آخرین اخبار
کد خبر: ۵۷۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
رئیس سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر اینکه دولت باید به رویکرد کاملا داخلی و مردمی برگردد، گفت: تاکنون همکاری قابل ملاحظه‎ای از سوی دولت با بسیج سازندگی صورت نگرفته است.
به گزارش تنویر، ابراهیم عزیزی در گفت‎وگو با فارس اظهار کرد: بسیج به عنوان تجلی اراده مردمی بیشتر سزاوار است مورد حمایت دولت قرار بگیرد، ما در عرصه اقتصاد مقاومتی تلاش بیشتری از دولت انتظار داریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با تاکید بر اینکه دولت باید به رویکرد کاملا داخلی و مردمی برگردد، گفت: تاکنون همکاری قابل ملاحظه‎ای از سوی دولت با بسیج سازندگی صورت نگرفته است.

برنامه‎های بسیج سازندگی متنوع و بی‎شمار است

وی در خصوص اینکه چه تعداد اشتغال با اجرای طرح‎های اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: 100 هزار شغل در سال 1393 با اجرای طرح‎های اقتصاد مقاومتی ایجاد شد.

عزیزی با بیان اینکه فعالیت 46 هزار واحد اقتصاد مقاومتی نزدیک به 90 هزار شغل ایجاد می‎کند، افزود: فعالیت 6 هزار واحد صنایع تبدیلی منجر به اشتغال مستقیم 10 هزار نفر شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‎های بسیج سازندگی متنوع و بی‎شمار است، ابراز داشت: بسیج سازندگی قادر است با بهره‎گیری از ظرفیت بسیج، اراده مردمی را بیش از پیش در اقتصاد مقاومتی وارد کند.

اقتصاد مقاومتی باید و از حوزه گفتمانی و شعاری خارج شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: آنچه به دنبال آن هستیم این است که اقتصاد مقاومتی با حضور مردم عملیاتی شود و از حوزه گفتمانی و شعاری خارج شود، صنایع تبدیلی به واحدهای تولیدی کمک کنند و محصولات مردم را در بازاریابی پشتیبانی کنیم.

عزیزی با اشاره به اینکه 13 حوزه در عرصه امنیت غذایی پیش‎بینی شده است، خاطرنشان کرد: طرح‎های اقتصاد مقاومتی در 12 عرصه صنایع غذایی دیده شده است که تمامی طرح‎ها مبتنی بر نیازهای مردمی است.

وی گفت: تولید و پرورش مرغ بومی، پرورش آبزیان، تولید کودهای ارگانیک، کود ورمی‎کمپوست، پرورش قارچ، صنایع بسته بندی، اسانس‎گیری عرقیات، ترشیجات و ... از جمله فعالیت‎های مهم بسیج سازندگی در عرصه امنیت غذایی است.

تسهیلات ارزان‎قیمت در حوزه امنیت غذایی و صنایع تبدیلی داریم

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه تسهیلات ارزان‎قیمت خوبی در حوزه امنیت غذایی و صنایع تبدیلی دیده شده است، گفت: هر بسیجی می‎تواند از تسهیلات اقتصاد مقاومتی استفاده کند و در این زمینه هیچ گونه محدودیتی نداریم.

عزیزی با اشاره به اینکه تامین نیازهای داخلی از اهداف بسیج سازندگی است، ابراز کرد: تولیدات را به سمتی هدایت می‎کنیم که نیازهای مردم را تامین کند، بازارهای صادراتی را به هدف‎محوری معطوف کردیم.

وی تاکید کرد: هر استانی می‎تواند نیازهای خود را تامین کند اگر ما حرکت خوب اقتصاد مقاومتی را به همین شکل پیش ببریم جلوی واردات گرفته می‎شود.

تلاش‎ها باید مبتنی بر حرکت علمی باشد

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه باید حضور میدانی مردم را در اقتصاد مقاومتی باور کنیم و موانع را برداریم، گفت: باید باور اقتصادی در جامعه ایجاد شود.

عزیزی بیان داشت: سال به سال فرصت خوبی از سوی بسیج سازندگی برای بالندگی اقتصادی دیده شده است، اقتصاد مقاومتی باید از شعارزدگی خارج شود بقیه موضوعات نیز در پرتو این مهم محقق می‎شود، تلاش‎ها نیز باید مبتنی بر حرکت علمی باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: