سراسر استان راه اندازی خواهد شد و 163 سالن ورزشی نیز افتتاح می شود.

وی اضافه کرد: اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم به شکل رایگان، افتتاح تعدادی از پروژه های محرومیت زدایی از جمله راه روستایی، خانه عالم، خانه بهداشت، مسجد از دیگر برنامه های هفته ی بسیج است.

برگزاری همایش «بسیج و رسانه» با حضور فرمانده سپاه فجر+ تصاویر

همایش «بسیج و رسانه» با حضور فرمانده سپاه فجر و و جمعی از اصحاب بسیجی رسانه های استان در قالب پنج کار گروه برگزار شد.

برگزاری همایش «بسیج و رسانه» با حضور فرمانده سپاه فجر+ تصاویر

در این همایش شرکت کنندگان در قالب پنج کار گروه «بسیج و رسانه و مطالبات فرهنگی رهبری» «بسیج و رسانه و پدیده ماهواره»، «بسیج و رسانه اقتصاد مقاومتی»، «بسیج و رسانه عقلانیت و محاسبه گری در نظام اسلامی»، «بسیج و رسانه و مقابله با اسلام آمریکایی» به بررسی و تاثیر گذاری رسانه ها در این ابعاد پرداختند.

رزمایش گردان های بیت المقدس چهار ناحیه سپاه شیراز برگزار شد

رزمایش بسیجیان گردان های بیت المقدس چهار سپاه ناحیه احمد بن موسی(ع)، بقیه الله (عج)، ثار الله(ع) و حضرت رسول(ص) با عنوان خاتم الانبیاء(ص) در چهار منطقه شیراز به مدت دو روز با استعداد بیش از پنج هزار نفر برگزار شد.


اجرای عملیات کمین و ضد کمین، رزم شبانه، تاخت، ضد هلی برن، دفاع از کوی و برزن ،تیراندازی و انفجارات و همچنین سلسله نشست های عقیدتی، سیاسی و صالحین از برنامه های این رزمایش بود.

فرمانده سپاه فجر: مشکل‌فارس‌کم‌بود‌اعتبار نیست‌سوءمدیریت‌است/نباید حق را گدائی کرد

سردار غلامحسین غیب پرور در جمع فرماندهان پایگاهها و حوزهای مقاومت بسیج عشایر گفت: در استان فارس با کم بود اعتبار مواجه نیستیم بلکه مشکل مدیریتی داریم. چرا باید در استانی که نرخ بیکاری بالاست، ده ها کارخانه تعطیل شدند و پخش کشاورزی تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفته است، پول برخی دستگاهها آخر سال به خزانه برگشت بخورد.

فرمانده سپاه فجر اضافه کرد: ما به نمایندگی از آحاد بسیجیان این سئوال را داریم که مسئولینی که بودجه دولتی در اختیار دارند طی 8 ماه گذشته در خصوص اقتصاد مقاومتی چه کار کرده اند؟

سردار غیب پرور با بیان اینکه مردم تحت فشار هستند و توقع داریم همه ی مسئولین در مسائل فرهنگی و اقتصادی کمک کنند ادامه داد: اگر مدیری نخواست همراه شود باید کنار رود.

نباید حق را گدائی کرد

سردار غیب پرور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برخی فکر می کنند مشکل مردم ما با گدایی از خارجی ها حل می شود افزود: نباید حق را گدائی کرد. ملتی که دستش به سوی کشور خارجی دراز باشد، این ملت حتما ملت خار و نکبتی خواهد شد.

یادواره‌شهدای‌مدافع‌حرم‌حضرت زینب(س)درحرم‌شاهچراغ(ع)+ تصاویر

یادواره شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) و عتبات عالیات به همت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و با همکاری سپاه فجر استان فارس در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور آیت الله سید علی اصغر دستغیب، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، احمدی استاندار فارس، سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر برگزار شد از شش خانواده مدافع حرم حضرت زینب(س) استان فارس تجلیل شد.

برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) در شاهچراغ(ع)+ تصاویر

همچنین سردار غیب پرور و حجت الاسلام اسماعیل پور رییس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) طی سخنانی گروههای تکفیری را مورد حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا دانستند و تاکید کردند دست‌های پشت پرده استکبار در تلاش است تا با ایجاد شیعه لندنی، انحرافی و تکفیری بین مسلمانان اختلاف راه بیندازد.

قرارگاه‌تاکتیکی‌فضای‌مجازی‌سپاه‌فجرموفق‌ترین‌رده‌سازمان‌بسیج‌مستضعفین

در نخستین جشنواره سراسری مالک اشتر بسیج که با حضور سرلشگر فیروزآبادی فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از فرماندهان ارشد در سالن «5 آذر تهران»برگزار گردید، قرارگاه تاکتیکی فضای مجازی سپاه فجر استان فارس به عنوان موفق ترین رده سازمان بسیج مستضعفین در سال 92 معرفی شد. به همین مناسبت سردار نقدی با اهدا لوح تقدیر از پاسداران و بسیجیان قرارگاه تاکتیکی فضای مجازی سپاه فجر تجلیل کرد.

انتخاب قرارگاه تاکتیکی فضای مجازی سپاه فجر به عنوان موفق ترین رده سازمان بسیج مستضعفین

در لوح تقدیر رئیس سازمان بسیج مستضعفین آمده است: «مسئول محترم، پاسداران و بسیجیان عزیز قرارگاه تاکتیکی فضای مجازی سپاه فجر، در راستای تحقق تدابیر فرمانده معظم کل قوا، بر اساس ارزیابی های انجام شده مبتنی بر فرآیند اشراف کلی ریاست سازمان بسیج در وضعیت و عملکرد سال 1392 مفتخر به کسب عنوان موفق ترین رده سازمان بسیج مستضعفین در اولین جشنواره سراسری مالک اشتر بسیج گردیده اید. بدیهی است این موفقیت مرهون تلاش و مجاهدت یکایک شما بسیجیان عزیز و خدوم آن رده می باشد. اینجانب برخود لازم میدانم از تلاش ها و مجاهدت های بی وقفه و مخلصانه شما تقدیر و تشکر نمایم. انشاءالله این افتخار در سال های آتی حفظ گردد.»

شهادت 3 تن از نیروهای لشکر 19 فجر در حمله اشرار مسلح

در پی حمله اشرار مسلح در منطقه مرزی جنوب شرق سه تن از نیروهای سپاه که برای کمک به مردم محروم و فراهم سازی امنیت در حال انجام مأموریت بودند به شهادت رسیدند.

نگاهی به اقدامات سپاه فجر استان فارس در سال 93

بنابراین گزارش سرگرد پاسدار اکبر عبدالله نژاد و ستوان سوم پاسدار قدرت الله ماندنی و بسیجی موسی نصیری بیات از نیروهای لشکر 19 فجر استان فارس در این جنایت به شهادت رسیدند.

پیام تسلیت سرلشکر جعفری در خصوص شهدای سراوان

در پی شهادت 3 نفر از نیروهای لشکر عملیاتی 19 فجر، سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

خانواده معظم شهیدان

سلام علیکم بما صبرتم

درود و تحیت خداوند بر شهیدان «اکبر عبدالله نژاد، عبدالله ماندنی و موسی نصیری بیات» که در میدان های سخت پاسداری از انقلاب اسلامی لحظه ای نیاسودند، همانا که پیرو راستین مکتب امامت و ولایت بود ند و همواره دل در گرو عشق امام و مقتدایشان، خمینی کبیر(ره) داشتند، مجاهدانی سلحشور که تا آخرین نفس در صیانت از ارزش های والای اسلامی و تبعیت خالصانه از مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) درنگ ننمودند تا سرانجام با قامتی استوار و قلبی سرشار از عشق و ارادت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به درجه ی رفیع شهادت نائل گردیدند.

شهادت آن پاسداران وفادار ولایت را به فرمانده معظم کل قوا، خانواده معزز شهیدان، بستگان، همرزمان آن شهیدان و مردم شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نمایم. حضرت حق روح پر فتوح آن شهیدان عزیز را با مولا و مقتدایشان حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام  محشور و به خانواده های محترمشان صبر و شکیبایی توأم با عزت، سعادت و پاداش صابرین عنایت فرماید.

سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

تشکیل قرارگاه دانشجویی عمار در فارس/ جریان سازی از اهداف قرارگاه

اسماعیل قزل سفلی مسئول بسیج دانشجویی فارس از تشکیل "قرارگاه دانشجویی عمار استان" با هدف کادرسازی، جریان سازی و نقش آفرینی در دانشگاه خبر داد.

مسئول بسیج دانشجویی فارس از تقویت جنبه جنبشی بسیج دانشجویی در حوزه های مختلف ، توانمندسازی کادر بسیج دانشجویی در راستای تربیت نیروی متعهد و طراز انقلاب اسلامی، شبکه سازی، کادرسازی، جریان سازی و ایجاد گفتمان های سیاسی فرهنگی ، کمک به نقش آفرینی موثر بسیج دانشجویی در عرصه های داخلی،منطقه ای و بین المللی، تقویت ارتباط با فعالین و فارغ التحصیلان موثر بسیج دانشجویی، کمک به تقویت فعالیت های جنبشی بسیج دانشجویی دانشگاه ها و تقویت بعد تشکیلاتی تشکل ها به عنوان مهمترین اهداف قرارگاه دانشجویی عمار یاد کرد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی: دست دانشجویان شیرازی را برای برخورد با فتنه گران می بوسم

محمد ودود حیدری مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: در زمینه برخورد با فتنه گران باید دست شما بچه های شیراز را ببوسم خیلی خوب عمل کردید. ما به سادگی از فتنه نمی گذریم و آن را یک اتفاق سیاسی، حادثه نمی دانیم.

امروز عده ای در دانشگاه ها مرتب از رفع حصر، عادی سازی فتنه 88 حرف می زنند و می خواهند رفت و آمد و صحبت های فتنه گران را عادی کنند و فتنه 88 را یک اتفاق سیاسی بدانند در صورتی که می خواهند با پروژه سفید سازی، بدهکاران 88 را تبدیل به طلبکاران 93 بکنند و با این عادی سازی شرایط را برای تزریق این افراد درون سیستم نظام و مجلس فراهم کنند.

حیدری بیان داشت: ما همچنان فتنه گران را خیانتکار و ضد انقلاب می دانیم و مقابل فتنه 88 ایستاده ایم و اولویت قطعی و جدی ما این است که مقابل این جریان محکم بایستیم.

دیدار پاسداران سپاه فجر با نماینده ی ولی فقیه در فارس+ تصاویر

جمعی از پاسداران سپاه فجر با آیت الله ایمانی نماینده ی ولی فقیه در فارس دیدار کردند. در این دیدار صمیمی سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر و سرهنگ کوشکی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر به بیان مطالبی در مورد اقدامات سپاه استان فارس و راهپیمایی 22 بهمن امسال پرداختند. همچنین آیت الله ایمانی در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت.

دیدار پاسداران سپاه فجر با نماینده ی ولی فقیه در فارس+ تصاویر


برگزاری اولین یادواره شهید آیت الله ربانی در شیراز/ يادواره شهيد آيت‌الله رباني بزرگداشت علم و ايثار است

سردار غیب پرور با بیان اینکه شهيد آيت‌الله رباني يكي از علما و شخصيت‌هاي ديني برجسته فارس و ایران است، گفت: برگزاري يادواره شهيد آيت‌الله رباني، بزرگداشت علم، شهادت و ايثار است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه برگزاری یادواره‌های مختلف در راستای معرفی بزرگان و عالمان استان یکی از موارد فعالیت‌های فرهنگی است، افزود: باید اصالت استان فارس و شهر شیراز که در یک زمان یازده مرجع تقلید صاحب‌رساله داشته برای مردم یادآوری و بازگو شود.

راه سلامت آیت الله ربانی در طول دوران سخت مبارزه ولایت مداری بود/ ممنوع التصویر شدن حامی فتنه گران با حصر سران فتنه در یک جلسه تصویب شد

آیت الله سید احمد خاتمی در نخستین یادواره شهید آیت الله ربانی که به همت سپاه فجر در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) برگزار شد با اشاره به گذشت 33 سال از شهادت شهید آیت الله ربانی شیرازی گفت: برگزاری این یادواره قدم بلندی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج آغازگر آن هستند و از قدم های بسیار ارزشمند فرهنگی است، این افتخار از آن استان فارس است که ستاره های درخشان این چنینی دارد.


وی با بیان اینکه شناسنامه استان ها، شهرستان ها و شناسنامه شهرها را دو عنصر رقم می زند افزود: عنصر اول ایثارگران هستند که در این زمینه استان فارس 15 هزار شهید سرافراز دارد و دومین عنصری عالمان و فرهیختگان هستند ، استان فارس در این زمینه نیز شناسنامه افتخار آمیزی دارد.


رونمایی‌از تابلو ندیم‌دل و کتاب نسل‌کوثر در یادواره شهدای‌سادات+عکس

  یادواره شهدای سادت فارس با عنوان «نسل کوثر» با حضور مسئولین استان و آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه علمیه قم برگزار شد.
رونمایی از تابلو ندیم دل و کتاب نسل کوثر در یادواره شهدای سادات+ عکس


در این مراسم سردار غیب پرور با بیان اینکه 21شهید روحانی در بین شهدای سادات قرار دارند اضافه کرد: وجود روحانیت در بین شهدا نشان دهنده این است که روحانیت در کنار سایر اقشار مردم حضور فعال دارند. و ما همیشه دین و ایستادگی خود را از روحانیت آموخته‌ایم.

فرمانده سپاه فجر همچنین اظهار داشت که استان فارس در سال ۹۳ میزبان بیش از ۸۰۰ یادواره شهدا بوده است.

رونمایی از تابلو ندیم دل و کتاب نسل کوثر در یادواره شهدای سادات+ عکس


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: