آخرین اخبار
کد خبر: ۵۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
شهید مطهری با مجاهدت های علمی و معنوی و مخلصانه فراوان ، از خود شخصیتی ساخت که جامع فضائل انسانی و الهی بود از جمله ویژگی های کم نظیر او که می تواند برای اساتید و مربیان و حتی فرماندهان ، مدیران و کارشناسان ، درسی ارزشمند باشد زمان شناسی و نیاز شناسی است.
به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه ناحیه فراشبند، ناحیه فراشبند به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی بیانیه ای منتشر نمود. حجة الاسلام تولایی در گفت و گویی اظهار داشت: در درجه اول خود سازی و ثبات قدم در این مسیر ارزشمند است تا بتوانند نماد مقدس سپاه و بسیج را به سوی بالندگی و تعالی معنوی هدایت نمایند.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مواعظ و نصایح شهید مطهری که از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت نشاَت می گرفت ، برای عارف و عامی سودمند و فرح زا است (امام خمینی (ره))

فرماندهی کل قوا امام خامنه ای نیز در این زمینه می فرمایند: هنوز جامعه ما و نسل جوان و جامعه فرهنگی و علمی ما به دانستن همان مطالبی که آن بزرگوار از زبان و قلمش فیضان می کرد و در اختیار امت اسلام گذاشت محتاجند.

12 اردیبهشت و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج ، فرا رسید، تاضمن تجلیل از منادیان تعلیم و تربیت در سپاه ، یاد و خاطره علامه و فیلسوف معاصر استاد شهید مرتضی مطهری را دوباره در ذهن و دل خویش و در محفل دوستان و فرهیختگان زنده نماییم .

شهید مطهری با مجاهدت های علمی و معنوی و مخلصانه فراوان ، از خود شخصیتی ساخت که جامع فضائل انسانی و الهی بود از جمله ویژگی های کم نظیر او که می تواند برای اساتید و مربیان و حتی فرماندهان ، مدیران و کارشناسان ، درسی ارزشمند باشد زمان شناسی و نیاز شناسی است .

مثلا بعضی شبهات که مطرح می شد مثل اینکه آیا بشر نیاز به دین دارد یا ندارد ؟ شهید مطهری ثابت کرد که بشر نیاز به دین دارد یا اینکه رابطه دین و علم چه رابطه ای است آیا تضاد دارد یا پیوستگی دارند ، که ایشان ثابت کرده که این دو با هم پیوستگی دارند . یا در مورد اخلاص داشتن در تمامی کارها می فرمایند : کار برای خود کردن ، نفس پرستی است ، کار را برای خلق کردن بت پرستی است ، کار برای خود و کار برای خلق کردن دوگانه پرستی است ، اما کار خود و خلق را برای خدا کردن ، توحید و خداپرستی است . شهید مطهری با درک دقیق و درست از اقتضائات فکری زمان خویش ، مهمتریت عامل موفقیت و تاثیرگذاری را بر اندیشه و رفتار مخاطبانش داشت ،

آری درسی که نقش آفرینان ساخت معنوی و انقلابی سپاه می توانند از این شهید بزرگوار بگیرند، در درجه اول خود سازی و ثبات قدم در این مسیر ارزشمند است تا بتوانند نماد مقدس سپاه و بسیج را به سوی بالندگی و تعالی معنوی هدایت نمایند در این راستا ضمن تجلیل از همه دست اندرکاران عرضه تعلیم و تربیت توجه بیشتر به نکات زیر را در برنامه های آموزشی ، تربیتی و معنوی مورد تاکید می باشد:

1- وحدت و همدلی و همزبانی، با توجه به نامگذاری این سال، در همه مراحل برنامه ریزی و اجرای برنامه ها ، بین فرماندهان محترم و مربیان محترم ، حفظ و تقویت گردد .

2- برنامه های آمادگی معنوی و آموزش های قرآنی در سپاه و بسیج تقویت شود

3- با توجه به نقش تاثیرگذاری اساتید و مربیان در مباحث تربیتی و معنوی ، استفاده ازب اساتید صاحب نفس و معنوی مورد توجه و عنایت مسئولان قرار گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: