کد خبر: ۶۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
در جلسه ای با حضور مدیر کل امور عشایر استان ومدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر از سوی طرفین تاکید گردید با توجه به اهمیت موضوع، به گونه ای برنامه ریزی شود که در سال جاری حدود نیمی از عشایر استان تحت پوشش بیمه صندوق قرار گیرند.

مهندس صادق نکوئیان مدیر کل امور عشایر استان در جلسه ای با حضور مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر  با اشاره به توانمندی های جامعه عشایر استان، یادآور شدند که بر اساس آیین نامه ساماندهی عشایر مصوبه هیئت وزیران، تمامی دستگاه اجرایی نسبت به جامعه عشایری وظیفه مند می باشند .وی علت عدم استقبال عشایر و تعداد کم افراد بیمه شده را به نسبت جمعیت بزرگ عشایری فارس خواستار شدند.

در ادامه کمالی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان فارس طی سخنانی عنوان نمودند عشایر و روستاییان ما یک قشر زحمتکش بوده که در واقع چرخه تولید به دست آن ها می باشد. اکثریت واحد های تولیدی و صنعتی ما مواد اولیه آن ها از طریق بهره برداران کشاورزی تامین می گردد. پس لازم است تحت پوشش بیمه قرار گیرند. کمالی خاطر نشان کردند که در حال حاضر تعداد حدود 4 هزار خانوار عشایری استان تحت پوشش بیمه صندوق می باشند و آنها تنها 5 درصد از حق بیمه را پرداخت نموده و مابقی را دولت پرداخت می نماید. وی همچنین از نقش و جایگاه ، وظایف ، اهم فعالیتها ، شرایط و محدودیتها و مزایای بیمه اجتماعی توضیحاتی ارائه نمودند و خواستارهمکاری و ارتباط دوسویه در جهت شناسایی و تشویق افراد به سمت بیمه شدن را داشتند .در پایان از سوی طرفین تاکید گردید که با توجه به اهمیت موضوع، به گونه ای برنامه ریزی شود که در سال جاری حدود نیمی از عشایر استان تحت پوشش بیمه صندوق قرار گیرند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: