پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۵۷:۰۳
کد خبر: ۶۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
در جلسه اداره حلقه مربیان مطرح شد
جلسه اداره حلقه مربیان ، در مورد نحوه و کیفیت برگزاری جلسات حلقه صالحین پایگاه ها و اتحادیه های زیر مجموعه حوزه های شیراز برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف استان فارس،جلسه اداره حلقه مربیان با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد و جناب سرگرد بنایی مسئول سازمان بسیج اصناف استان فارس ضمن خوش آمد و خیر مقدم به فرماندهان حوزه های اصناف شیراز و مربیان ، موضوع جلسه را اداره حلقه مربیان ، نحوه و کیفیت برگزاری جلسات حلقه صالحین پایگاه ها و اتحادیه های زیر مجموعه حوزه های شیراز اعلام داشتند و با توجه به اینکه کیفیت برگزاری حلقات صالحین در شیراز مطلوب نمی باشد،اظهار داشتند که نیاز است که فرماندهان حوزه های اصناف وقت بیشتری در زمینه برگزاری حلقات صالحین صرف کنند و با استفاده از مربیان مجرب و اساتید و علما و طلاب موجود در سطح شهر اقدام به ساماندهی مناسب برنامه مذکور در پایگاه های زیر مجموعه خود داشته باشند. در ادامه حاج آقا کاظمی نسب سرمربی حلقه صالحین سازمان بسیج اصناف فارس با اشاره به خطبه ی 64 نهج البلاغه و نکات این خطبه جمع حاضر را به رعایت موارد فوق الذکر تشویق نمودند:

1-از نافرمانی خدا بپرهیزید ای بندگان خدا .2-با اعمال نیک بر مرگتان پیشی بگیرید و بوسیله ی چیزی که برای شما جاودان می ماند بر مرگ پیشی بگیرید . 3-نعمت وجود شما از آن خداست وجود شما از نعمت های بزرگ الهی است..همه نعمت ها از آن خداست و جمع حاضر را به مطالعه دقیق کتاب توحید مفضل توصیه کردند. 4-به وسیله ی چیزی که از دست شما می رود، چیزی جاودانه خریداری و ذخیره کنید و مواهب دنیا متاعی ناپایدار است و در استفاده از آن دقت کنید که متاع دنیا ،حلال آن مورد حساب قرار می گیرد و حرام آن نیز مورد عقاب واقع می شود و آنچه ابدی و جاودانه است،امور اخروی می باشد. و همچنین خداوند با فرمان مرگ اعلام آماده باش می کند. و از کسانی باشید که وقتی بانگ زدند: دنیا سرای باقی نیست آنها بیدار شدند و با سرای آخرت معامله کردند. و خداوند فرشته ای دارد که داد می زند : که بزایید برای مردن و بنا کنید برای خراب شدن و در ادامه پس از ایراد از نکات اخلاقی خطبه ی مذکور نیاز های معرفتی مربیان و حلقات صالحین را به دو دسته اصول عقاید کاربردی و استفاده از قرآن و بیان نکات قرآنی و تفاسیر و داستان های قرآنی عنوان کردند. که اصول عقاید کاربردی به شرح ذیل می باشد:

1-توحید ربوبی یعنی خدا حاضری و خدا ناظری باید باشد و این نکته را در جلسات بیان کنید.

2-نبوت و بیان نقش آن در زندگی انسان

3-ولایت و شئون آن و تشریح موارد مربوطه

4-معاد و . . . و همچنین بیان داشتند که به نقد مبانی فکری غرب از زمان صدر اسلام تاکنون که با نقد ابوسفیان و ادامه ی آن به شرایط حاضر می رسیم و همچنین نیز نقد مبانی وهابیت ،بهائیت ، فرق ضاله و شیطان پرستی و بیان تمام امور مرتبط در جامعه و همچنین مواضع و منویات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در جلسات بیان شود و تشریح نظرات ارزشی رهبری

در پایان مصوب گردید:

1-سرکشی از جلسه حلقه صالحین حوزه ها

2-ارسال زمانبندی جلسات حلقه های صالحین پایگاه ها به سازمان بسیج اصناف فارس

3-تعیین مربی ، مکان جلسات و اقدام به برگزاری حلقات صالحین

4-آمادگی سازمان بسیج طلاب جهت اعزام روحانی جهت برگزاری حلقه های صالحین پایگاههای اصناف



انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: