آخرین اخبار
کد خبر: ۶۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
کارشناس پیشگیری از اعتیاد در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی پاسارگاد:
قدرت الله محکم گفت: خانواده هایی که شیوه انضباط شدید را در تربیت فرزندان خود بکار می گیرند قطعا فرزندان آن ها به آسیب های اجتماعی گرایش پیدا خواهند کرد.

به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسارگاد، همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد با حضور قدرت الله محکم کارشناس و مدرس پیشگیری از اعتیاد، جمعی از مسولان شهرستان پاسارگاد و حضور گسترده شهروندان این شهرستان در سالن اجتماعات کانون شهید فهمیده برگزار گردید.

خانواده‌نقش‌پررنگی‌در‌پیشگیری از اعتیاد‌و‌معضلات‌اجتماعی بر عهده‌دارد

در این کارگاه آموزشی، قدرت الله محکم کارشناس و مدرس پیشگیری از اعتیاد با اشاره به آسیب ها و معضلات اجتماعی گفت: اعتیاد به مواد مخدر بحرانی است که اکنون در جامعه ما گریبانگیر شده و نگرانی بزرگی به وجود آورده است، مسائل گوناگون اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در ایجاد و تشدید گرایش به مواد مخدر تاثیر دارند.

قدرت الله محکم افزود: خانواده به عنوان اولین نهاد اجتماعی نقش پررنگی در پیشگیری از اعتیاد بر عهده دارد، در حقیقت کارکردهای خانواده درپیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی از جمله اعتیاد بسیار موثر است.

وی گفت: خانواده هایی که شیوه انضباط شدید را در تربیت فرزندان خود بکار می گیرند قطعا فرزندان آن ها به آسیب های اجتماعی گرایش پیدا خواهند کرد.

این کارشناس پیشگیری از اعتیاد در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: فرزندان و اعضای خانواده های غیر صمیمی، هم در ارتباطات اجتماعی با مشکل روبرو می شوند و هم سطح آگاهی و شناخت در زمینه تعامل های اجتماعی در این خانواده ها در حد مطلوبی قرار ندارند.

خانواده‌نقش‌پررنگی‌در‌پیشگیری از اعتیاد‌و‌معضلات‌اجتماعی بر عهده‌دارد

وی تاکید کرد: مهم ترین بحث در زمینه اعتیاد، بحث پیشگیری از اعتیاد است، باورهای نادرست است که خود باعث معضلات اجتماعی می شوند، ارتباط مناسب بین والدین و فرزندان، ایجاد امنیت روانی و روابط عاطفی سالم در خانواده، آموزش خانواده ها در رابطه با تربیت فرزندان، توجه و حساسیت والدین نسبت به تامین نیازهای جسمی و عاطفی فرزندان در پیشگیری از اعتیاد بسیار مهم و حائز اهمیت می باشند؛

این مشاور خانواده در ادامه صحبت هایش گفت: ریشه مسائل و معضلات ما در مسائل فرهنگی است، اعتیاد یک معضل چند عاملی و چند وجهی است و نقش اولیا و همچنین فرهنگیان به عنوان دست اندرکاران و تربیت کنندگان نسل نو در امر مبارزه و پیشگیری از اعتیاد غیر قابل انکار است و قطعا تاثیرگزار خواهند بود.

خانواده‌نقش‌پررنگی‌در‌پیشگیری از اعتیاد‌و‌معضلات‌اجتماعی بر عهده‌دارد

قدرت الله محکم، کارشناس و مدرس پیشگیری از اعتیاد در پایان صحبت هایش گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم در بحث پیشگیری از اعتیاد فضای دینی و مذهبی حاکم بر جامعه و خانواده است، بحمدالله شهرستان پاسارگاد در این زمینه سرآمد می باشد، این پتانسیل قوی مذهبی که در آحاد مردمان این منطقه وجود دارد سد محکمی در مقابله و پیشگیری همه جانبه از اعتیاد خواهد بود؛ هدف از برگزاری این گونه کارگاه ها آگاهی بخشی نسبت به پیامدهای اعتیاد است و باید بدانیم تنها راه حل ممکن نیز پیشگیری از اعتیاد با آگاهی و آموزش به فرزندانمان است.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: