کد خبر: ۵۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
معزی خبر داد:
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس از برپایی مراسم جزء‌خوانی به‌صورت روزانه در ایام ماه رمضان ویژه فرهنگیان خبر داد و گفت: در حاشیه این مراسم، تفسیر جزءهای تلاوت شده نیز بیان می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس حسینعلی معزی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا، در تشریح فعالیت‌های قرآنی این اداره‌کل در ماه مبارک رمضان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در این ایام برپایی محفل انس با قرآن با تلات قاری بین‌المللی مصری، «فاروق احمد احمد ضیف» بود که روز گذشته، 8 تیر در محل این اداره‌کل و با حضور جمعی از فرهنگیان استان برگزار شد.
وی با بیان اینکه به طور کلی ما در طول ایام سال هر روز برنامه تلاوت قرآن را اجرا می‌کنیم، افزود:‌ در ماه مبارک رمضان به‌صورت ویژه هر روز مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم از ساعت 7 تا 7:40 صبح در آموزش و پرورش فارس با حضور فرهنگیان برگزار می‌شود.
معزی ادامه داد: در این مراسم‌ هر روز یک جزء تلاوت می‌شود که بخشی از این آیات بعد از تلاوت، توسط امام جماعت آموزش و پرورش، تفسیر شده و بخش دیگری نیز در میان نماز ظهر و عصر نیز تفسیر خواهد شد.
رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش فارس اظهار کرد‌: با توجه به اهمیت مباحث تفسیر قرآن کریم به‌ویژه در میان قشر نسل‌ساز و آینده‌ساز فرهنگیان، در ایام ماه مبارک رمضان جلسات تفسیر سوره حدید به‌صورت ضمن خدمت برای این قشر برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: برای تدریس در این جلسات از ائمه جمعه شهرستان‌ها استفاده می‌شود ضمن اینکه کسانی که در این دوره شرکت می‌کنند، 30 ساعت گواهی آموزش ضمن خدمت دریافت می‌کنند.
معزی با بیان اینکه این جلسات در شهرستان‌های کوچک در 2 کلاس و در شهرستان‌های بزرگ در 6 کلاس و هر کلاس حداقل 40 نفر شرکت می‌کنند، گفت: کلاس‌های آقایان و بانوان در این جلسات جداست.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود از برگزاری کلاس‌های آمادگی برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند به مسابقات کشوری قرآن‌، عترت و نماز شرکت کنند، خبر داد و گفت: این مسابقات در 9 رشته در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود لذا 18 کلاس در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.
وی با یادآوری اینکه محل برگزاری این کلاس‌ها دارالقرآن ناحیه 2 آموزش و پرورش شیراز است، گفت: این کلاس‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و پس از آن با توجه به نزدیک شدن زمان مسابقات کشوری، به‌صورت شبانه‌روزی برگزار خواهند شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: