آخرین اخبار
کد خبر: ۵۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
عربستاني ها همزمان با جنگ افروزي در منطقه در فضاي مجازي و بازي هاي آنلاين نيز اقدام به ايران هراسي كرده و بازي ضد ايراني «وحدة النمر» (يگان ببر) را در فضاي مجازي عرضه كردند.
به گزارش تنویر به نقل از تسنیم، برخي سايت‌هاي خبري وابسته به تروريسم دولتي آل‌سعود، كاربران خود را به انجام يك بازي آنلاين تشويق مي‌كنند كه در آن، مجاهدان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان همكاران تروريست‌ها و حاميان گروه‌هايي همچون داعش معرفي مي‌شوند.

عربستاني ها همزمان با جنگ افروزي در منطقه در فضاي مجازي و بازي هاي آنلاين نيز اقدام به ايران هراسي كرده و بازي ضد ايراني «وحدة النمر» (يگان ببر) را در فضاي مجازي عرضه كردند

اين بازي كه به زبان عربي ساخته شده، ماجراي يك واحد به اصطلاح «ضد تروريسم» از كشورهاي عربي را به نمايش در مي آورد كه با سپاه قدس جمهوري اسلامي ايران و نيز گروه‌هاي تروريستي همچون داعش مبارزه مي كند.

بازي ضد ايراني

چه كسي اين بازي را ساخته است؟

در واقع شركت سازنده بازي (Kuma ) با اشارۀ تروريست‌هاي حاكم بر عربستان قصد دارد تا با اين فرافكني توجه جهان عرب از واقعيت شكل‌گيري داعش در منطقه را منحرف نمايد. با وجود اينكه در بخشي از داستان اين بازي پادشاه عربستان (كه از يك ترور جان سالم به درمي‌برد) براي مبارزه و نابودي داعش وارد عمل شده و حمايت مالي خود را از گروه ببرها اعلام مي‌دارد!

اگر بخواهيم در بين شركت‌هاي توليدكننده بازي‌هاي رايانه‌اي، يكي از بدترين و مغرض‌ترين نام ببريم، بي‌شك نام شركت Kuma Reality Games در صدر قرار خواهد گرفت.

اين شركت با توليد بازي‌اي به نام Kuma كه به‌صورت سريالي عرضه مي‌شود، اكثر وقايع مهم سياسي و نظامي روز جهان را به اصطلاح بازسازي كرده و به كاربران اجازه تجربه مستقيم واقعه موردنظر(البته با قرائت خاص خود) را مي‌دهد. شركت Kuma  درزمينه ايران هراسي و توهين به اسلام نيز سابقه طولاني دارد. قرار دادن مراحلي مربوط به آزادي گروگان‌ها در ايران (Iran Hostage Rescue Mission) و حمله به ايران (Assault on Iran) نمونه‌هاي شاخصي از نگاه مغرضانه اين شركت به موضوع ايران و ترويج ايران هراسي است.

البته ساخت و توليد بازي تنها وظيفه تعريف شده اين شركت نيست و مأموريت جاسوسي از ساير كشورها را نيز در دستور كار اين شركت قرار دارد. دستگيري و اعتراف يكي از جاسوس‌هاي اين شركت به نام «امير ميرزايي حكمتي» در ايران نيز دليل محكمي بر اين ادعاست.

وي در سال 1390 دراعتراف تلويزيوني خود گفت: «پس از اينكه در سال 2001 از دبيرستان فارغ‌التحصيل شدم، تصميم گرفتم به نيروهاي نظامي ايالات‌متحده آمريكا ملحق شوم. بعد از ديدن آموزش‌هاي اوليه، وقتي‌كه متوجه شدند زبان فارسي و مقداري عربي بلدم، من را براي فراگيري آن‌ها به دانشگاه فرستادند. پس از يادگيري زبان، به‌ عنوان تحليلگر امنيتي با ارتش آمريكا همكاري خودم را آغاز كردم. سپس براي دارپا(Defense Advanced Research Projects Agency)، شركت بازي‌سازي Kuma وBAE Systems مشغول به كار شد.»

وي نحوه راه‌يابي‌اش به شركت Kuma را اين‌گونه شرح داد كه:

»پس از كاركردن براي دارپا، من به شركت بازي‌سازيKuma رفتم. آن ها از سازمان CIA بودجه دريافت مي‌كردند تا فيلم‌ها وبازي‌هاي مجاني مخصوصي را براي مخدوش كردن افكار عمومي درباره خاورميانه طراحي كنند و بسازند. هدف اين كمپاني، اين بود كه مردم ايران و جهان را متقاعد كندكه هركاري آمريكا دركشورهاي ديگر انجام مي‌دهد، اقدامي خوب است. البته شركت Kuma هيچ‌ وقت اذعان نكرده كه يك ابزار تبليغاتي براي سازمان CIA بوده است. مقامات رسمي Kuma درسال 2006 به من گفتندكه ما با حكومت آمريكا قرار داد بسته‌ايم تا بازي‌هايي بسازيم كه به تربيت نظاميان كمك كند. اما قبلاً خودش آن را طوري نشانداده بودند كه گويا يك شركت بازي‌ساز معمولي هستندكه براي غيرنظاميان فعاليت مي‌كنند.»

در سال 2014، شركت Kuma دو بازي با نام‌هاي«واحد ببر (وحده النمر)» و «مسابقه شواليه (سباق الفرسان)» را به‌صورت سريالي و رايگان در فضاي مجازي منتشر نمود كه در هردوي آن‌ها به‌طور مستقيم به تخريب چهره ايران و اسلام مي‌پرداختند.

در بازي واحد ببر با داستاني بسيار بي‌منطق و احمقانه طرف هستيم كه به‌سختي مي‌توان خط سير ممتد و يكدستي را در آن يافت. بازي با نمايش انفجاري تروريستي در يك كشتي باربري عربي در كانال سوئز آغاز مي‌شود. پس از اين انفجار اتحاديه عرب تشكيل جلسه فوري داده و كشورهاي عضو براي رسيدگي به موضوع گرد هم مي‌آيند.

پادشاه بحرين و نخست‌وزير اسرائيل براي تلافي مرگ ابوحليم و شكست اهدافشان در خاورميانه، طي يك تماس تلفني تصميم مي‌گيرند تا با ايجاد تله‌اي مرگبار، گروه موسوم به ببرهاي عرب را از بين ببرند. آن‌ها براي اين منظور چندين اقدام تروريستي همزمان را طراحي مي‌كنند.

بازي ضد ايراني

ايراني ها در اين بازي چه مي كنند؟

در اين بازي حين برگزاري مسابقه فوتبال بين دو تيم عراق و عربستان، پادشاه عربستان را ترور كنند. اما بااطلاع و اقدام به‌موقع ببرها اين طرح ناكام مانده و پادشاه عربستان از ترور جان سالم به درمي‌برد. او پس از اين اتفاق به يكي از حاميان مالي گروه ببرها تبديل‌شده و درنبرد با تروريست‌ها از آن‌ها حمايت مي‌كند!

در اقدام بعدي از سپاه قدس ايران درخواست مي شود تا با ايجاد جنگي سوري و ساختگي ميان بحرين و ايران، پاي گروه ببرها را به منطقه بازكرده و در آنجا آن‌ها را نابود كنند!

به دستور سردار فربد (از فرماندهان رده بالاي سپاه قدس) و با هماهنگي پادشاه بحرين، طي يك سري عمليات از پيش تعيين‌شده، جنگنده‌هاي بحريني به جنگنده‌هاي ايراني حمله كرده و بدين ترتيب آتش جنگ در منطقه افروخته مي‌شود.

طبق پيش‌بيني‌ها، گروه ببر براي بررسي بحران به منطقه اعزام مي‌شوند تا اوضاع مشكوك پيش‌آمده را بررسي كنند. زيرا طبق ادعاي فرمانده آن‌ها، نيروي قدس سپاه پاسداران ايران تنها مسئوليت ايجاد آشوب در مناطق و كشورهاي خارج از ايران را عهده‌دار است و تحريك ايران براي ورود به يك جنگ آن‌هم از طرف سپاه قدس موضوعي بسيار عجيب و مشكوك به نظر مي‌رسد.

گروه ببر براي پيگيري موضوع با يكي از مسئولين ايراني تماس گرفته و او از شكاف دروني نظام با آن‌ها سخن مي‌گويد و رفتار سپاه قدس را خارج از كنترل نظام معرفي مي‌كند.

در همين زمان كه گروه ببر رايزني با مقامات ايراني را آغاز كرده، ناو جماران خود را براي آماده حمله به اهدافي در بحرين آماده مي‌كند، اما در آخرين لحظه، اين فتنه با درايت روحانيت كشف و آتش جنگ فروكش مي‌كند. سردار فربد و همدستانش در سپاه قدس دستگير مي‌شوند (عده‌اي از آن‌ها پيش از دستگيري اقدام به خودكشي مي‌كنند) و بدين ترتيب عمليات تروريست‌ها بازهم با شكست مواجه مي‌شود!

بازي ضد ايراني

همان‌طور كه ملاحظه كرديد، داستان بازي (كه در قالب كميك‌هاي متحرك نمايش داده مي‌شود) خط ربط مستحكم و منطقي‌اي ندارد و پر از تناقضات و هجويات است. اما در اين بين نبايد از شيطنت‌ها و عقده‌گشايي‌هاي شركت Kuma نيز غافل شد.

مثلاً در اين بازي ايران حامي تروريست و همدست با القاعده و اسرائيل معرفي مي‌شود! همچنين سپاه قدس جمهوري اسلامي ايران عنصري خودرأي و خرابكار نمايش داده‌شده كه حتي براي رسيدن به اهداف خود، ايران را هم قرباني مي‌كند! آن‌ها همچنين افرادي بسيار ضعيف‌النفس هستند كه درصورت افشاي مقاصدشان بلافاصله خودكشي مي‌كنند!

يكي از نكات قابل‌تأمل در اين بخش، نمايش فردي رده‌بالا از سپاه قدس به نام فربد است كه چهره او شباهت زيادي به چهره محمود احمدي‌نژاد دارد! اين فرد رابطه صميمانه‌اي با پادشاه بحرين دارد و در طراحي اقدامات تروريستي به او مشورت مي دهد! حال، سؤال اين است كه چرا بايد يك چنين شخصيتي به‌عنوان فرمانده سپاه قدس و عامل فتنه در ايران معرفي شود؟ آيا آن ها از نام و چهره فرمانده سپاه قدس ايران بي اطلاع هستند يا با اين كار قصد عقده‌گشايي از موضع گيري هاي سياسي دولت نهم دارند؟

در اين بازي، گروه تروريستي داعش نيز به ‌نوعي تشكل‌يافته توسط سپاه قدس جمهوري اسلامي ايران معرفي مي‌شود و از آن‌ها به‌ عنوان عامل اين نهاد براي پيشبرد اهداف آشوبگرانه آن‌ها در منطقه ياد مي‌شود! در واقع شركت Kuma قصد دارد تا با اين فرافكني توجه جهان عرب از واقعيت شكل‌گيري داعش در منطقه را منحرف نمايد. كما اينكه در بخشي از داستان اين بازي پادشاه عربستان (كه از ترور جان سالم به درمي‌برد) براي مبارزه و نابودي داعش وارد عمل شده و حمايت مالي خود را از گروه ببرها اعلام مي‌دارد!!

به‌هرتقدير،«واحد ببر» يك بازي خارج از استانداردهاي بين‌المللي است كه فقط در راستاي برخي عقده‌گشايي‌هاي سياسي توليدشده و در ساخت آن سعي شده تا با نمايش نمادين كشورهاي عربي در قالب يك گروه متحد (امري كه شايد تحقق آن به اين سادگي‌ها نباشد) حس اعتمادبه‌نفس (از نوع كاذب!) را در ميان آن‌ها زنده كرده و آن ها را براي مقابله با ايران اسلامي آماده نمايد.

نام:
ایمیل:
* نظر: