آخرین اخبار
کد خبر: ۵۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
بیانیه بسيج مساجد و محلات سپاه فجر در خصوص توافق هسته ای:
معاونت بسيج مساجد و محلات سپاه فجر بيانيه اي را در راستاي توافق هسته اي صادر نمود در این بیانیه آمده است: ما ملت ايران با تأسي به رهبر معظم و با تأكيد بر مواضع صريح مقامات عالي كشور با انتشار گزاره برگ ملي شرط هرگونه توافق هسته اي را رعايت شش اصول مي دانيم.
به گزارش تنویر، معاونت بسيج مساجد و محلات سپاه فجر بيانيه اي را در راستاي توافق هسته اي صادر نمود در این بیانیه آمده است: آمريكا عهد شكن و كاملاً غير قابل اعتماد است. لذا تنها راه مطمئن جهت رسيدن به حق ملت و مسئولين نظام جمهوري اسلامي ايران، تبادل امتيازات بين طرفين همزمان بوده و به آينده و شروط موكول نشود.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحيم

"انرژي هسته اي حق مسلم ماست" اين شعاري است ملي كه همه مردم آزادي خواه، ولايت مدار و مسئولين دلسوز به نظام و انقلاب سر مي دهند. ما به دنبال دستيابي به سلاح هسته اي و كشتار جمعي نيستيم.
 
چون اين مطلب را رهبري معظم انقلاب و فرماندهي كل قوا روحي فدا ، هم از نظر انساني و هم از نظر شرعي بيان فرمودند. انرژي هسته اي يك فناوري به روز و از ضروريات و نيازمنديهاي هر كشور جهت توسعه و پيشرفت در عرصه هاي اقتصادي، پزشكي، كشاورزي و ... مي باشد. كشور پهناور جمهوري اسلامي ايران نيز در اين راستا مستثني نيست و بايد تلاش شود تا اين مهم محقق شود زيرا در صورت عدم تحقق، جزء كشورهاي عقب مانده از علم و... بحساب خواهد آمد. دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامي ايران هر روز به بهانه هاي مختلف سعي دارند تا ما را از اين فناوري محروم نمايند. با نشستهاي متعدد در قالب 1+5 تاكنون همكاري و همراهي از طرف نمايندگان ملت و نظام در اين نشست ها انجام شده و از همه مهمتر درايت و راهنمايي رهبر معظم انقلاب را نبايد نايده گرفت.

رهبر معظم انقلاب با بيان موضع مقتدرانه و نرمش قهرمانانه براي اتمام حجت به كينه توزان و دشمنان نظام بمنظور بي اثر كردن بهانه هاي آنها را متذكر شدند . اما به مذاكرات و نشستهاي متعدد، شاهد بهانه هاي دشمن و عدم پايبندي به تعهدات در توافقات را بيان نموده و زياده خواهي ها و انتظارات خارج از عرف و مجامع بين المللي را دارند .زيرا آنها به معاهدات تنظيمي در توافقات را تمكين نكرده ، خواسته هاي بي مورد را بيان مي كنند. همانگونه بارها رهبر انقلاب اسلامي ، رئيس جمهور محترم و وزير امور خارجه رسماً‌ اعلام نمودند، آمريكا عهد شكن و كاملاً غير قابل اعتماد است. لذا تنها راه مطمئن جهت رسيدن به حق ملت و مسئولين نظام جمهوري اسلامي ايران، تبادل امتيازات بين طرفين همزمان بوده و به آينده و شروط موكول نشود و طبق فرمايش رياست محترم جمهور تمام تحريم ها بايد همزمان با توافقات لغو و برداشته شود. در همين راستا و براي اطمينان بيشتر نتايج مذاكرات، ما وظيفه خود مي دانيم همانظور كه تاكنون با وحدت بر همه توطئه هاي آمريكا غلبه كرده ايم، امروز هم با وحدت و يكپارچگي و با هم دلي و هم زباني، گزاره برگ ملي (فك شيت)خود را در مقابل گزاره برگ جعلي آمريكا منتشر نموده تا هم مردم جهانبه واقعيت پي برده و متوجه شوند كه اگر احتمالاً مذاكرات به نتيجه نرسيد ، مقصر آمريكاست.

گزاره برگ ملت ايران اسلامي در مذاكرات هسته اي

 ما ملت ايران با تأسي به رهبر معظم و با تأكيد بر مواضع صريح مقامات عالي كشور با انتشار اين گزاره برگ ملي شرط هرگونه توافق هسته اي را رعايت اصول ذيل مي دانيم.

اصل يك : تمامي تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران بايد يكجا و هم زمان با امضاء توافق نامه كاملاً لغو (نه تعليق ) شود و به هيچ شرطي موكول نشود.

اصل دو : دستاوردهاي هسته اي و ميزان غني سازي در حد نيازهاي واقعي كشور بايد حفظ و تقويت شود.

اصل سه : هيچ محدوديتي براي استمرار تحقيقات و پيشرفت هاي علمي و فني در امور هسته اي وجود نداشته باشد.

اصل چهار : نظارت و بازرسي ها در حد متعارف بين المللي باشد و هيچ نظارتي فرارتر از مقررات و عرف بين المللي پذيرفته نشود.

اصل پنج : هيچگونه نظارت بر مراكز نظامي و امنيتي و اعمال محدوديتي براي نيروهاي مسلح پذيرفته نيست.

اصل شش : تعهدات مندرج در توافق هسته اي بايد دو جانبه و همزمان بازگشت پذير باشد و در صورت نقض عهد دشمن ، ما هم مي توان به شرايط قبل از توافق برگرديم.

ما بسيجيان پايگاه هاي مقاومت محلات سراسر استان اعلام مي داريم، منافع و عزت كشور و شش اصل فوق بايد در توافقنامه هسته اي رعايت و گرنه مصداق توافق بد است. كه از عدم توافق بدتر و يك قرارداد تحميلي ، استعماري و غير قانوني و نامشروع و خارج از عرف بين المللي است و هيچ كس از طرف ملت ايران اجازه امضاي قراردادي بدون رعايت اصول شش گانه فوق را ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: