آخرین اخبار
کد خبر: ۶۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
حجت الاسلام سعیدی گفت: اگر مردم به پای امام حق بایستند خداوند روز به روز لطف و نصرت خود را به آنان ارزانی می دارد.
به گزارش تنویر، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در جمع پاسداران و سبزپوشان سپاه فجر استان فارس گفت: اگر مردم به پای امام حق بایستند، خداوند روز به روز لطف و نصرت خود را به آنان ارزانی می دارد و اگر هم مردم از رهبری فاصله بگیرند و رهبری را تنها بگذارند خداوند هیچ‌گونه نصرتی برای آن قوم نخواهد داشت، فیض الهی آن وقتی است که مردم در کنار رهبر خود بایستند تا نصرت الهی شامل آن ها شود.



حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با توجه به بحران های پیش روی انقلاب گفت: در طول سال هایی از انقلاب اسلامی که پشت سر گذاشته ایم چالش هایی وجود داشت که ریشه همه این چالش ها، سه عامل می باشند، وی با بیان سه سوال به تشریح این عوامل پرداخت: ملاک مشروعیت رهبری و قانون چیست؟ آیا پیامبر غیر از وظیفه تبلیغ وظیفه دیگری داشته است؟ پیامبر پس از تشکیل حکومت تنها وظیفه تامین نیاز های مادی مردم را داشته است یا توسعه دیانت و ارزش ها هم برعهده ایشان بوده است؟ حجت الاسلام سعیدی در ادامه به تشریح پاسخ های این سوالات پرداخت.



وی با استناد به آیات و روایات، وظیفه رهبران الهی را سه نکته عنوان نمود: ابلاغ نسخه الهی شامل  اعتقادات، احکام و اخلاق و سپس عملیاتی سازی آن ها، تبعیت از پیامبر که همان تبعیت از خداوند است و تبعیت از ولی فقیه که در  امتداد این تبعیت هاست و صیانت از شریعت و حکومت دینی، وی همچنین خاطرنشان کرد: این 3 عامل زمینه ساز تحقق دین در جامعه خواهند شد.

حجت الاسلام سعیدی با تاکید بر اینکه ریشه‌ی چالش های امروز، اعتقادی است، گفت: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، رئیس جمهور و همه مسئولین و مدیران انقلاب می بایست در طراز انقلاب اسلامی باشند و رسول خدا را حاکم و مدیر حکومت بدانند، ایشان همچنین معتقد باشند که وظیفه اصلی پیامبر اخلاق مداری و ترویج مکارم اخلاق می باشد، همچنین ضمن تامین نیازهای مردم، توجه داشته باشند اخلاق مداری، توسعه دینداری و ترویج اخلاق مداری اسلامی از وظایف آن ها می باشد.



وی با اشاره به بخش هایی از صلوات شعبانیه و زیارت جامعه کبیره گفت: اعتدال در ولایتمداری این است که ما نه جلوتر از رهبری و نه عقب تر حرکت کنیم بلکه همراه و گوش به فرمان رهبری باشیم.

شرح تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: