پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۰۴:۲۰
کد خبر: ۵۵۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲
مسئول سازمان بسیج اصناف کشور
از اصناف و بازاریان انتظار می رود در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به تولیدات کشورمان، ثبت سفارش های خارجی خود را با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی انجام دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف استان فارس،محمد ابراهیم کریمی مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب که در دیدار با فرهنگیان به موضوع استفاده از کالاهای داخلی اشاره کردند، گفت: دشمنان این مردم هشت سال جنگ نابرابر را به کشورمان زمانی که انقلاب تازه به پیروزی رسیده بود و هنوز سازمان و رزم سامان یافته ای نداشت، تحمیل کردند تا بدینوسیله خواسته هایشان با حربه جنگ به ما تحمیل کنند اما نتیجه چیزی جز انتظار آنها بود به نحوی که در نهایت ملت ما توانست بر ابرقدرت های شرق و غرب که حامی صدام بودند، به پیروزی نایل آیند.

وی با اشاره به اینکه این پیروزی هم در شرایط کاملا تحریمی بوجود آمد، ادامه داد: آن زمان در حالی در دفاع مقدس حضور یافتیم که تجربه ساخت سلاح های سبک را هم نداشتیم ولی اکنون انواع سلاح های سبک و سنگین را در داخل با اتکا به توان متخصصان کشورمان می سازیم که این هم نتیجه تحریم ها است زیرا زمانی که در تحریم قرار گرفتیم، متوجه شدیم تنها راه برون رفت از وابستگی کشور به خارج، در اتکا به توانمندی های داخلی است.

کریمی افزود: به همین دلیل بود که رهبر معظم انقلاب بارها در فرمایشات خود تأکید کردند که باید مسئولان در حل مشکلات کشور چشم به خارج از مرزها نداشته باشند و نگاه شان معطوف به توانمندی های داخل باشد لذا موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند تا بلکه مردم و مسئولان با اجرای آن کشور را پیش ببرند.

وی با تأکید براینکه تفکر عاشورایی با تفکر آمریکایی همخوانی ندارد، بیان داشت: از اصناف و بازاریان نیز انتظار می رود در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب، ثبت سفارش های خارجی خود را با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی انجام دهند زیرا چنانچه به این موضوع توجه شود کالاهای داخلی کیفیتی به مراتب بهتر از اجناس مشابه خارجی خواهند داشت.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور یاد آور شد: تعیین شعارهای هر سال از سوی رهبر معظم انقلاب، برای موضوع سخنرانی نیست بلکه تعیین این شعارها جهت تبدیل به شعور عملی است؛ موضوعی که متأسفانه نسبت به آن کم توجهی می شود.

وی اظهار داشت: بنابر این وقتی مقام معظم رهبری بر استفاده از کالاهای داخلی تأکید می کنند دستگاه های دولتی نباید کالای مشابه داخلی را خرید کنند و برای دور زدن منع خرید کالاهای خارجی، برگ خرید کالای ایرانی تحویل دهند.   

کریمی بیان داشت: نگاه دشمنان به مقوله تحریم این است که باعث زانو زدن ملت و مسئولان ایرانی مقابل آنها می شود و متأسفانه برخی ها نسبت به تحریم ها نگاهی مشابه با نگاه دشمنان دارند یعنی چنانچه تحریم ها برداشته شود، کشور به نهایت آبادی می رسد اما واقعیت این است که اگر تصور شود تمام مشکلات ناشی از تحریم ها است، اشتباهی محض مرتکب شده ایم.


انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: