سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۰۴:۱۴
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۵۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
آیت‌الله ایمانی گفت: عوامل مختلف باعث شکل‌گیری یک پدیده می‌شود که پیوند جامعه و روحانیت در مملکت ایران به شکل صحیحی هدایت و رهبری می‌شود.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی در مراسم بزرگداشت پژوهشگر فقیه «جمشید صداقت کیش» و رونمایی از کتاب «مبارزات مردم فارس علیه پلیس جنوب» در سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی فارس گفت: عوامل مختلف باعث شکل‌گیری یک پدیده می‌شود که پیوند جامعه و روحانیت در مملکت ایران به شکل صحیحی هدایت و رهبری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کتاب پلیس جنوب یک روحانی به نام محمد طاهر به شکل علنی فضای عمومی را علیه پلیس جنوب آماده کرد، افزود: عوامل تاریخ اگر درست تنظیم و تثبیت نشود و به اطلاع عموم نرسد، مورد تطاول و تجاوز قرار خواهد گرفت و حقایق مسلم تاریخی با انگیزه‌های مختلف وارونه نشان داده می‌شود و فضای جامعه برای نسل‌های آینده به شکل دلخواه و مخدوش نشان داده می‌شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: امروزه با توجه به رشد ارتباطات شاهد فضای دگرگون‌سازی تاریخ هستیم و نباید بگذاریم که یک گمانه به یک حقیقت غیرقابل انکار تاریخ معرفی شود، در این شرایط سیاسی و اجتماعی ثبت تاریخ گذشته دینی به عهده نخبگان جامعه بر اساس اسناد است.

وی رسالت هنرمندان و بخش خصوصی را نشان دادن واقعیت‌های تاریخ در قالب سریال، انیمیشن و فیلم دانست و ادامه داد: تاریخ را باید با زبان قابل فهم به تصویر کشید که کسانی که دنبال بازی با افکار جامعه هستند نتوانند ایده‌های خود را تعقیب کنند و از رسانه‌های مختلف روز پیام این آثار به گوش مخاطبان برسد.

محققین و اساتید باید با فضاسازی و بهره‌برداری از امکانات موجود تاریخ جامع فارس بعد از انقلاب تا الان را به‌صورت گام‌به‌گام نشر بدهند

سیدمحمد احمدی، استاندار فارس نیز با بیان نقش برجسته مردم فارس در دفاع مقدس گفت: نقش‌آفرینی مناطق باید بازخوانی شود تا مناطق مورد عنایت قرار گیرد، دانشجویان و محققین باید با تحقیقات میدانی آثار تاریخی و جغرافیایی را در اختیار مخاطبان قرار دهند.

وی با توجه به گستردگی وسایل جمعی و تبدیل دنیا به خانه شیشه‌ای افزود: محققین و اساتید باید با فضاسازی و بهره‌برداری از امکانات موجود تاریخ جامع فارس بعد از انقلاب تا الان را به‌صورت گام‌به‌گام نشر بدهند.

مصطفی ندیم، استاد دانشگاه نیز با ذکر مختصر تاریخ ایران از زمان قاجار تا پیروزی انقلاب اسلامی، مهم‌ترین کار پلیس جنوب را تأمین امنیت و مبارزه با بی‌نظمی دانست و گفت: کتاب در چهار بخش و 26 پاره تدوین‌شده که در بخش اول اوضاع ایران، بخش دوم اوضاع استان فارس، بخش سوم سازمان و تشکیلات پلیس جنوب و بخش چهارم خونریزی انگلیسی‌ها در جنوب که یک‌سوم کتاب مربوط به این بخش است و سه بخش نخست مقدمه‌ای برای بخش چهارم است.

وی مهم‌ترین ویژگی کتاب را استفاده از تمامی منابع موجود و روش تحقیق بر اساس مطالعات اسنادی، میدانی و کتابخانه‌ای دانست و ادامه داد: بحث رشته‌های میان‌رشته‌ای در غرب مطرح و ده‌ها رشته جدید تشکیل شده است که مکتب آنان در تاریخ با رشته‌های دیگر ارتباط برقرار کرد و باعث مطرح‌شدن موضوعات جدید تاریخی شد.

حجت‌الاسلام خزایی، رئیس موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی با بیان این نکته که طی سال گذشته سه جایزه کتاب سال را دریافت کرده‌ایم، گفت: مستندنگاری تاریخ باعث پرفروش شدن کتاب‌ها شده و تشکیل مجموعه‌ای با عنوان مهتاب در مرکز اسناد از سال 89 با موضوع فارس در جنگ جهانی اول در شهر شیراز تحقیقات را ارائه کردند.

وی گفت: این کتاب نتیجه 40 سال زحمت صداقت کیش که با نگاه نقادانه و موشکافانه اسناد را گردآوری و بررسی کرده که یک کار هنرمندانه انجام داده است.

حجت‌الاسلام خزایی با بیان این نکته که اسناد و عکس‌های کتاب سندیت ملی دارد و ارزش مستقل داردT افزود: ما می‌توانیم با استناد به این کتاب واقعیت‌های تاریخ را روایت مسلط بدانیم.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: