جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۲۵:۱۱
کد خبر: ۶۱۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
گزارش ویژه
بی توجهی دولت به تولیدات داخلی و بی اهمیتی به کارگاه های کوچک تولیدی، اقتصاد کشور را در وضعیت قرمز قرار داده و از طرفی واردات بی رویه عملا چراغ تولید داخل را خاموش کرده است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج اصناف استان فارس،از عمر دولت تدبیر و امید دو سال است که میگذرد اما همچنان شاهد تحقق شعارهای این دولت در حوزه اقتصاد نیستیم. واردات بی رویه و بی توجهی به تولیدات داخلی عملا اقتصاد کشور را با مشکل رو به روبرو کرده است.

 

رییس اتحادیه تولید و فروش کلاه و لوازم ایمنی دراین باره گفت:  دولت همواره اعلام میکند که برنامه هایی برای رونق بازار دارد اما متاسفانه در عمل مشکلات واحدهای تولیدی را شناسایی نمی کند و اقدام عملی برای کمک به بخش تولید صورت نمیگیرد.

وی افزود: هم از لحاظ سیستم مالیات و هم مواد اولیه برای تولید، دچار مشکل هستیم و حتی بحث هایی در اتاق اصناف داشته ایم اما به نتیجه نرسیده است. یک قسمت از این مشکلات مربوط به تحریم ها و قسمتی دیگر مربوط به سیستم مدیریت داخلی و عدم برنامه ریزی برای بخش های تولیدی است. ما از لحاظ تولید داخلی دارای پتانسسیل بالایی هستیم اما متاسفانه عدم مدیریت صحیح و واردات کالاهای بی کیفیت خارجی، باعث ضرر و زیان بخش تولید شده است.

 

رییس اتحادیه تولیدکنندگان فتوکپی و اوزایید نیز در این باره اظهار کرد: بازار بطور کامل در رکود به سر میبرد و از سوی دولت هیچ توجهی به صنف ما نمی شود. رکود حاکم بر بازار باعث شده است که حتی دانشگاه ها و اشخاصی که ما با آنها درگیر هستیم موازی کاری کنند که نه مالیات پرداخت میکنند و نه شغلی ایجاد میکنند.

 وی بیان کرد: واردات دستگاه های کپی و کاغذها دست اشخاص خاصی قرار دارد و اکثرا دستگاه های دست دوم وارد کشور می شود.

 

رییس اتحادیه تولیدات موادشیمیایی در این باره گفت: بازار تقریبا از یک سال و نیم اخیر در رکود مطلق قرار داشته و هیچ اقدام عملی نسبت به رفع مشکلات انجام نشده است.

خواجه پیری در خصوص قیمت محصولات شیمیایی در بازار اظهار کرد: قیمت فعلی نسبت به دوران قبل از توافق هسته ای هیچ تغییری نداشته است.

 

رییس اتحادیه آهنسازان در این باره بیان کرد: برنامه ی خاصی برای صنف آهنسازان اتخاذ نشده است واز سویی بحث رکود و تحریم های موجود و واردات کالا از کشورهای خارجی، وضع تولید داخل را در شرایط بحرانی قرار داداه است.

 

رییس اتحادیه ابزارفروشان در این باره گفت: بازار از سالها قبل در وضعیت رکود قرار دارد و بعد از توافقات هم پیشرفت اقتصادی حاصل نشده است.

وی افزود: صنف ابزارفروشی وابسته به صنعت است و تا زمانی که برای خودکفایی و رونق صنعت برنامه ریزی نشود همچنان نمی توانیم انتظار پیشرفت تولید داخلی را داشته باشیم.

 

علی رجبی رییس اتحادیه لبنیات نیز گفت: دولت بنا داشت با ارائه طرحی به مجلس مبنی بر اینکه به علت افزایش سرانه مصرف نوشابه نسبت به شیر با اختصاص یارانه به دامدار و کاهش قیمت شیر مردم را بیشتر به سوی مصرف شیر تشویق کند اما متاسفانه افزایش قیمت اخیر محصولات لبنی، نشان دهنده این است که توجهی به این طرح نیز نشده است.

 

 

رییس اتحادیه دستگاه های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی گفت: ما دارای قابلیت های بالایی در بخش تولید هستیم و توان حضور در بازارهای جهانی و صادرات به کشورهای خارجی را داریم اما متاسفانه با بی توجهی و سوء مدیریت در بخش صادراتی مواجه هستسم. از سوی دیگر عدم توان پیشگیری از قاچاق گوشی و لوازم جانبی و بی توجهی به تولید داخل، وضع تولیدات داخل را وخیم تر کرده است.

انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: