آخرین اخبار
کد خبر: ۵۳۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
سردار نقدي در همايش بين المللي ميلاد كوثر:
رييس سازمان بسيج مستضعفين: زن ايراني با نه گفتن به الگوي شرقي و غربي و انتخاب الگوي اسلامي، نماد آزادي و سرافرازي زن در جهان شده است.
به گزارش تنویر به نقل از پایگاه سازمان بسیج، سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي در همايش بين المللي ميلاد كوثر كه بمناسبت هفته گراميداشت زن با حضور خواهران بسيجي در ورزشگاه 12 هزار نفري آزادي تهران برگزار شد گفت: هفت هزار زن شهيد دوران انقلاب و دفاع مقدس، گواهي بر آزادگي و استقامت زن ايراني است.

سردار نقدي حضرت زهرا (س) و حضرت زينب (س) را دو الگوي زنان ايراني دانسته و ادامه داد: پيروي از چنين الگوهايي بود كه مقام معظم رهبري، زن ايراني را معلم ثاني براي زنان جهان معرفي كرد، كساني كه پس از معلمان اول در صدر اسلام، مشعل هدايت را در دوران معاصر برافروختند.

وي تصريح كرد: در دوره اي كه طاغوت ها و جنايتكاران و گمراهان حاكمان جهان شده اند، زن ايراني به ميدان آمده و تحولات بزرگي را رقم زده است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين درباره شهيد سال بسيج ابراز داشت: شهيد طيبه واعظي دختري كه از همان دوران نوجواني، پرچم مبارزه با طاغوت را به دوش كشيد و در ادامه در حالي كه مسئوليت زندگي را در نقش همسر و مادر پذيرفته بود، در مقابل رژيم سفاك شاه ايستادگي كرد.

وي ادامه داد: او در دوران جواني زندگي جهادي و مخفي خود را ادامه داد و حتي پس از دستگيري هم زير شديدترين شكنجه ها و آزارهاي روحي و جسمي ساواك، شجاعانه ايستادگي كرد تا به شهادت رسيد، اين شهيد با افتخار به حجاب آگاهانه اش، در زمان دستگيري فريادش اين بود كه "مرا بكشيد اما چادر از سرم برنداريد".

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج  شهداي زن سال هاي گذشته ي بسيج را به عنوان الگوي زنان بسيجي نام برده و افزود: شهيدان مريم فرهانيان، نسرين افضل، ناهيد فاتحي كرجو، سيده طاهره هاشمي و سهام خيام الگوهايي بودند كه بسيج توفيق يافت در سال هاي گذشته آنها را بيشتر معرفي كند.

وي در ادامه بيان كرد: از اينها بزرگتر، مادراني بودند كه شهدا را در دامن خود پروريدند، زناني غيرتمند مثل مادر طيبه واعظي كه چهار فرزند، يك عروس و يك داماد خود را تقديم انقلاب و اسلام كرد.

سردار نقدي با بيان اينكه آنچه آمريكا را به وحشت انداخته، زنان مسلمان مجاهد و مقاوم ايراني است، گفت: آن بمب هسته اي كه آمريكا از آن وحشت دارد، همين عظمتي است كه مادران شهدا آفريده اند و آنچه استكبار را هراسان مي كند همين چادرهاي شماست كه نماد عزت و عفاف زنان مسلمان ايران است و براي آزاديخواهان جهان الگو شده است.

وي خاطرنشان كرد: زنان ايراني كه الگوي متحجر شرقي و الگوي بي بند و بار و ابزاري غربي را  نپذيرفته اند، با تاسي به الگوي اسلامي، آزادگي و سرافرازي زن را در جهان تعبير كرده اند.


رييس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به برخي موضع گيري ها درباره زنان ايراني افزود: زن ايراني شخصيتي متعالي، مسلمان و معنوي است كه مسئوليت هاي مهم همسري و مادري را به بهترين وجه انجام مي دهد، چقدر كوته بين هستند كساني كه خواسته اين زن متعالي را كوچك مي بينند.

وي با طرح اين سوال كه آيا حضور در ورزشگاه ها خواسته ي واقعي زن ايراني است؟ تاكيد كرد: حضور زنان در ورزشگاه ها فضيلتي براي زنان نيست بلكه زن ايراني  نقش آفريني در صحنه هاي علمي، فرهنگي، اجتماعي و عرصه هاي مهم ديگر را مي خواهد.

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج، تشكيل گردان هاي كوثر را نشانگر آمادگي زنان ايراني براي اين نقش آفريني بزرگ دانسته و اظهار داشت: زن ايراني حضور و نقش آفريني در كمك به مظلومان بحرين، يمن، فلسطين، عراق و... را مي خواهد، خواسته زن ايراني حضور و نقش آفريني در آزادي بيت المقدس است.

وي در پايان سخنان خود خاطرنشان كرد: دغدغه زن ايراني آزادي بشريت، تعالي كرامت ها، فضايل انساني و تكامل خانواده است. خانواده اي كه بتواند زمينه ساز رشد معنوي و مادي انسان ها باشد و در مقابل ظلم و زورگويي و شرارت، عزتمندانه بايستد.
نام:
ایمیل:
* نظر: