آخرین اخبار
کد خبر: ۵۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
پیام مشترک سرلشکر جعفری و حجت الاسلام سعیدی به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی:
شهید مطهری با ارائه مستدل و محکم آموزه‌های دینی، قاطعانه در برابر تهاجم فکری و فرهنگی مخالفان و معاندان که از آبشخورهای مختلف الحاد، انحراف و التقاط تغذیه می‌کردند ایستاد و نسل جوان دوران خویش را از گزند آسیب‌های فکری مصون ساخت.
به گزارش تنویر به نقل از سپاه نیوز، به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه و حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پیام مشترکی صادر کردند.

متن کامل پیام به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

استاد مطهری (ره) به حق یکی از بزرگ‌ترین معماران بنای فکری نظام اسلامی به حساب می‌آید.
«فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی

بار دیگر ۱۲ اردیبهشت فرارسید تا ضمن تجلیل از منادیان تعلیم و تربیت در سپاه، یاد و خاطره علّامه متفکر و فیلسوف معاصر استاد شهید مرتضی مطهری را دوباره در ذهن و دل خویش و در محفل دوستان و فرهیختگان زنده نماییم.

شهید مطهری با مجاهدت‌های علمی و معنوی فراوان، از خود شخصیتی ساخت که جامع فضائل انسانی و الهی بود. از جمله ویژگی‌های برجسته و کم‌نظیر او که می‌تواند برای اساتید و مربیان و حتی فرماندهان، مدیران و کارشناسان، درسی ارزشمند باشد، زمان‌شناسی و نیازشناسی است.
 
درک دقیق و درست او از اقتضائات فکری زمان خویش و مهندسی معارف ناب و زلال اسلامی متناسب با آن جهت هدایت نسل جوان، مهم‌ترین عامل موفقیت و تأثیرگذاری او بر اندیشه و رفتار مخاطبانش بود.
 
او با ارائه مستدل و محکم آموزه‌های دینی، قاطعانه در برابر تهاجم فکری و فرهنگی مخالفان و معاندان که از آبشخورهای مختلف الحاد، انحراف و التقاط تغذیه می‌کردند ایستاد و نسل جوان دوران خویش را از گزند آسیب‌های فکری مصون ساخت و این‌چنین توانست سهمی وافر در تربیت و ساخت معنوی و انقلابی نیروهای انقلاب را به خود اختصاص دهد.

آری؛ درسی که نقش‌آفرینان ساخت معنوی و انقلابی سپاه می‌توانند از آن شهید بزرگوار بگیرند، در درجه اوّل خودسازی و ثبات قدم در این مسیر ارزشمند است تا بتوانند نهاد مقدس و بالنده سپاه را به‌سوی تعالی معنوی هدایت نمایند.
 
در این راستا ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و تجلیل و تقدیر از همه دست‌اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت، اعم از فرماندهان، مسئولین و اساتید و مربیان توجه بیشتر به نکات زیر در برنامه‌ریزی‌های آموزشی، تربیتی و معنوی مورد تأکید می‌باشد:

۱- وحدت و همدلی در همه مراحل برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها و دوره‌های تربیتی و معنوی فی‌مابین فرماندهان محترم و مسئولین محترم نمایندگی حفظ و تقویت گردد.

۲- شورای تربیت و تعالی رده‌ها فعال‌تر از گذشته برگزار و تصمیمات و اقدامات مناسب جهت اجرایی نمودن برنامه‌های ابلاغی به‌ویژه نسبت به دوره‌های تربیت و تعالی خانوادگی اتخاذ گردد.

۳- برنامه‌های آمادگی معنوی و آموزش‌های قرآنی بالأخص دوره‌های پاسدار معلّم قرآن تقویت گردد.

۴- با توجه به نقش تأثیرگذاری اساتید و مربیان در مباحث تربیتی و معنوی، استفاده از اساتید صاحب‌نفس و معنوی موردتوجه و عنایت مسئولان قرار گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: