آخرین اخبار
کد خبر: ۵۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
آزاده و جانباز عملیات کربلای 4:
عبداللهی نوشت: با چشم خودم دیدم غواصانی که شب قبل به شهادت رسیده بودند توسط بعثیان بر بلندای سیم خاردارها آویزان شده بودند.

به گزارش تنویر، عبداللهی آزاده و جانباز عملیات کربلای 4، در یادداشتی که برای پایگاه اطلاع رسانی تنویر ارسال نموده، آورده است:


و آن 175 غواص... عملیات والفجر 8 اوج شاهکار غواصانی بود که با استعانت از حضرت حق و با مدد بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) موفق به عبور از اروند خروشان شدند. صدام تا آن روز حتی برای نگاه تیز بینانه رزمندگان اسلام به سطح این رود پر تلاطم هم پرونده ای نگشوده بود چه برسد به عبور از اروند، و خاطرش از این مانع طبیعیِ بسیار کار آمد جمعِ جمع بود که ناگهان طنین تکبیر فرزندان روح ا... در شهر حیاتی فاو از آن خواب رویایی بیدارش نمود و متوجه شد که اگر دیر بجنبد جنود امام (ره) زهرا زهرا گویان یا سرنوشت جنگ را در عرصه میدانی جنگ به نفع خودشان رقم خواهند زد و یا همان گونه که جنگ را به ایران تحمیل کرده بود حالا باید منتظر تحمیل صلح از جانب ایران باشد آن هم صلحی که صدام را به ذلت همیشگی خواهد کشاند. لذا عبور برق آسای غواصان مخلص که وجودشان خدا بود و بس، از سطح اروند پر تلاطم کار را برای صدام سخت کرد و از آن پس چون مار زخمی در صدد انتقام از این شیرمردان دریادل بود تا اینکه هنوز بیش از 11 ماه از آن عملیات غرور آفرین نگذشته بود که عملیات کربلای4 آغاز شد.

تقدیر جور دیگری رقم خورد و به ظاهر موفقیتی حاصل نشد هرچند اگر منصفانه قضاوت کنیم و فارق از مسائل فنی و تاکتیک های نظامی بخواهیم حرف بزنیم زحمات مردان کربلای4 راه را برای عملیات پیروزمندانه کربلای 5 هموار کرد که در پایان این مبحث به آن اشاره خواهیم کرد. بالاخره آن ناجوانمرد خبیث تکریت به آمال شیطانی خود دست یافت و در اقدامی که نام آن را حصاد الاکبر (دروی بزرگ) نهاد شروع به قتل عام نیروهایی که در جزایر ام الرصاص و ابوفلوس، بلجانیه، سهیل، بوارین و ... در محاصره گرفتار شده بودند،کرد و برای عقده گشایی از بازماندگان عملیات والفجر8 به ویژه غواصان، حسابی ویژه گشود.

بنده حقیر که خود در زمره اسرای عملیات کربلای 4 به علت مجروحیت شدید و شرایط جزر اروند، گرفتار حلقه فشرده حزب بعث در آمدم و اسیر شدم صبح بعد از عملیات با چشم خودم دیدم  غواصانی که شب قبل به شهادت رسیده بودند توسط بعثیان بر بلندای سیم خاردارها آویزان شده بودند و خار سیم ها در حنجره های علی اصغری فرزندان عاشورا فرورفته بود و پیکرهایی که ارباًاربا شده بودند رو به خرمشهر و مواضع نیروهای ایرانی برای تضعیف روحیه بازمانده های عملیات کربلای4 به دار آویخته بود که از آن سوی اروند دیده می شد.

در تخلیه اسرا در هر موقفی برخی از اسرا به ویژه غواصان را جدا می کردند و شاید همان ها، آن 175 غواص دست بسته ای بودند که مورد غضب صدامیان قرار گرفتند و دیری نپایید که آه آن غواصان به خاک نهان شده یقه صدام سرمست از آن دروی بزرگ را در موقف شلمچه گرفت. صدامی که به شکرانه حصاد الاکبرش بیش از دوهفته دستور پای کوبی و شادی در خیابان ها و میادین عراق به ویژه بصره و بغداد را داد که ما خود شاهد بزم شادی آن جُهّال اغفال شده از مکر صدام بودیم و آن استقبال بی نظیری که ما را به یاد استقبال از کاروان اسرای عاشورای 61 هجری می انداخت و با درد های دل حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) آشنا می ساخت. البته اعتراف می کنم که هر آنچه آن فرزندان نبی خدا کشیدند ما ذره ای چشیدیم. لذا همین مؤلفه هایی که ذکر کردم صدام و نیروهای حزب بعث را دچار یک غرور مضاعف و کاذب کرد و در اوج شادیشان شاهد غُرّش بازمانده ها و زخم دیده های کربلای 4 فقط بعد از گذشت 15 روز از آن ایام و لیالی خونین گردیدند و بُغض در گلو مانده رزمندگان اسلام چون پُتکی بر سر حرامیان دیار تکریت و میراث داران مکتب یزید فرود آمد.

و امّا امروز...، سرانجام آنانی که دیروز شهادتشان باعث غفلت و خواب زدگی صدام و جنود شیطانیش شد، آمده اند تا ما را از خواب غفلت بیدار نمایند وآن 175 نفر غواص آمده اند و پیام آورده اند تا غافل از مکر دشمنانمان نشویم. آمده اند و پیام آورده اند که می شود با دستان بسته ، مصداق آیه شریفه "فاَستَقِم کَما اُمِرت" بود و با استقامت خود همانگونه که حضرت حق خواسته، دشمن را ذلیل و ورشکسته کنیم.

آری بهترین مردان آخرالزمان آمده اند تا بگویند که دوباره درس دشمن شناسی که امام(ره) به ما آموخت را مرور کنیم تا دچار غفلت زدگی نشویم. و مردان و زنان حق شناس و جوانان با غیرت سرزمین من ، با حضور خود در استقبال از کاروان شهدای غواص چه زیبا پیام را دریافت نمودند و چه با احساس پاک فریاد زدند که شهدا ما هنوز دچار آلزایمر نشده ایم تا رشادتهای شما و خباثت های دشمنانمان را فراموش کنیم و چنانچه متولیان امور این ملت بخواهند در حلقه فریب شیاطین گرفتار آیند آنان را هوشیار خواهیم کرد و تنهایشان نخواهیم گذاشت و استقامت شماها و نیرنگ ها و بد عهدی ها و عنادهای دشمنانمان را به یادشان خواهیم آورد تا مبادا ارزش های این ملت به حراج گذاشته شود.

و سلام بر شما بر روزی که متولد شدید و روزی که مظلومانه از کنارمان رخت بر بستید و روزی که دوباره به جمعمان آمدید تا بیدارمان نمایید. پس هان ای غواصان شهیــــد! دستمان را بگیرید تا غرق نشویم.


نویسنده: آزاده و جانباز 65% عملیات کربلای 4 محمد مهدی عبدالهی - جمعی گردان همیشه پیروز فجر به فرماندهی سردار حماسه آفرین تنگه احُد شهید مرتضی جاوید (اِشـلٌو).

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: