آخرین اخبار
کد خبر: ۵۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
در همایش بزرگ فرهنگیان بسیجی شیراز مطرح شد:
دکتر یزدانی اظهار داشت: بسیجی نمونه فرهنگی کسی است که نمونه واقعی در اخلاق، تعلیم ،تربیت و تدریس باشد.
 به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، همایش بزرگ فرهنگیان بسیجی سومین حرم اهل بیت با حضور جمع کثیری از فرهنگیان بسیجی نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز در دانشگاه فرهنگیان سلمان فارسی علیهم السلام برگزار شد.

در این همایش دکتر یزدانی با بیان اینکه بسیجی واقعی بازوی ولایت است ابراز داشت: بسیجی واقعی کسی است که 4 ویژگی "ورع، جهد، عفت و سداد"را داشته باشد. این ویژگی ها از یک سو به به خود سازی فردی منجر می شود و از سوی دیگر به رشد و پرورش اطرافیان ما می انجامد. و به تعبیر دیگر کسی می تواند بسیجی واقعی و بازوی ولایت باشد که بتواند خود و دیگران را بر این 4 محور تقویت و پرورش دهد.

وی خطاب به فرهنگیان بسیجی متذکر شد: اگر همه سعی کنیم در بسیجی بودن نمونه آن باشیم که اعتقاد داریم بسیجی باید این گونه باشد، این خود تبلیغ دین است این یعنی بازوی ولایت بودن و این با گناه نکردن میسر می شود.

وی با اشاره آیات قرآن و با بیان اینکه بسیجی را از حسن انجام وظیفه اش بشناسیم افزود: اگر به وظیفه مان به درستی عمل کرده و مسئولیتی را که بر عهده داریم را به درستی انجام دهیم، بازوان ولایت و پیروان خط مولا علی خواهیم بود.

وی با اینکه معلم نمونه عملی تعلیم و تربیت است افزود: بسیجی نمونه فرهنگی کسی است که نمونه واقعی در اخلاق، تعلیم ،تربیت و تدریس باشد.

یزدانی با اشاره به این که دانش آموزان درسی را دوست دارند که معلم آن درس را دوست دارند بیان داشت: یک معلم نمونه، کسی است که دانش آموز را به درس علاقمند کند.

وی خاطر نشان کرد: میزان اعتبار شما در کلاس به میزان اعتمادی است که دانش آموز از لحاظ علمی، رفتاری و اخلاقی به شما دارد پس تلاش نمایید تا دانش آموز در کلاس شما به سمت خدا برود.

این فعال حوزه علوم قرآنی خطاب به فرهنگیان بسیجی شیراز گفت: امروز وظیفه شما معلم بسیجی است که بتوانید دانش آموزان را به خطراتی که در معرض آن هستند هشدار داده و نسبت به آن ایمن سازید.

یزدانی با بیان اینکه یک معلم باید در کنار آموزش و روشنایی فکر، روشنایی بخش دل و گرما بخش جان دانش آموز باشد اظهار داشت: معلم باید روشنایی بخش و روشنایی دهنده هم باشد تا دانش آموز راه را پیدا کند و اخلاق، منش و بینش را در کنار درس یاد بگیرد. اگر به این عمل کرده و به آن جامه عمل پوشاندیم آن گاه به رسالت خود عمل کرده ایم.

وی با تاکید براینکه تلاش نمایید لحظه لحظه کلاس درس شما بهترین ذخیره دنیا و آخرت شما باشد افزود: اگر انسان بتواند با نگاه الهی و با حیات طیب به این کار نگاه کند، می تواند در یک ساعت کار در یک کلاس درس 40 نفره، 40 ساعت عمل صالح داشته باشد. بنابراین بهترین فرصت ها و بهترین فرصت دوران عمرتان ساعتی است که در کلاس درس هستید و هیچ عمل صالحی برتر از این در نامه عمل شما نخواهد بود.

وی در پایان متذکر شد: رسالتی بزرگ، عظیم و مسئولیتی بسیار والا برعهده همه ماست و انجام این عمل و مسئولیت با کسب معنویت به همراه افزایش اطلاعات امکان پذیر است و بدون تغذیه معنوی نمی توانید از عهده آن برآیید.

نام:
ایمیل:
* نظر: