کد خبر: ۵۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
بسیج عشایر:بقعه متبرکه این امامزاده در 172 کيلومتري غرب شيراز و 40 کيلومتري شهر فراشبند قرار دارد و هرساله هزاران نفر به قصد زیارت این امام زاده به شهرستان فراشبند سفر می کنند.
به گزارش بسیج عشایر از فارس، نسب امامزاده سيد شجاع الدين حسن مشهور به «امامزاده شهيد» یا «آقام شهید» مدفون در شهرستان فراشبند با دو واسطه به امام موسي کاظم(ع) منتهي مي شود.

بقعه متبرکه این امامزاده در 172 کيلومتري غرب شيراز و 40 کيلومتري شهر فراشبند قرار دارد و هرساله صدها هزار نفر از هم وطنان از سراسر کشور در نوروز جهت زیارت این امام زاده به شهرستان فراشبند سفر می کنند.

حرم این امامزاده عظیم الشان که در بین عشایر استان فارس و حتی کشور از احترام و منزلت خاصی برخوردار است در دره ای در مجاورت روستای امامزاده شهید قرار گرفته که پیش از این و قبل از وقوع خشکسالی چشمه های آب و درختان لیمو و نخیلات فراوانی در اطراف حرم وجود داشته است.

حبیب وحدت معاون اداره اوقاف شهرستان فراشبند استقبال امسال را نسبت به سال گذشته به دلیل بارش باران کم رنگ تر ارزیابی کرد و گفت: سال گذشته در عید نوروز جمعیتی بالغ بر 850 هزار نفر به زیارت این امامزاده مشرف شدند و سال جدید نیز تا 6 فروردین  جمعیتی بیش از 260 هزار نفر مشرف به این آستان مقدس شده اند که پیش بینی می شود تا پایان عید نوروز و کاهش باراندگی ها این آمار به 750 یا 800 هزار نفر برسد
نام:
ایمیل:
* نظر: