آخرین اخبار
کد خبر: ۵۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
فرمانده‌سپاه‌فجر فارس در جمع جانبازان و خانواده های شهدا:
سردار غیب پرور گفت: باید به بچه هایشان (اشاره به فرزندان ایثارگران و رزمندگان آماد و پشتیبانی) بگوییم قدر پدرهایتان را بدانید این ها دوران جوانیشان را به تعبیر امروزی ها جوانی نکردند، جوانی این بچه ها در جنگ بود، البته همه‌اش پیش خدا محفوظ است.
به گزارش تنویر، همزمان با شب های قدر سردار غلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجر فارس با جمعی از جانبازان، خانواده های شهدا و تعدادی از رزمندگان تدارکات، آماد و پشتیبانی 8 سال دفاع مقدس دیدار نمود.



فرمانده سپاه فجر فارس در این دیدار گفت: از اعمال شب قدر این است که یکصد مرتبه می گویم  "اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين"، آن ها که با ادبیات عرب آشنایی دارند می دانند "قَتلَة" ناظر به یک گروه است نه یک شخص؛ می گوییم خدایا لعنت کن آن هایی را که علی را کُشتند، در حالی که قاتل امیرالمومنین یک نفر است، چرا اینجا جمع می بندیم؟ به واسطه این که در قتل استوانه عدالت یک جمعی همراهی کردند، این ها نکاتی است در ادعیه ما که باید به آن ها توجه کنیم، جبهه باطل یک نفر نیست جبهه باطل یک جریان است یک گروهند، کما اینکه شما همین فقره را در دعای ندبه صبح جمعه هم می بینید آنجا باز هم خطاب، خطاب های جمعی است یعنی جبهه حق هم  یک جمعیتی را می طلبد، یعنی موفقیت امام معصوم (ع) موکول است به حمایت جمعیِ مردم، به زبان امروزی تر یعنی نقش جمهور، نقش ملت در نصرت رهبر الهی یا بالعکس، اگر مردم رهبر الهی را نصرت نکنند آن رهبر شکست ظاهری خواهد داشت.



سردار غیب پرورو افزود: ولی فقیه رهبر الهی است کما اینکه امام بزرگوار ما می فرمایند ولایت فقیه استمرار حرکت انبیاست اگر رهبر الهی توسط مردم نصرت نشود این رهبر از امیر المونین (ع) بالاتر نیست، 25 سال در خانه نشانده شد، بعد هم که آمدند حکومت را بدستش سپردند چهار سال حکومت کرد، آخر کار هم شهیدش کردند و گفتند مگر علی نماز می خواند، چقدر جنگ روانی و تبلیغات ضد دین شده بود که می گفتند مگر علی نماز می خواند، اگر رهبر الهی نصرت نشود تعارف ندارد همان ماجرا تکرار می شود، خیلی باید حواسمان را جمع کنیم مخصوصا شماهایی که یادگار دفاع مقدس هستید.

دکتر غیب پرور در ادامه این دیدار با یادآوری فعالیت های رزمندگان تدارکات، آماد و پشتیبانی دفاع مقدس برای تغذیه رزمندگان و آماده سازی تجهیزات گفت: خدا رحمت کند شهدای آماد و پشتیبانی جنگ را، خاطره ای از حاج مرتضی دارم، در عملیات بدر خدا می داند ایشان پای برهنه می دوید و به بچه ها کیسه خواب و پتو می داد، این ها شاید در ذهن امثال من پاک بشوند اما این ها پیش خدا پاک نمی شوند، این ها ماندگار است. باید به بچه هایشان بگوییم قدر پدرهایتان را بدانید این ها دوران جوانیشان را به تعبیر امروزی ها جوانی نکردند، جوانی این بچه ها در جنگ بود، البته همه‌اش پیش خدا محفوظ است؛ موفقیت بچه های آماد جنگ بخش مهمش مرهون همسرانشان است اگر همسران این ها را حمایت نمی کردند، صبر نمی کردند، تحمل نمی کردند، شاید این ها یک هفته هم نمی توانستند در جنگ دوام بیاورند.

فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه صحبت هایش با اشاره به فرا رسیدن شب های قدر گفت: امشب خیلی شب عظیمی است، خیلی شب های بزرگی است، مخصوصا شب بیست و سوم را قدر بدانید و برای خومان و بچه هایمان دعا بکنید، در این شب های عزیز از خدا بخواهید دینمان را حفظ کند؛ خیلی مهم است بعضی ها یک عمر دین‌دار دار زندگی می کنند اما بی‌دین از دنیا می روند؛ کسانی که از برکات لیالی قدر بی بهره هستند بعضی لقب شقی به این ها داده اند؛ علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان "شقی" را تعریف می کند، شقی آن کسی است که به زور خودش را از رحمت خدا خارج می کند مثل بچه ای که به زور دستش را از دست والدینش بیرون می کشد، از خدا بخواهید اهل سعادت باشید.

سردا ر غیب پرور در بخش دیگری از صحبت هایش با تشریح وضعیت منطقه و جهان گفت: برای رهبر انقلاب دعا کنید امروز بار جهان اسلام روی دوش این بزرگوار است، در اخبار شنیدید داعش اخیرا به کشوری وارد شده و 70 نفر را کشته است، چرا در مملکت ما نمی تواند، چون ما زیر سایه رهبر الهی هستیم.



در پایان این مراسم فرمانده سپاه فجر فارس از تعدادی از جانبازان، رزمندگان و خانواده های شهدای 8 سال دفاع مقدس تقدیر نمود. شرح تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: