آخرین اخبار
کد خبر: ۵۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
مدیرعامل صاایران:
سردار باقری گفت: ‌هیچ نقطه کور پدافندی در کشور وجود ندارد و تمامی پروازها حتی در نقاط دوردست و با سقف پروازی بالا تحت نظر شبکه قوی پدافندی کشور قرار دارند.

به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرتیپ پاسدار حسین باقری مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران با برشمردن مهم‌ترین مأموریت و رسالت سازمان صنایع‌ الکترونیک ایران اظهار داشت: مأموریت صاایران تأمین محصولات ارتباطی، فناوری اطلاعات، الکترونیکی، جنگ الکترونیک، جمع‌آوری اطلاعات، رایانه، الکترواپتیک و فضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه صنایع الکترونیک مهمترین اصل تحول در نیروهای مسلح است، افزود: ‌سلسله اعصاب نیروهای مسلح ارتباطات و مخابرات است بنابراین شرکت صنایع الکترونیک ایران و شرکت‌های زیر مجموعه آن، از اساسی‌ترین ارکان در نیروهای مسلح است‌.

مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های صاایران را کمک به جمع‌آوری اطلاعات از دشمن بیان کرد و ادامه داد: در این زمینه صاایران تجهیزات راداری، اپتیکی، الکترو‌اپتیکی، انواع دوربین‌ها و ... را در اختیار نیروهای مسلح قرار می‌دهد.

سردارباقری با بیان اینکه ‌صاایران در زمینه ماهواره به موفقیت‌های زیادی ‌دست یافته است، ‌تصریح کرد: در بهمن ماه سال 1393 ماهواره فجر ‌جمهوری اسلامی ایران با موفقیت به فضا پرتاب شد که این ماهواره نتیجه تلاش دانشمندان ایرانی و کارکنان پرتلاش صاایران بود.

وی با بیان اینکه صاایران به نیروهای مسلح در بخش‌های ‌زمینی و ارتباطی اعم از ارتباط بین نیروهای پیاده، قرارگاه‌ها، زرهی، هوانیروز، شبکه‌های زیر‌ساختی، فیبرنوری، انواع بیسیم‌ها و باسیم‌ها، فناوری اطلاعات، ویدئو همایش‌ها و .... خدمات ارائه می‌دهد، گفت: حضور در دریا بدون استفاده از امکانات مخابراتی و ارتباطی امن امکان‌پذیر نیست، در دریا سامانه‌های ناوبری، سوناری، راداری و ... لازم است که این سامانه‌ها را نیز صاایران و شرکت‌های زیر مجموعه آن تولید می‌کنند و در اختیار نیروهای مسلح دریایی قرار می‌دهند.

مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک ایران با بیان اینکه در حوزه هوایی کار سخت‌تر و پیچیده‌تر است، تاکید کرد: امروز به حمدالله شرکت صنایع الکترونیک ایران ‌در بخش ناوبری هوایی به موفقیت‌های بسیاری دست یافته ‌و در زمینه بیسیم‌های هوایی نیز فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و روز به روز در حال پیشرفت در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه سازمان صنایع الکترونیک ایران در زمینه تأمین و نصب تجهیزات جمع‌آوری اطلاعات و دوربین بر روی هواپیماهای باسرنشین و بدون سرنشین نیز پیشرفت‌های چشمگیری داشته ‌است، ادامه داد: در حوزه پدافند هوایی در بخش تأمین رادار در انواع مختلف مورد نیاز و شبکه جمع‌آوری الکترونیکی اطلاعات موفقیت‌های بسیار زیادی به دست آورده‌ایم.

مدیرعامل سازمان صنایع الکترونیک ایران با اشاره به اهمیت ‌پدافند هوایی و تاکیدات فرمانده معظم کل قوا در این حوزه گفت: صاایران در تبعیت از فرمایش رهبری عمده توان خود را در تأمین تجهیزات پدافندی قرار داده‌ که البته در این راه همراهی بسیار خوب متخصصین و کارکنان غیور قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) را داشته‌ایم.

سردارباقری نتیجه این فعالیت و همراهی را ایجاد یک شبکه ارتباطی بسیار قوی و بومی در زمینه پدافند اعلام کرد و گفت: ‌هیچ نقطه کور پدافندی در کشور وجود ندارد و تمامی پروازها حتی در نقاط دوردست و با سقف پروازی بالا تحت نظر شبکه قوی پدافندی کشور بوده ‌و از این منظر ایران اسلامی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: